M_i_c_k_e 1 Postad 27 Maj , 2010 Hej . Här kommer ännu en vad har Ni för erfarenhet av-fråga. Jag undrar om det är någon som har erfarenhet/vet något om Sandström S-Cruiser 5.70. Det finns inte mycket information att hitta på nätet. Jag är grymt sugen på en lite rejälare mittpulpet. Vad ska man jänföra med ? RYDS 568 GTS, AMT 185 R eller kanske YAMARIN 56 CC? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_i_c_k_e 1 Postad 28 Maj , 2010 En liten film. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havstulpan 0 Postad 28 Maj , 2010 Hej! Detta är säkert en kanonbåt jag tycker dock mittpulpeten tar för mycket plats om man jämför med Rydsen så har den mera stuvytrymmen, priset kanske skiljer? Jag har Ryds 568 GTI en jättebra bra båt tycker jag den typad för 115hk Sandströms för 135hk. Jag ser de säljer med 75hk det måste vara alldeles för klent på en så stor båt min 90hk bör du ha. Lycka till. //Havstulpan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_i_c_k_e 1 Postad 28 Maj , 2010 Jag har följt Din framfart med motorbytet till 175hk på Rydsen. Verkar bli kanon. . Nöjd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havstulpan 0 Postad 28 Maj , 2010 Hej! Vad roligt! Jo den går helt otroligt bra en Sandström klarar samma operation lika bra, men jag rekommenderar ändå att förstärka upp akterspegeln vilket jag gjort. Fullt uttiltad får den ett högt stävlyft så det är inte mycket båt kvar i vattnet. //Havstulpan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvartaMalin 0 Postad 28 Maj , 2010 Man borde väl kunna jämföra med Uttern S55 eftersom Sandström består av folk som slutade på Uttern i Norrlångträsk när Uttern flyttade fabriken till Skeleftehamn. Jag hade an Uttern 5102 tillverkad i Norrlångträsk i femton år och den fungerade utmärkt så förmodligen är kvaliten bra skulle jag tro. Senast ändrad av SvartaMalin | 28 maj 2010 | 13:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 28 Maj , 2010 Håller med föregående talare att Sandströms S-Cruiser borde vara väldigt lik Utterns S55. Jag tittade lite närmare på en Sandströms D-Cruiser för ett par veckor sen och jämförde med min egen D55, det var mycket likt. Ser ut att vara mycket samma leverantörer av beslag, rutor och annan inredning tex. Den enda jag slogs av var att Sandströmsbåten var väldigt spartansk inuti. Nu gäller väl det kanske inte S-Cruiser på samma sätt som D-Cruiser eftersom sturpulpetare generellt är mer spartanska inuti än motsvarande DC. Men kul med lite nya Svenska varv nu när snart alla traditionella Svenska båtvarv ägs av utländska företag. Senast ändrad av batrookie | 28 maj 2010 | 13:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falo 0 Postad 28 Maj , 2010 Sandström tillverkas INTE av några som slutade på Uttern. Uttern såldes till Brunswick och nu tillverkar den ursprungliga Utter familjen Sandströms båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Docc 0 Postad 22 Juli , 2010 Intressant den där kopplingen mellan Sandström och Uttern. Jag köpte nyligen en Uttern 510 utan ht. Jag visste inte då att det var en Uttern, bara att såg bra ut och ett bra köp. Jag började söka info om båten som är ommålad och det första jag fann var avtrycket av tidigaredekaler på sidorna Sandström Jag kontaktade dem och vi kom fram till att det inte kunde vara en Sandström. Har senare identifierat den som en Uttern men vet änu ej årtal. Undrar varför det har stått Sandström på sidorna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bore_99 2 Postad 23 Juli , 2010 Han som starta Uttern för länge sen hette sandström har jag förmig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Docc 0 Postad 23 Juli , 2010 Om man söker så finner man. http://www.sandstrominnovation.se/historia.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M_i_c_k_e 1 Postad 27 Juli , 2010 Märks att det är en ganska ny båtmodell. Finns inget begagnat att köpa.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser