jonsam 2 Postad 27 Maj , 2010 Hej! Jag har en loggivare där själva propellern saknas, se bifogad bild. Är det någon som vet vart man kan köpa en ny sådan? Eller är det bara att skrota hela grejen? Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 27 Maj , 2010 Det är en mekanisk sumlog ifrån VDO, bara så du får ett namn att söka på. http://www.maringuiden.se/forum/;thread=9226 Varken Hjertmans eller Viking marin verkar ha loggivare till dessa längre. Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonsam 2 Postad 27 Maj , 2010 Tack så mycket för svaret Thomas. Då letar jag lite och ser vad jag hittar. Inte för att jag har så mycket användning för den egentligen, det stör mig bara med saker som inte funkar när de ändå sitter där... Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 27 Maj , 2010 Ifall du inte hittar nån färdig loggivare: Det är nog en bra och långlivad fartmätare, en granne på uppläggnings-platsen berättade att han lyckats plasta upp vingarna på givaren med gott resultat, eftersom de var avbrutna pga närkontakt av icke specificerat slag. Att plasta upp avbrutna vingspetsar med hyfsat rätt vridning för korrekt fart, kan tydligen både funka och vara mödan värt? Men att plasta upp hela impellern/givaren ifrån grunden kan nog vara överkurs. Men som kul projekt och som en sorts småskalig/billig introduktion till plastningens underbara värld, borde det funka ? Gäller nog att noggrant fotografera/mäta upp en befintlig givare för att bygga upp nån enkel gjutmall ... ?? / Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser