Tompamannen 0 Postad 25 Augusti , 2010 Skulle kunna tänka mig en lag som gäller för omyndiga isf. annars verkar det lite väl långt gånget. Jag tror det blir svårt att få igenom en sån lag. Utan flytväst är man ingen uppenbar fara för någon annan, däremot en människa som inte uppnått åldern att begripa bättre själv, där är det en annan sak. Ungefär som lagen med cykelhjälm om man inte är byxmyndig. Annars så får vi väl ta klass 8-utbildningen och regga båten som komersiell sjöfart. Dom kan ju inte kräva att alla som vistas på komersiella fartyg ska ha flytväst Annars när vi ändå är inne på politik i tråden. Hörde Monas senaste utspel idag alla pensionärer ska få sänkt skatt, PUNKT! Undra hur många som kommer att bli lurade när S efter valet berättar att dom ska hålla vad dom lovat och sänker skatten för panchosarna med en 5-krona i månaden Ungefär som när dom lovar att bara 1% av svenska hushållen kommer att få högre fastighetsskatt, men i samma mening så säger dom vi tittar även över förmögenshetsskatten, grattis alla som har en villa som är taxerad över 100 kronor, ni kommer att få betala samma gamla vanliga fastighetsskatt som på den gamla tragiska sossetiden, fast nu heter det förmögenhetsskatt istället. Jag hoppas verkligen att vi får fortsatt alliansstyre i landet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 25 Augusti , 2010 Hej tompamannen. Ja, nu är vi där, rösta på vem? Alliansen? JA, gärna! Ett par saker ivägen bara, efter 40 års röstande på dem (så länge är det!) Så är det slut på det. VArför? 0,2 promille... det blev droppen. Innan fanns det fler droppar av Alliansen de är omnämnda, men här kommer en sak att fundera på. Gå in på www.nordpool.com Rulla ner så hittar du ” elspot market data ” på höger sida Area prices. Klicka på ”all” Längst upp hittar du Daily prices, weekly prices och Monthly prices, som går att klicka på. Obs! Daily prices är I SEK/Mwh Weekly prices är I Eur/Mwh Monthly prices är I Eur/Mwh men kan räknas om till annan valuta genom att klicka på flaggorna. På mothly prices finns priser för hela 2000-talet. Om Du tittar på vad elen kostar mitt i smällkalla vintern 2008, Januari och jämför vad elen kostade i Juli månad i år (Industrisemestern) så är det nästan samma pris. På en fri marknad så styrs priset efter efterfrågan. Hur mycket efterfrågan på El är det mitt i sommarn och hur mycket är det i JAnuari? Ändå samma pris... MYGEL!! JAg vet hur. Alliansen vet hur. Alla vet. För regeringen betyder höga elpriser att de kan LOVA sänka skatter, de har hel armbågen i syltburken. Asfalt! Där är det utgifter för Staten, då blir det Gryningsräder på Asfalts-kartallen, men inte på El-kartallen !!! H Y C K L E R I !! (S), som sagt dricker hellre Terpentin. Mona var på nå´ t torgmötte nu, folket kastade miniToblerone på henne. Om vi fortsätter med Elen som exempel, tänk på prisutvecklingen, skrämmande, och våra Politiker sker i det. Man skter i när man antar nya lagar om det finns sakunderlag eller ej. Så är denna Borgerliga regering, värre än Palme med IB-affären. Så rösta på vad? Jag ser inget alternativ, tyvärr, än SD, beklagar. det måste in nytt friskt blod och hoppas att det tillför lite sunt förnuft. Eller rösta på alliansen och låt galenskaperna fortsätta tills det finns ingen återvändo..? Går inte..omöjligt. Senast ändrad av Ljungbergarn | 25 augusti 2010 | 23:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 25 Augusti , 2010 Tompamannen, jag kan delvis förstå din frustration, men kan du här och nu tala om vad som talar för SD, jag har fakriskt läst deras partiprogram och vad dom går till val på, detta program verkade vara skrivet av barn på en förskola, totalt utan verklighetsförankring. Nog om det, hur skulle förändringen komma till när inga kommer att samarbeta med dom? Du har ju precis som jag röstat ett antal gånger och minns väl Ny demokrati som gick till val på ungefär samma frågor, fick inte ett skit uträttat! det enda som händer är att det blir polsk riksdag i utskotten där besluten tas och Mona och kommunisterna tar hem nästa val 2014, vilket jag ser som en större katastrof än 0,2 på sjön, trots att jag kör snipa och får vara full! vilket är helt idiotiskt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tompamannen 0 Postad 25 Augusti , 2010 Skulle nog stått Ljungbergarn där istället väl? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tompamannen 0 Postad 25 Augusti , 2010 Jo jag känner till myglet med elen. I vintras när det var som kallast betalade jag 170öre/kwh mot normala 90 öre. Men för mig, i den situationen jag sitter i just nu, med ett taxeringsvärde som ligger på ca. 3 mille och ganska lite lån så vet jag vad som väntar om Mona får styra. Med deras politik så hade jag fått betala 30 papp istället för 6 som det är nu, per år i fast.skatt. Och jag VET att jag kommer att få betala minst lika mycket om dom får makten, för alla deras bidragsgrejer måste finansieras, och villaägarna kunde ju betala förut så dom kan betala nu med, kommer det att heta. Och även om dom lovar att inte införa fast.skatten som den var förut så byter dom bara namn på den så man får betala ändå. Så istället för att kanske slänga bort en alliansenröst på exempelvis SD, så kör jag hellre på alliansen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ajonsson 0 Postad 25 Augusti , 2010 Håller helt med Tompamannen, en röst på SD är en bortkastad röst, dom är totalt blåsta i skallen och kommer bara ställa till det djävlas om dom kommer in i riksdagen. Hur en intelligent människa ens kan fundera på att rösta på dom i stället för på t.ex. Moderaterna fattar i alla fall inte jag men jag kanske inte tillhör dom intelligenta. Den rödgröna röran har bara ett mål och det är att höja skatterna och öka bidragen. Sitter också i en kåk med högt taxeringsvärde och minns hur det var när dom fick härja. Elen ja det är ju ett sorgebarn, själv har jag f.n. bundet till 97 öre och gör av med ca 27.000 kwh/år. Hellre 0,2 på sjön och Allians än 1,0 och rödgröna eller SD Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 25 Augusti , 2010 Westfjord26 ” trots att jag kör snipa och får vara full! vilket är helt idiotiskt!” hej Westfjord. Vanlig feluppfattning. Du ”torskar” ändå, samma straff, gamla lagen tar Dig. Skillnaden nu att nu får ”låtsasPoliser även ta Dig, (KBV) Ajonsson, ” en röst på SD är en bortkastad röst, dom är totalt blåsta i skallen och kommer bara ställa till det djävlas om dom kommer in i riksdagen. Hur en intelligent människa ens kan fundera på att rösta på dom i stället för på t.ex. Moderaterna fattar i alla fall inte jag men jag kanske inte tillhör dom intelligenta” Vet inte om jag kvalar in kommentera en röst på SD, jag är inte medlem i MENSA precis, men jag skriver hur jag o fler resonerar. Alliansen har spårat ur med Hyckleri, Överförmynderi. Därför en röst på SD p.g.a lite av det Du skriver: ” ställa till det djävlas om dom kommer in i riksdagen” PRECIS! Lite sattyg tillbaka. Min hämnd Tompamannen. Jag förstår dig, man tittar i sin plånbok och sedan röstar man, man blundar för det andra, d.v.s att Alliansen därmed kan göra vad som helst istället. Jag har varit så förr, tänkt med plånboken, lätt att tänka så. NU har jag bara fått nog av Storebror och Hyckleri, kosta vad det kosta vill, nu måste vi sätta ned foten innan vi får Trängselskatt på trottoarerna eller i Skärgården, det har ju helt spårat ur, med denna regering. Men Fastighetsskatten tar de igen ändå, alla skatter på fejkade Elpriser, bl.a Mona kommer aldrig att vinna, oroa Er inte..så illa ställt kan det inte vara, omöjligt. Pension..9 år kvar..går fort.....emigrera...1a jag säljer kommer att bli snöslungan.. Senast ändrad av Ljungbergarn | 25 augusti 2010 | 23:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Augusti , 2010 Visst ursäkta, men du tog det som en man Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 26 Augusti , 2010 Nåja eftersom det mer eller mindre var jag som startade med lite inslag av SD inlägg så spinner vi vidare i detta spår en stund till... Ja kan inte på någotvis jämföra Sd med Nd (Ny demokrati), och under perioden då detta parti levde så var omständigheterna helt annorlunda mot vad dom är nu.. Nu räknar ja bara åren som partiet var aktivt dvs från böran och till mitten av 90 talet.. Dom senaste åren har dom väl knappast haft varken partiprogram eller partimedlemmar att prata om.. Sd har i sitt program endel intressanta punkter.. 1, Invandringspolitik. Föv det enda partiet som överhuvudtaget har detta med i programet.. 2, Krafttag mot den grova brottsligheten. Också enda partiet som tar upp det. Dom andra skriver fint men har inte under alla dessa år lyckats lösa något. Det har bara blivigt värre.. Och då är det dags att lämna över till andra, man har förbrukat sitt förtroende helt eneklt.. 3, Äldre omsorg.. Den dagen man själv hamnar där hoppas ja att det är mycket bättre mot vad det är idag.. Även där har man haft åratal på sig att förbättra men bara gjort det sämre.. Ja för min del vill se att mina och andras skattepengar går till dom som byggt landet och slitigt för det i första hand.. Och inte till förorts gangsters som kastar sten och pepprar poliser.. Således räcker det med första och andra punkten för att i slutändan även lösa den tredje... Nu får det faktiskt vara slut på lekstugan, och sätter man inte ner foten nu så sover vi alla med en hagelbössa under kudden inom en snar framtid... Sedan så med dagens effektivisering av allt så är arbetsmarknaden stenhård, ja vill iaf vara hyggligt säker på att mina barn ska kunna få ett hyfsat jobb.. Det ser inte så ljust ut just nu iaf.. !!!MVH REXCO!!! Och endel har andra åsikter och dessa respekteras givetvis... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tompamannen 0 Postad 26 Augusti , 2010 Vi ligger några år efter USA i många avseenden. Vissa grejor 15-20 år efter, andra lite kortare tid. Finns hur många exempel som hellst av systemen i USA som kommer att komma hit, om några år. Kolla på sjukförsäkringssystemet, det mesta är privatiserat med privata sjukförsäkringar, det kommer ju mer o mer i Sverige, många företag har ju anammat detta och erbjuder det till sina anställda. Dom har dom sk. låglönejobben, det kommer mer o mer här oxå, folk, ofta invandrare, som får jobba hårt för kassa löner. Bilförsäkringar, kostar snormycket för unga förare, den utvecklingen kom väl till Sverige för 15-20 år sedan ungefär. Vad ligger inkomstskatterna på i USA, 22-23%? Känns som att vi är på väg ditåt oxå med dagens allians, plus att man då får ta ett större ansvar med saker som man får bestämma över själv, som sjukförsäkring, a-kasseförsäkring osv. Detta tycker jag iofs. är bra, mer makt och valmöjlighet till individen. Fastighetsskatten är uppbyggd på ett helt annat sätt i staterna, känns som att vi är på väg dit oxå. Sedan har vi våra invandrare, känns lite som att Sverige är i Europa som USA är i Amerika. Många kommer söderifrån och drömmer om en framtid i länderna. I USA har man sina områden där man inte vill köra vilse, Harlem, Queens osv. I Sverige har är vi på G att få våra områden oxå, områden där ambulans och räddningstjänst inte kan rulla in utan poliseskort, Rosengård, Hammarkullen osv. Folk ute i förorterna med villor köper larm, övervakning osv. som aldrig förr. För 10-20 år sedan så var det VD'ar med flera 1000 anställda som hade fjärrstyrda grindar på infarten, känns som att detta är skitvanligt idag, även bland folk längre ned på stegen. Ja man kan dra hur många exempel som hellst i jämförelse, vill man veta hur Sverige kommer att se ut i framtiden så räcker det att titta på Amerika. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 26 Augusti , 2010 Rexco skrev bl a: Och endel har andra åsikter och dessa respekteras givetvis... ja, jag har definitivt andra åsikter än dig om detta...! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 26 Augusti , 2010 Rexco & Tompamannen. Ni har ju rätt båda 2. En sak bara, Alliansen jagar faktiskt denna grova brottsligheten stenhårt! 0,2 promille på sjön!! Lättfångade brottslingar. Hur många skottlossningar har det varit i Sthlm o Malmö sista dagarna? Bränder? Mer än jag kan räkna. Hur många gripna, noll spvitt jag vet. Det kan inte bli värre med SD, omöjligt.. Tompamannen, den sänkta FAstighetsskatten tar Staten in via proppskåpet, gungor och karuseller, som vanligt. Vi måste få ut hela gamla klabbet och in med nytt! Satt med tung (S)-politiker idag..man får höra en del.. MAn blir mörkrädd, DET MÅSTE IN SUNT FÖRNUFT I ROSENBAD! JAg säger inte att SD är det, men det måste in någe nytt. Vad som helst! Någon måste stoppa Storebrors framfart. Finns ingen annan än kanske SD, eller PiratPartiet. Många ungar lär nog rösta på dem. Kämpatag i Piraterna, jäklar vad de jobbar! JAg velar mellan PP och SD, men PP kan få svårt komma in.. Bara jag får bort 0,2 och resten av 1984-mentaliteten samt Kafka-samhället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ajonsson 0 Postad 27 Augusti , 2010 Rexco Ljungbergarn m fl. Kan hålla med er till viss del. Men rösta då på PP eller SD men gnäll inte sedan när vi får en statsminister som heter Mona Sahlin och kanske en arbetsmarknadsminister som heter Lars Ohly, som för övrigt inte gjort upp med sitt kommunistiska förflutna och Stalins massmördande. ...... Sorry måste ut och spy vid blotta tanken. Tänk för tusan lite och rösta på Alliansen (läs M) det gäller pest eller kolera och då måste man ta det minst sämsta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 28 Augusti , 2010 hej Ajonsson. Ja, sannerligen, pest o kolera. Jag kontrar. Gnäll inte när Du sitter med Alliansen och har ännu mindre frihet och elpriser som äter Dig ur huset. Jag spyr hellre senare än nu, tidsfråga ändå…det gått för långt med Alliansens övergrepp och trixande, och 0,2, där är mitt mått rågat. Ja, inte är jag stolt att rösta på PP eller SD, det ska Du veta. Det lutar åt PP just nu..sannolikt en bortkastad röst. Men..många i min bekantskapskrets kommer att rösta på SD, och vi är gamla borgar-röstare. Om vi tänker så, hur många fler är det då? SD kommer nog att dundra in i Rosenbad, men när t.om Alf svennson säger att Övervakningen av medborgarna har gått för långt, då har den det, för att inte tala om skojeriet om el-priserna. Om jag skulle lägga en röst på Alliansen så är det som att bjuda tjuven med kofot på champagne och säga: ”välkommen åter”. Mona & Co behöver vi inte ens tala om, den geggan att den får nästan halva svenska folkets röster är ju skäl att emigrera direkt. Som sagt, pest eller kolera, men nu är jag färdiglurad och frihetsinskränkt av Borgarna så det räcker. Titta på elen som jag nämnt. Priset januari 2008 och priset i juli 2010, samma. Är det en fri marknad? Näppeligen, pris styrs av tillgång och efterfrågan, ska göra, men här ett tydligt bevis på hur Alliansen flyttat fastighetsskatten till proppskåpet. Det är en förolämpning mot mig att de tror att jag ska på den skenmanövern. Det är ju så uppenbart skojeri att jag fattar inte att ingen reagerar? Rösta på hycklare och skojare/ frihetsberövare? Nej. Om elen, så här blir vi lurade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 28 Augusti , 2010 Den är ju fri och konkurrenssutsatt, det vet vi ju...*harkel* NORDPOOL sätter kWH priset för hela dygnet via en auktion. Prisnivån sätts av priset på den sist efterfrågade kilowattimmen. I klartext: Den sista producerade timmen som styr priset för de 23 timmarna innan. Detta styr man inom El-Ologipolet vilket timme man vill ha, som är dyrast, oftast sista timmen på dygnet. Vilka budar då? Samma Oligopol-perestrojka som äger NORDPOOL. (såklart) De denna sista timme köper de då svindyr kolkraftsel !!! På så vis så manipulerar de kWhpriset för hela dygnet. Kolkraftens el är riktigt dyr. Kolkraften måste nämnligen köpa dyra certifikat/utsläppsrätter. Men kolkraftsverken, de köper dessa dyra utsläppscertifikat gladeligen. Varför då? Jo, Gissa vem som är säljare av dessa utsläppscertifikat? Samma el-perestrojka som äger NORDPOOL som äger kolkraftverken!!, (såklart) El-perestrojkan har billiga certifikat att gödsla med då de kör med ren energi från bl.a våra Vattenfall. Pengarna stannar i samma byxa men inte i samma ficka och man hissar upp Elpriset på detta viset. Det är helt sanslöst att det får gå till så här. T.om ENRON ligger i lä här då detta bedrägeri pågår längre utan att någon vill gripa in. Maud O vet om detta men viftar bort det, ger ju grova intäkter. Jösses vad vi medborgare blir blåsta, men flit och vetskap. Finns ingen skam längre. Våra Politiker sk**er fullständigt i att det är ett Oligopol hela Elmarknaden. Så var det med den avregleringen! Vi medborgare är jätteglada åt elkraften som vi en gång surt betalat via våra skattsedlar och nu istället rånas dygnet runt för att det är utsålt och en dålig affär för Svenska Folket!. Det är ju mer besynnerligt att man gjort gryingsrazzior mot bla NCC, SKANSKA för asfaltkartell-bildning, men inte hos EL-Oligopolet, de är helt skyddade av Maud O och Alliansen. Att man inte använder samma tillvägagångssätt på El-Oligopolet beror enbart på att Staten har sin arm i El-Godisskålen även. Finns absolut ingen annan förklaring. Soppapriset närmar sig 14 kr nu. Efter valet ska priset upp ännu mer oavsett Regering.0,2 på sjön...Hur mycket ska vi tåla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 28 Augusti , 2010 Tompamannen: Ja vi kan ju ta Usa som ett varnande exempel på hur det går när man helt har tappat kontrollen... Sverige är enda landet i världen just nu som är i riskzonen, Norge, Finland, Danmark kommer klara sig fint.. Men här är vi för slapphänta och vill helst soppa problemen under mattan eller glömma bort att dom finns... Keddey: låt höra dina åsikter.. Inte ett måste men iaf.. Ajonsson: Hur vet du vad vi har röstat på innan??? I förra valet röstade ja på piratpartiet av en anledning.. Och det var delvis pga liknande förslag som vi tar upp i denna tråden.. Nu vet vi ju alla hur det slutade med Ipred, fra osv.. Jo det blev ett fiasko. Staten hade nu plötsligt givigt alla pirater och brottslingar en affärside.. Nämligen dolda och förändrade ip nr.. Eftersom buset oftast ligger långt före lagens långa arm, så även i detta fallet.. Så kan man helt enkelt inte ödsla resurser man inte har på problem som egentligen inte finns eller som inte borde ha funnits... Man måste vara hyfsat säker på att det ger utdelning... Vet inte vad som ska till men när man ser nyheter och övriga debattprogram så kan man inte annat än se dystert på framtiden.. Varje år kommer det en ny generation väljare, och dom är uppvuxna i det nya samhället.. Ja tror inte att dessa är så villiga att via skattsedeln finansiera Polis och brandkårsutryckningar till Rosengård resten av livet. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 28 Augusti , 2010 Kloka ord Rexco. När Myndigheterna med Antipiratbyrån började jaga alla fildelare så var Polsien en av yttrande-instanserna. Polisen sade att jagar man fildelarna så kommer tekniker att utvecklas så man kommer inte åt IP-nummer, precis som Du skriver, och då kommer Pedofilerna att kunna härja fritt. MAn lyssnade inte på Poliserna fär det var viktigare att sätta åt fildelare och att dölja sitt IP nummer kan vem som helst göra. IPREDDATOR som exempel. När det gäller 0,2, då lyssnade man endast på KBV som ville har mer MAKT, och (igen) kunna sätta fast breda massor av medborgare, det är det denna Regerings Politik går ut på. Inte sunt förnuft. Tyvärr kommer denna regering att vinna, men med lite flax så får de tampas med antingen PP eller SD, helst båda 2! Jag funderar faktisk på att blankrösta, en variant.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 29 Augusti , 2010 Inte sunt förnuft. Tyvärr kommer denna regering att vinna, men med lite flax så får de tampas med antingen PP eller SD, helst båda 2! Hmmm, ett skånebaserat kostymklätt naziparti eller ett parti som uttalat sig positivt i barnporrfrågor och som inte kan respektera äganderätt..? Vari ligger flaxen, kan du förklara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 29 Augusti , 2010 Jag kan förklara, eftersom du tydligen har så svårt att förstå, trots en hel drös med inlägg här ovan som förklarar saken....... En oerhörd massa människor i det här landet är missnöjda med hur de etablerade partierna kör över sin egen arbetsgivare, dvs det svenska folket. Ibland behövs det något som rör om i grytan/ den politiska sörjan och få våra makthavare att förstå att det finns gränser för hur mycket man kan göra våld på folkviljan. I det stundande valet kan både SD och PP tjäna som detta något dvs röra om i smeten och se till så att de etablerade partierna respekterar sin egen befolkning.......FRA-lagen, Nya sjölagen, Zebra-lagen, Biltullarna, El-blåsningen, Co2 skatt-blåsningen,Energipolitiken, Den totalhavererade invandringspolitiken........ Där har du några exempel på varför folk är förbannade..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 29 Augusti , 2010 Rexco skrev bla: Keddey: låt höra dina åsikter.. Inte ett måste men iaf.. Tja, en första åsikt är egentligen att inte diskutera med en som anser att SD har ett vettigt partiprogram... Jag har istället en fråga tillbaka: i Gbg vill de begränsa invandringen till 100 personer/år... Vad eller vilka anser de vara invandrare? Är det norrmän, tyskar, finnar, belgare, engelsmän, amerikaner... Eller är det bara araber de ser som invandrare? i övrigt ämnar jag inte diskutera hur våra åsikter skiljer sig, mer än att vi inte sitter i samma båt vad det gäller politiken iaf... NOTE: Redigerat p g a otillräcklig info gällande styrelsemedlem! Senast ändrad av Keddy | 29 augusti 2010 | 11:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 29 Augusti , 2010 Jag har faktiskt helt ärligt inte läst alla över 800 inlägg i den här tråden, Labbibia. Och om du tror på fullaste allvar att det blir bättre med att röra om i grytan på det sättet så var du inte gammal 1992-95 när NyD hartsade galocherna i riksdagen, det enda som hände var att de hjälpte till med att fördjupa den ekonomiska krisen genom att skapa ett instabilt politiskt klimat för att sedan skämma ut sig och åka ur riksdagen till efterföljande val. Bättre då att själv engagera sig politiskt - t ex som opolitisk lobbyist i sakfrågor eller i ett etablerat politiskt parti - om man vill att något ska förrändras på riktigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 29 Augusti , 2010 Hej Peter K. SD utallat sig positivt i barnporrfrågor? Vi gillar källfakta, så kan Du länka till den? Vi är inte som politikerna, antar lagar utan ett uns av fakta (0,2-lagen) Jag kan till visst del instämma med Dig, det luktar stöveltramp men precis som Labiblia skriver, nu måste det röras om i grytan. det finns bara 2 slevar att röra med, SD eller PP. PP tveksamt om de kan komma in, SD däremot gör det. 800 inlägg mastigt att läsa, men om Du läser funderar på vad Labiblia i korthet listade upp, så är det inte konstigt att folk har fått nog av Storebror. Läs även mina senaste inlägg om hur FAstighetsskatten tas ut via proppskåpen ovan. Man har alltså smetat ut Fastighetsskatten via eluttagen så alla får fånga upp inkomsttappet för att fast-skatten sänktes rejält. OK, det kanske inte är just F-skatten som el-pengarna går till, men jag misstänker det. Myglet är avslöjat ,läs ovan i mina färska inlägg, och ta Dig en funderare Oavsett, denna regering är bara för mycket i sin Maktutövning samt hyckleri (Elen), tyvärr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 29 Augusti , 2010 Har du inte hängt med, Peter? Jodå, jag minns Ny Demokrati mycket väl......Nästan allt de föreslog i form av nödvändiga skattesänkningar och liknande har genomförts.......Endast invandringspolitiken fortsatte på den redan inslagna vägen........och den är ett jättelikt misslyckande. Den som säger annat pratar mot bättre vetande. Dagliga skjutningar, bränder, oroligheter....... Jag gör en sak klar direkt, så jag slipper bli kallad rasist. Det är alltså inte invandrarna det är fel på, om nu någon tror att det är vad jag tycker. Det är invandringspolitiken som är åt helvete. Dödsnacket om att engagera sig politiskt håller ju inte. När partipiskan börjar vina (som inför FRA-lagsomröstningen ex) så är de enskilda riksdagsmännen inte mycket värda om de röstar emot partilinjen. Det vet du, Peter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 29 Augusti , 2010 Att gå emot Partilinjen var på TV igår. Den som gör det hamnar i kylan. (Undrar varför jag får så långt mellanrum mellan mina rader?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 29 Augusti , 2010 Källa, PIRATPARTIET vill legalisera innehav av barnporr, http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3899644 Man gjorde sedan en ojdå hoppsan, vad sa munnen nu..., men endast först efter kritik riktats mot uttalandet, det var inget man direkt kom på själv... Seriöst. Anledningen till att 0,2-lagen m fl gick igenom är för att nykterhetslobbyn är starkare än lobbyn för att få ta en GT medans man glider fram i 30 knop, alltså blev beslutet så. Lika så IPRED där skivbolag m fl tryckte på, zebralagen var det säkert TSV eller någon fiffig utredare. Biltullarna var det däremot en folkomröstinng om vil jag minnas, där kan du faktiskt inte skylla på någon politiker. Det lönar sig inte att bara gå loss här, vill man göra nytta så sätt hellre igång att t ex jobba mot bajstömningsförbudet som snart kommer som ett brev på posten. ANtingen genom att som medlem i ett parti skaffa de kunskaper som behövs för att få uttala sig i frågan eller som opolitisk skriva en rapport och se till att få publicerad. Att stå som en streber och bara säga nej mot ett parti håller inte, och det är nog ganska bra. Det skulle bli lite rörigt om alla tyckte olika, då måste man inte bara fundera ut vilket parti man vill rösta på, utan vilken person som man vill ha in i riksdagen och sedan hålla tummarna för att den personen inte ändrar sig. Ärligt talat fattar jag inte riktigt vad problemet är med invandringspolitiken. Hur kan man göra annorlunda? Problemet är snarare hur man ska bekämpa utanförskapet i vissa områden, fatta hur anus det skulle vara att bo i en nerpissad trapp i ett slitet hyreshus i ett område ingen person med hygglig inkomst vill sätta sin fot i med arbetslösa föräldrar som varit tvugna att fly från sitt land. Fan, jag skulle också känna mig som om jag inte var en del av samhället. Och det har inget med invandingspolitik att göra, det handlar om att vi svenskar sitter på så inihelvete starka fördomar att vi inte anställer någon med konstigt efternamn om det finns en Karlsson eller Svensson bland ansökningarna. Den biten har inte ens SD funderat på, skicka hem är deras lösning. Börja då med att skicka hem alla finländare, norrmän och annat löst folk som kommer från välmående länder och bara snor våra jobb. Se den här och fundera, Varför tar man istället inte och lägger in bilder på en välmående golfande 40-talist som pensionär utanför sin villa som betalats av med räntesubventioner och rusande inflation, och ställer mot t ex en överfull dagisklass, en överfull akutmottagning, trasiga skolböcker..? Där har vi prioriteringar att snacka om! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 29 Augusti , 2010 Tillbaka till trådens mening så finns att läsa i dagens Göteborgs-Posten med ledarsidans inlägg av Peter Hjörne. http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.434377-peter-hjorne-vilket-problem-lostes- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tompamannen 0 Postad 29 Augusti , 2010 Problemet med invandringspolitiken är väl att en viss regering öppnade gränserna och det formligen vällde in folk. Sedan hade man inte ens funderat på vad som skulle hända den dagen krigen var slut i länderna som folket kom ifrån, och att dom som kom hit kanske tyckte det var en ganska behaglig tillvaro i Sverige. Jag har faktist aldrig sett en enda invandrare som har sagt tack för att jag fick komma till Sverige. Sedan vet jag inte om bilden av en golfspelande kapitalstark 40-talist är en korrekt bild av dagens pensionär. Mina föräldrar är 40-talister och dom spelar varken golf eller är speciellt kapitalstarka efter att jag jobbat i ca. 50 år så deras ryggar är krokiga. Jag vet inte om det är rättvisa att man ska kunna komma hit från ett annat land och få samma förmåner i form av pengar, sjukvård & omsorg som dom. Är det konstigt att folk är förbannade och ser SD som ett alternativ? Sedan mina vänner, ska ni ha i åtanke, att mååånga av SD's anhängare i själva verket är invandrare. Dom som har kommit hit, lärt sig svenska, skaffat sig arbete och försörjer sig själva, dom har inte mycket gott att säga om dom som vägrar lära sig svenska och som bara sitter på arslet hela dagarna, röker och spelar brädspel. Detta är inget bullshit, utan upplevd vardagsmat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 29 Augusti , 2010 Det är klart att den bilden av pensionärer inte är rättvis, precis som att alla invandrarkvinnor inte har burka och kör rally med barnvagn för att försöka sno fattigpensionärernas pengar. Det var liksom det jag menade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 29 Augusti , 2010 Peter_K. Alla mynt har en baksida. På länken Du angav så dementerar ju PP detta om barnporr. Jag har svårt att tro att något så avskyvärt som barnporr accepteras av något Parti eller någon med ssunt förnuft. Biltullarna. det var en röstning med diskriminering. Man visste att om Solna, Lidingö (som var helförbannade) skulle få rösta så blev det inga biltullar. Så vad gjorde man då Peter_K? Man lät endast de som bor innanför tullarna rösta… Ännu ett Allians-mygel. ”Försöket” med 1 MILJARD var på väg att bli bortkastat, ett Politiskt fiasko, och minns att t.om Annika Billström blev offrad pga detta. Vad många av säger är att 0,2 blev droppen för denna regering. (S) går ju som sagt inte att rösta på. Matrix! Jättetack för länken. Precis vad jag med flera här säger (med mera) står i artikeln. ” Men frågan visar hur lätt en onödig lag kan slinka igenom.” (med mera) Alliansen har omyndigförklarat oss med 0,2, så är det.! Hur kan man då rösta på dem? Tompamannen har åtskilligt med bra argument även, så Peter_K, igen, fundera vidare innan du slentrian-röstar. Jag vill sist säga att jag har vänner som är invandrare, kännner flera. Skulle aldrig utsätta mina vänner för någon sorts Kristallnatt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 29 Augusti , 2010 Keddy: ja skrev aldrig att SD hade ett vettigt partiprogram som helhet.. Men dom har endel intressanta punkter som övriga partier inte bryr sig om eller har lyckats med under sitt styre. Peter K: Ljungbergaren har egentligen svarat men bara för den goda sakens skull så gör även ja det.. Trängselskatten var mycket riktigt en folkomröstning, men tycker du att den var rättvis????? I fall du gör det så är du förmodligen den mest lättlurade i landet... Man kan faktiskt inte ens kalla det för folkomröstning, det är ett hån mot folket... Således är det ju inga problem om man är skapligt säker på utgången.. Tar man bort alla NEJ sägare så är det ju inga problem att få igenom något... Tycker du att det inte finns några problem i invandringspolitiken??? Det är ju där problemet ligger, det är inte individerna utan sättet man hanterar dom på.. Och det måste väl i allra högsta grad vara invandringspolitik... Således tycker du att vi ska integrera dom i fina områden, kanske köpa en lyxvilla för några mille och ställa en porche på garageuppfarten med lappen välkommen till Sverige??? Minsta landet behöver kanske inte rädda hela världen varje dag, eller??? Sedan har vi jobbfrågan, tycker du att vi har en stabil och bra arbetsmarknad här i landet??? Det tycker inte jag, det finns påtok förmycket oroligheter på arbetsmarknaden och således är det väl bättre att sätta folket som redan finns i landet i jobb innan man tar hit fler som inte får några jobb eller??? Ang politiker och parti som kvackar på som grodor och ibland säger saker som dom ångrar så är det likadant i hela politiken.. Och knappast något som är unikt för PP.. Som sagt i andra närliggande länder har man inte dessa problem undrar varför.. Sedan så kan ja hålla med i sak om att sitta o babbla här förmodligen inte löser något.. Men när skulle man ha tid att engagera sig i politiken då våra kära styrande har sett till att man måste jobba dygnet runt för att överhuvudtaget överleva i detta land... När alla skatter är dragna så blir det inte så mycket kvar i plånboken. Eftersom politiken i detta land blir ifrågasatt gång på gång av det svenska folket så kan man väl knappast kalla landet stabilt eller??? Det är lika korrupt som någon bananrepublik.. Senast ändrad av Rexco | 29 augusti 2010 | 21:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser