Abbe2 95 Postad 17 Augusti , 2010 Alla ni som säger att man utan problem kan ratta en båt med upp till 0.5 promille i blodet: Kaptenen som satte sin lastbåt på grund utanför Helsingborg häromdagen hade 0.42. (Och han är nog både van vid att vara på sjön och vid att dricka, om jag får gissa själv...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 17 Augusti , 2010 Jaså? Och du tror att han stod vid ratten? Jag är inte sjöman, men jag kan ändå säga dig att det är ytterst ovanligt att KAPTENEN själv rattar stora fartyg. Dock är han ALLTID ANSVARIG, oavsett om han låg och sov vid grundstötningen, eller stod på bryggan Den som styr fartyget kallas rorgängare och är vanligtvis en matros......... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 17 Augusti , 2010 JaDu labbibia. Abbe 2 ännu en som hämtar saker till sina påståenden ur luften och har nog aldrig hört talas om att under Kaptenen finns det oftast en Styrman, som dessutom är oftast den som styr. Sällan styr en kapten..jag vet.. Beundrar Dig labbibia att Du orkar med dessa bror Duktiga som behöver lagar för allting för annars är de väl rädda för russin t.om Nej, lagen får vi nog inte bort, vi får nog leva med att de flesta av oss riskerar att vi kan hamna i brottsregistret för att vi vill ta en öl eller 2 till ansjovismackan.. Jag tror att då lagen är skriven diskriminerande (längd, hastighet) så skulle jag vilja se en Tingsrätt som ska sätta åt gubben o gumman i snäckan med en encylindrig diesel som tagit sig ett par glas, vilka bovar!!! När det gäller uniformsfetichisterna så har jag inga höga tankar, de sätter åt allt de kan bara för att kunna bötfälla så många de kan oavsett egna synpunkter, att föja Lagen slaviskt tyx vara sida ett i KBV´ s läxbok. Senast ändrad av Ljungbergarn | 17 augusti 2010 | 17:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben Postad 17 Augusti , 2010 Ett litet förtydligande. Rorgängaren styr efter order från styrman, kapten eller lots. Ordern kan vara en viss kompasskurs, eller helt enkelt styrbord eller babord. I nämnda fall så handlade det om kaptenen, eftersom man kan läsa i en annan artikel, efter häktningsförhandlingarna, den 15/8 följande; Alkoholhalten nådde inte upp till gränsen för det som anses vara grovt sjöfylleri. Men det finns andra omständigheter som kan göra sjöfylleri grovt. En av de punkterna i lagen gäller om den som varit berusad vid tillfället skulle utföra uppgifter som anses vara särskilt krävande. Den punkten fastnade tingsrätten för och häktade honom för grovt sjöfylleri, skriver Helsingborgs Dagblad på nätet. Kaptenen missade nämligen att gira när farleden svängde norr om Helsingborg, och fortsatte rakt fram upp på revet. Senast ändrad av Gobben | 17 augusti 2010 | 17:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 17 Augusti , 2010 Som jag visade i ett inlägg lite högre upp i tråden (som handlade om olyckan den 20 juni)så ska du nog ta tidningsuppgifterna med en hel tunna salt. Journalister lyckas ofta få det mesta fel, och i fallet med lastbåten, så spelar det ju ingen roll.Kaptenen är ansvarig, är han onykter så åker han dit..........oavsett om han står vid rodret eller ej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
martineves 0 Postad 17 Augusti , 2010 Citerar lite komiska inlägg från den självutnämnda expertpanelen. Vi måste ju värna om denna sista frihet! Jorudesåatt utan flaskan kan man inte vara fri . Fast i ett beroende? vi kör båten för berusade, vi anser oss vuxna nog att kunna avgöra det och efter 20 år på sjön Det låter betryggande att ni avgör själva. Inser att du tycker det är ett naturligt samband mellan att festa och sen köra båt . Det tycker även unga förare som kör påverkade i snabba båtar till och från skärgårdskrogarna. Om Du inte förstår de väsentliga skillnaderna så säger det en hel del om Dina kunskaper. Jo båda kan vara motorfordon men det missades du efter så många års erfarenhet. Samma dåliga omdöme för att köra bil ska tydligen vara ok med båt. Men.. skaffar sig nu istället en ovan fyllechaffis Ja men det var ju så lätt och riskfritt att köra båt med sprit i kroppen, skillnaden mot att köra bil var ju så väsentlig. Känns stabilt och logiskt med ovan resonemang. De flesta av oss accepterar inte att bli just omyndigförklarade av Storebrorsor och värnar om den sista frihet som funnits i många århundraden i Sverige. Ja det är väl hemskt att din enda frihet i ditt liv är relaterat till alkohol. Tragiskt livsöde måste jag säga. Medan man i sydliga länder går ut och protesterar. Varsegod och protestera ta med dig ett gäng och skrik er hesa, glöm inte att passera bolaget bara. Måhända jag tillhör dem som inte känner ett skvatt berusning på 0,2 promille. Nej du är van att ta till flaskan, men alla är inte det. Men man kanske borde särskriva lagen får sådana som dig? Som jag sagt tidigare så är det inte alla som klarar kombinationen, därför har den nya lagen tillkommit. Ett rimligt antagande är att det beror på en ökande andel yngre båtägare som skaffar sig snabba båtar och kör som idioter med sprit i kroppen. Det är dessa ni borde visa agg mot. Jag tycker det finns viktigare frågor i livet som avgör min livskvalite. Tycker vi har en fantastisk natur och allemansrätt som ger oss frihet som kan uppleva helt gratis! Men jag antar att ni som krökar och kör båt kommer fortsätta för att risken att åka dit måste vara rimligtvis låg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 17 Augusti , 2010 olyckan den 20 juni tycks vara en hörnpelare i denna diskussion. Själv anser jag att åberopa den olyckan är mera en fjäder som blev en hel kalkonfarm. gobbel-gobbel-gobbel.. Eller någon annan av de få olyckorna, med eller utan alkohol. Märk väl vad som orsakat en riktigt olycka, de med dödlig utgång, de är få och sprit är inte alltid inbladat. Nej de som försvarar 0,2-Lagen de babblar för sin sjuke mor med den drucknes envishet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Florina 4 Postad 17 Augusti , 2010 Nu skall polisen tigga pengar av oss för att skaffa vattenskotrar som polisen ville förbjuda för ett år sedan. Sorgligt. Jag är för, att förbjuda vattenskotrar var kan jag skriva in den lagen, kan man skicka in den till regeringen eller tar man direkt kontakt med hovrätten. Vi säger att jag har en bra utredning med mycket stöd från skärgårdsbor och många brats som sörger. Funkar det tror ni, Låt skärgården vara skoterfri. Senast ändrad av Florina | 17 augusti 2010 | 18:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 17 Augusti , 2010 Som vanligt när argumenten tryter så kommer personangreppen fram. Det är sorgligt att du inte kan skilja på person och sak. Jag kommer att rapportera ditt inlägg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ajonsson 0 Postad 17 Augusti , 2010 Man bli ju bara så trött på dessa löjligt barnsliga, fåniga och idotiska inlägg som bara förstör debatten och visar hur inskränkta en del kan vara. SUCK! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tompamannen 0 Postad 17 Augusti , 2010 Jag kan se det framför mig -Raaaap, jasch ääär inte för fuuull, jaaasch kaan faktisch schööra hem schäälv...*rap* Jaasch har schört båååt i tjuuuugo år.*rap* Som sagt, när man dricker så brukar man själv uppleva att ens omdöme (och självförtroende) ökar i motsvarande grad. Jag kan köpa lite av Crabfish resonemang, sen kväll, nått glas vin, stilla och fint, god mat, långsam färd hemåt. Men Ljungbergarn, det låter som att du är ensam heroinmissbrukare på en öde ö och just fått reda på att lasten med 10 ton heroin på väg till ön har blivit nedskjuten av Sveriges regering. Är det verkligen så illa? Jag är inte heller mycket för lagar & paragrafer. Du ska bara veta hur många jag har idiotförklarat som har gått ut a-kassan när avgiften lades på individens ansvar istället för på skattsedeln. Det blev ju ändå ett nollsummespel, samma som innan, man sänkte skattem istället. Nä då skulle man gå ur a-kassan för att det var för dyrt. Som jag skrev tidigare, alla reagerar olika på alkohol, samma sak med droger. Finlirarna som tar sig en kokainlina hemma i villan på djursholm är inte till besvär för någon. Sedan har vi pundarna på gatan som snedtänder och slår sönder allt & alla som kommer i sin väg. Alkoholen fungerar olika på olika personer oxå. Vissa kan dricka 5 starköl på raken och man märker det inte. Andra ligger under bordet och krälar. Och bara för att DU har lyckats köra hem själv i 25 år så är det inte säkert att Kalle 22 klarar det med samma promillehalt. Ska vi då införa Alkohol-körkort. Varsegod och ta 3 supar så ska vi se om du klarar att angöra den bryggan där framme. Det funkar ju liksom inte! Jag har kört båt i snart 40 år och provat både med och utan alkohol, visst fungerar det, men det känns inte helt 100 med, så jag föredrar utan. Hur var det förresten med KBV'an och kvinnan? Blev historien känd pga. att hon fick böter eller var det nyfikna vittnen som såg tilläggningen? Det kan ju ha varit så att KBV'an hade publik och inte ville begå tjänstefel inför alla vittnen? Då hade ju hans anställning varit över isf. Och inlägg som dessa känns lite fjolliga att skriva, speciellt när man kommit upp åren Om Du inte förstår de väsentliga skillnaderna så säger det en hel del om Dina kunskaper. Mitt svar till Dig blir därför: Vet Du vad det är för likhet mellan sex och Lego? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben Postad 17 Augusti , 2010 Vad var fel i mitt tillrättaläggande? Utifrån vad jag skrev, så handlar det också om lite logiskt tänkande för din del, för hade det ex.vis funnits Lots ombord så hade han varit medskyldig och även han blivit åtalad. Samma gäller för Styrman, om än inte i lika hög grad, men även han skulle vid tillfället utföra uppgifter som anses vara särskilt krävande. Detta sista eftersom styrman, om än under Kaptenens överinseende, indirekt styrde båten! Rorsgängaren lyder bara order! Rätta mig gärna, om ovanstående, om jag har fel, men då skall det vara sakligt, och inget annat! Den artikel du hänvisar till, och som du lite skrytsamt säger, att du visade på, var du inte helt saklig i. Du utelämnade en hel del vitala ting och du negligerade andra. Du kunde ju också ha talat om, att man i artikeln kunde läsa att; Ett av kustbevakningens båtar som var på väg till den båtolycksplatsen vid Arnö bevittnade händelserna och plockade upp barnen. Flickan var då medvetslös, men kvicknade till efter ett tag. Barnen fördes med ambulans till sjukhus., I stället för att redovisa detta, så skriver du istället; Åter till artikelkommentarerna, för de är onekligen intressanta. 2 vittnen till kollisionen skriver att tidningarna fått allt om bakfoten. Det var inte frågan om någon kappkörning, båten där barnen fanns var inte på väg till något midsommarfirande, barnens ålder stämmer inte....... Då kan man ju fråga sig var media (tidningen ifråga) fått sina uppgifter ifrån? Kbv kanske? Svar JA! Det stod vidare i artikeln att; Två av dem misstänks för sjöfylleri. Den manlige föraren i båten där barnen färdades hade 0,45 promille i blodet. Gränsen för grovt sjöfylleri går vid 1,0 promille i blodet. DIN BEDÖMNING AV DETTA VAR BL.A ; Eftersom vi inte får några uppgifter om att han hade druckit så kan vi nog lugnt utgå ifrån det. Att han var nykter alltså! Mao, 0,0 promille är ingen garanti för gott omdöme och gott sjömanskap. Så vad betyder egentligen Två av dem misstänks för sjöfylleri.! Kan man mena annat än bådas båtförarna? Den andre som ej prov tagits på, kanske klarade sig, men att utgå från att det var 0,0, är väl ändå att föregå fakta och kan endast hänvisas till gissningskontot! Och du! Hur tänker du då du tar fram pekpinnen och försöker förenkla det jag skrev med att Journalister lyckas ofta få det mesta fel. Du hänvisar ju själv till artikeln i ditt tidigare inlägg! Om Journalisterna dög för dig, så ...................????? Senast ändrad av Gobben | 17 augusti 2010 | 18:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 17 Augusti , 2010 Martinives och tompamannen. Nu har Ni sjunkit så lågt i edra argument att det är under min värdighet att bemöta dem. Nu kom heroin in bilden...suck... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 17 Augusti , 2010 Martin nu är det dags att du får svara på en sak jag funderat över. Du startade en tråd Propeller vs sten http://www.maringuiden.se/forum/;thread=353757 Kan du förklara varför du tagit bort bilderna och redigerat texten? Förslag på tänkbara alternativ Var du onykter och skäms över vad du gjort? Är det ett försäkringsbedrägeri och du tillfogat motorn mer skador än bilden visar? Satte du dit en annan trasig rostfri propeller? annat ? För övrigt, en aluminumpropeller borde knappast uppväga självrisken. Dock inte första gången propellern fått känna på grund http://www.maringuiden.se/forum/;thread=352767 Helt naturligt då vi alla gör våra misstag men varför redigera bort vissa saker mitt i natten, verkar skumt. ::Harry:: Senast ändrad av crabfish | 17 augusti 2010 | 19:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Florina 4 Postad 17 Augusti , 2010 Nu kommer gult kort på er diskution! Ni börjar halka ner för trappen Inga namn ingen glömd Är inte nedanstående att vända kappan efter vinden Nu skall polisen tigga pengar av oss för att skaffa vattenskotrar som polisen ville förbjuda för ett år sedan. Sorgligt. Jag är för, att förbjuda vattenskotrar var kan jag skriva in den lagen, kan man skicka in den till regeringen eller tar man direkt kontakt med hovrätten. Vi säger att jag har en bra utredning med mycket stöd från skärgårdsbor och många brats som sörger. Funkar det tror ni, Låt skärgården vara skoterfri. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 17 Augusti , 2010 Det här får bli mitt sista inlägg i den här tråden, åtminstone för i kväll...... Jag är dödligt less på att vissa inte kan debattera i sak.....Uttalanden som....citat du låter som en heroinmissbrukare slut citat........visar att det tyvärr finns många här som inte bara är barnsliga, ålder egal,utan även är direkt oförskämda, och det hör väl ändå inte hemma på ett sånt här forum..... Om ingen annan gör det så kommer jag att rapportera även det inlägget. Nån jävla ordning får det vara......... Detta gäller absolut inte dig Gobben, du försöker hålla dig till sak, vilket du ska ha all heder av. Så....Åter till saken. När det gällde artikeln, det var ju kommentarerna jag ville att du/ni skulle läsa. Bland de vanliga spottloskorna där fanns ju åtminstone 2 st som hävdar att de var på plats, såg vad som hände, och hävdar att artikeln hade många sakfel. Jag kan bara tala utifrån egen erfarenhet när jag säger att tidningarna ofta får till saker och ting fel. Ett bra sätt att kolla, är att läsa artiklar om sådant man själv behärskar/känner till väl. Förvånansvärt ofta hittar man grova fel, som Journalisten/skribenten glatt har skrivit som fakta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben Postad 17 Augusti , 2010 ...............och inga båtar större än 7 meter! Fick du ett hostanfall nu? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 17 Augusti , 2010 Märkligt, trots att jag tydligen är likställd en heroinist/alkis, så har jag aldrig kvaddat ens en propp...trots mer än 20 år på sjön..Hick! Senast ändrad av Ljungbergarn | 17 augusti 2010 | 19:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 17 Augusti , 2010 Nä Politiker och statliga myndigheter är undantag och omfattas inte av lagen om vattenskotrar.. Det brukar ju vara så i detta härliga korrupta Samhälle vi lever i idag... Förmodligen kan dom även supa och jobba igen skilnad.. Nä fram för mer civil olydnad och anarki så kanske (KANSKE) det kan bli ordning på skiten.. Att bara sitta o lulla med har bara skapat oss ett orosamhälle där ingen får ha något roligt längre.. !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 17 Augusti , 2010 Hej Rexco, ja, man börjar uppleva det så. Frågan som sagt, vad kan vi göra åt det nu i valtider? Alliansen är ju visat att de skall ha totalitär kontroll, (S) = never in my life! SD, njae..luktar lite stöveltramp.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben Postad 17 Augusti , 2010 labbibia; Ett bra sätt att kolla, är att läsa artiklar om sådant man själv behärskar/känner till väl. Förvånansvärt ofta hittar man grova fel, som Journalisten/skribenten glatt har skrivit som fakta Jo, det ligger väl en hel del i detta, ditt antagande. Men i fallet med artikeln, om Kaptenen, så var det också så att reporten även hänvisade till Tingsrätten, och i de fallen så brukar man ligga nära sanningen, för att man inte törs annat! (Enligt inside info) Sedan kan jag väl erkänna att då jag började läsa ditt inlägg, och såg att du kommenterade andra, så trodde jag först att det gällde mig och tänkte lite lätt; Nu har pöjken (jo, jag är äldre än du.) fått fnatt! Blivit totaltknäpp. Sorgligt men sant................. .............men kul var det för ett ögonblick! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tompamannen 0 Postad 17 Augusti , 2010 Jag har minsann aldrig ens gått på grund under mina 40 år på sjön Jag seglade på en stock/slipers som låg i marvatten, men det var ju inget fast föremål så det kan ju inte räknas Någon som vet om det planeras en uppföljning på tv-programmet kustbevakarna? Känns som att det kan bli aktuellt med en fortsättning nu när deras arbetssätt förändrats lite i och med att dom får sköta utandningsprov. Ett program som för övrigt jag tycker var ganska intressant att titta på. Killarna gör ett bra jobb Undra vad det blir för väder i helgen? Man kanske skulle ta en tur med båten berusad av livets kvaliteter utan alkohol Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 17 Augusti , 2010 Jo, nicket Gobben förpliktar..... Tror inte någon pöjkvasker skulle välja det? :-) Hursomhelst, jag menar/tror att journalister ofta får till det fel, inte för att de medvetet vill förvränga/förvanska, utan för att de ofta bara för korta anteckningar...... Sedan ska de utifrån dessa skriva sin artikel. Om de då inte är insatta i ämnet de skriver om så är det inte så konstigt att det blir en hel del fel? (Nu sysslar jag ju själv med troende ;-) men det är ändå ett faktum att det ofta skrivs grova felaktigheter i tidningarna)...... Ha en god kväll nu. Jag måste ut med hundarna i hundvädret :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tompamannen 0 Postad 17 Augusti , 2010 Jag har själv kört Jetski så jag har förståelse för ungdomen, dvs. inget som jag hytter med näven åt. Sedan har ju SSRS skotrar, och det är ju bra. Men var verkligen polisen emot skotrar? Förvisso finns det väl olika uppfattningar inom kåren, den som tyckte si då kanske inte är samma som uttalat sig idag? Eller lät det Vi, samtliga inom poliskåren, vill förbjuda....? Det finns väl olika tyckare där som det finns här Jag skulle däremot vilja förbjuda såna som åker 25 knop där det är 5-knops begränsning. Jag körde genom ett smalt gatt häromsistens där det är 5-begränsat, tror ni inte på f-n att det kommer en kabinbåt i 8meters klassen i 20-25 knop och blåser om mig, 10m ifrån min babordssida. Då hytte jag faktist med näven, efter det att jag fick stabiliserat skutan i hans vågskvalp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 17 Augusti , 2010 Jaså, 50 knop med Cobran i Sotekanalen mitt i högsäsongen är väl knappast kalla för ett bra jobb. Det vart de anmälda för men som vanligt lades locket på. det om något är att framkalla fara för andras liv. Ha det så kul på sjön Tompamannen, jag antar med det att du söker upp närmsta torrdocka.. och garvar åt oss som inte längre ens anses vuxna nog att ta en pilsner till ansjovismackan lämgre. Senast ändrad av Ljungbergarn | 17 augusti 2010 | 20:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Florina 4 Postad 17 Augusti , 2010 Nä nu är nog inte Kusbevakarna lika intressanta som nöjesprogram, dom som var me platsar nog inte in i dagens ogrundade 0,2 regel, Dom kunde polisen ta redan förra året, nu är det vår tur. Tack brats för vad ni åstakommit. Förbjud vattenskotrar i skärgården dom skapar mer farlig och onödig trafik i leder. Låt sjöräddningen behålla sina för där gör dom nytta. Ais på er. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljungbergarn 33 Postad 17 Augusti , 2010 Jag skulle däremot vilja förbjuda såna som åker 25 knop där det är 5-knops begränsning. Vilken lysande argumentering. Är det förbud så är det. Kanske KBV var upptragna att stoppa någon som tagit en bira till anjovismackan och hade 0,2 i blåsmaskinen, stackars dig.. Men fram med mera förbud bara, heja på! Personligen skulle jag vilja ha förbud på alla så jag fick ha skärgården i fred. Snackas om att nu ska man inte bara införa Trängselskatt i Göteborg, utan även i skärgården, jättebra! Alla förbud är enbart av godo, eller hur? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 17 Augusti , 2010 Ljungbergarn ja vet inte i nuläget vad som skulle vara bäst för samhället. Men är det Ekonomi som gäller så skulle SD få min röst flera gånger om oavsett deras övriga politik.. Men nu måste man se till helheten och inte bara till enstaka intressanta obejkt från röstfiskare landet över.. Stöveltramp eller inte men ja sympatiserar mer med SD än med Alliansen och den Rödgröna rören iaf.. Finns faktiskt inte så mycket vettigt att hämta i vår såk Regering tyvärr.. I evigheter har det pratats om hur det skulle bli om SD kom in i riktagen och blev vågmästare i viktiga beslut.. Inte änsålänge har detta blivigt verklighet... Men inget (INGET) kan iaf bli sämre än det vi har nu eller har haft beroende på hur man ser det... Tompamannen om du inte redan har uppmärksammat det så var serien Kustbevakarna bara ett PR jippo som delvis gick ut på att få till stånd d som nu blivigt lag.. Fanns inget annat syfte med den tramseri serien tyvärr... Sedan kan man tycka vad man vill om det, men denna myndighet ger ja inte ett ynka korvöre för och respekten är under bottennivå sedan deras fjanteriserie.. !!!MVH REXCO!!! Maktmissbruk kan krogvakter stå för, statliga myndigheter borde inte syssla med sånt eller... Ja ett avsnitt med kustbevakarna och det räcker för mig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tompamannen 0 Postad 17 Augusti , 2010 Ha ha, ni är för roliga Men frågan är om inte dessa är lite skönare ändå. Är det dessa som har förstört för alla vinpimplare på sjön? -Du står och paddlar...man är ju ändå förmögen... http://www.youtube.com/watch?v=J__idsPqXb8&p=77FBD8C6BB9219D6&playnext=1&index=4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben Postad 17 Augusti , 2010 labibbia; Jo, nicket Gobben förpliktar..... Tror inte någon pöjkvasker skulle välja det? Men jag slår dig inte med många år, utifrån vad du skrev tidigare.(närmare 60 än 50 ?) Gobben anspelar annars på en gammal fotbollsspelare i IFK och född 1895, som hette Valdus Gobben Lund, men riktigt så gammal är jag inte! Skall fylla 62 i slutet av året. Var själv ute med hunden innan förra inlägget, en Jack Russel på snart två år, som vi var tvungna att ta nötterna på förra onsdagen. Det har funnits 9 löptikar i vår närhet, det sista 6 månaderna, och vår hund gick upp om natten och ställde sig vid ytterdörren för att där börja yla, så som Pluto brukar göra i Disneyfilmerna! Sedan pinkade han vid altangardinerna! Vi tyckte synd om stackaren helt enkelt, för det är inte lätt att vara pilsk, utan att fatta varför! ...och så behövde vi få sova lite också! Var mycket lugnare med Schäfertiken vi hade innan kan jag lova. För då hade grannarna problem istället! URSÄKTA MEN NU SPÅRADE JAG UR EN DEL FRÅN ÄMNET, MEN VEM HAR INTE GJORT DET, AV ER ANDRA SÅ.......? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser