Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
barbatrykk

Lämna in utombordare!

Rekommendera Poster

Hej, jag vill lämna in min utombordare på verkstad då något i elsystemet har ballat ur. Någon som känner till någon bra verkstad i närheten av Bromma, Stockholm.

Eller är det någon händig en som vill tjäna en hacka ? Cool

Jag vill ut på sjön!!

Mvh// Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bor inte i Stockholm så kan inte ge dig tips om vilken verkstad som är bäst - det kommer säkert andra att göra mycket snart.

Jag brukar kunna fixa det mesta själv (händig karl och allt det där tramset), men ibland vill man verkligen veta att det blir riktigt gjort. Det är i alla fall så jag tänker. Har själv lämnat in utbordare för förgasar-intrimning, dieselspridare för tryckjustering mm. Better safe than sorry. Gäller bara att veta att det blir rätt gjort, så att en inte sitter där, mitt ute på, 6M från kusten, skvalpandes med halva garnet i sjön, resten på durken - och en motor som dör. Ser knappast land (har hittills aldrig hänt, och kommer, förhoppningsvis aldrig att hända).

Better be safe than sorry!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehe ja nu är det så att jag har en gammal gammal mercury 500 -68 som sjönk för ett par veckor sen och nu har jag ingen gnista. Skruvar o fixar gärna själv men när det gäller el och elsystem står det still i skallen på mig. För mycket, ska dessutom bara glida runt i mälaren i sommar så jag tror inte att jag hamnar i sånt kritiskt sjönöd.

Gick helt perfekt innan den sjönk till halva motorkåpan. Orkar inte vänta längre och vill lämna in den Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...