Gå till innehåll
lördag 18 januari 2025
Florina

Sista roliga helgen 0,2

Rekommendera Poster

Snart val och mer och mer börjar den rödgröna sörjan och tomtarnas vaktparad (alliansen) kännas mer och mer osmakliga och vet i katten om jag vill rösta på någon av dem.

Gjorde en analys med Aftonbladets profilanalys och inte vill jag rösta på det som kom fram där.

Strunta i att rösta?

I en demokrati ska man rösta. En skyldighet och kräver att man sätter sig in i det man ska rösta på. Men då blir det fullständigt hopplöst.

Men hur?

Krav, trovärdiga att kunna styra landet. Stifta lagar utifrån riktig bakgrund. Kunna få sysselsättning åt alla, Driva en riktig inrikes och utrikespolitik. Hantera invandring och de man radan taget emot på ett värdigt sätt. Se till att driva landet mot framgång och trygghet. Hantera skola, vård och omsorg som man bör göra på ett värdigt sätt.

Totalt hopplöst.

Ena gänget vill sänka landet med skatter, andra tycker det är ok att sjuka ska arbeta osv

Måste bli ett krav på att politiker har IQ över 50

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Instämmer helt Harry. Funderade på att blankrösta, men då kan man visst lika gärna låta bli att rösta.

Blankröster räknas inte.

Näe, blir nog SD som en ren payback för 0,2. Hoppas SD ger Storebrorsorna ett elände.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Analysen via AB pekade på att jag låg närmast SD men känns fel.

Personligen står jag för ärlighet och plikttrogenhet samt förväntar mig att samhället ger stöd tillbaka när det behövs.

Vill inte ha ett samhälle där man urholkar min frihet och min möjlighet att fatta beslut. Anser att om man låter människor flytta hit så är det för att de ska bli svenskar och dela våra värderingar och traditioner precis som vi förväntas göra när vi flyttar till andra länder. Vill ha ett samhälle där man ska kunna gå ut på kvällen utan att vara rädd och utan att behöva låsa allt med dubbla lås. Men allt dett aka inte byggas på polsmakt och total kontroll utan på att människor ska lära sig ta ansvar i högre grad.

Hur svårt kan det vara?

Min resa till Kina. Där träffade jag en kollega som flyttat dit och nu är skriven som boende där. Tror ni han kan fortsätta leva som en svensk utan att bry sig om att anpassa sig till landets reggler? Häpp. Givetvis pluggade han kinesiska (mandarin) och hade lärt sig köra bil på deras villkor osv. Helt naturligt.

Men inte vill jag rösta SD i protest. De är vad jag anser ett extremparti och det kan knappast vara det jag står för.

Jag vill ha ett stort stabilt alternativ som ger företagendet och folket stabilitet och trygghet att bygga vidare på Sverige i rätt riktning och som kan stå emot konkurensen från andra länder så vi behåller jobben här. Här ha vi miljömuppar som helst såg att bilen förbjöds samtidigt som man själv gärna åker taxi och flyg. Trovärdigt?

Det som skulle kunna vara stabila alterntiv här är Sossarna eller Moderaterna. Men deras möjlighet bygger på inblandning av andra tomtar. Kohandel och massa trams.

Blir som att välja mellan pest eller kolera och båda eländena har faktiskt varit med om att begränsa vår frihet och gort det utan bakomliggande fakta.

Jo det är en våldtäkt på att driva ett land när man tillåts stifta lagar utan fakta. Min tidigare frihet att med goda vänner ta ett par glas och sedan åka hem på kvällen var inget problem varken för mig själv eller andra men är nu borta.

Jo jag står fortarande för att fyllon inte ska köra båt eller inte ens vistas på sjön i någon form. Men jag vill at folk ska ta ansvar själva och inte styras som marionetter via politiker som drar i trådar så vi ska sprattla.

Frihet under ansvar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men inte vill jag rösta SD i protest. De är vad jag anser ett extremparti och det kan knappast vara det jag står för.

Exakt så känner jag med, men vad göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ur text-tv idag

119 SVT Text        Torsdag 02 sep 2010
INRIKES Publicerad 2 september      

Domarna olika efter ny sjöfyllerilag 

Hur hårt straffet för sjöfylleri blir
  beror på var i landet domen fälls.   
  Eftersom praxis saknas bedömer       
  åklagare och tingsrätter brottet     
  olika.                               

Det framkommer efter de första       
  åtalen och domarna sedan den nya     
  sjöfyllerilagen trätt i kraft den    
  1 juni i år, uppger Göteborgs-Posten.

Flera åklagare väcker i dag åtal utan
  att föreslå påföljd - de vet inte vad
  som gäller än eftersom inga domar    
  finns i vare sig hovrätt eller Högsta
  domstolen.

Illa underbyggt, på dåligt underlag........

Skrota nya sjölagen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan det vara som så att inte ens åklagarna gillar 0,2 så de dömer utan påföljd?

Nu har jag helt klart för mig att SD är hatad av Alliansen och (S).

Bra!!

Jag hatar 0,2, så då blir det 1-1 på valdagen!

Payback!

Sedan om SD är si och så bryr jag mig inte om, just nu är jag så förbenad över övergreppet på oss så

jag vill bara ge igen allt jag kan och tydligen är SD ett bra verktyg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej inte SD, hellre Kalle Anka partiet.

Kalle Anka partiet är inget skämt och lika trovärdigt som de serifigurer som sitter i makten nu eller tillhör opositionen. (jo givetvis är Kalle Anka partiet ett skämt och har på sitt partiprogram fri sprit och bredare trottoarer)

Makten nu tycker det är ok att folk som är sjuka utförsäkras. Givetvis ska friska och myglare jobba men det finns de som kommer i kläm och dessa skiter man fullständigt i. Försäkringskassan för ett eget krig emot läkares sjukskrivningar allt för att få mer pengar över till de som redan har mer pengar än de kan förbruka

Opositionen tror i sin enfald att det går bromsa sig ur en uppförsbacke och lovar glatt massa valfläsk som ska finnansieras med ökade skatter för att garantera att produktionen kommer gå åt helvete genom ökade kostnader.

Hur svår kan det vara.

Friska ska ha jobb och arbeta. De sjuka ska ha vård och ekonomisk stöttning tills de blir friska. De som myglar ska klassas som bedrägeri och för sådant finns det plats på våra fängelser för när vi skickat hem de som invandrat hit för att begå brott. De som invandrat för att jobba ska vi hjälpa till arbeten och se till att folk med bra utbildning inte ska behöva köra taxi då de har akademisk utbildning typ civilingenjör men dock inte till 100% överensstämmande med våra regler.

Penisionärer som arbetat och slitit på sätt som de flesta anser vara hederligt ska vi kunna erbjuda riktig vård och omsorg och ska ha riktig mat och någon att omgås med och helst sin käresta och inte som nu där de skilljs åt och den sjuka hamnar på ställen med mat som är radikalt sämre än vad vi ger våra fångar.

Miljö ska vi vara föregångare men inte till absurdom. Vi ska utveckla vår energi och ha en modern kärnkraftspark där överskott ska kunna gå till att hjälpa andra att bli av med miljöfarlig verksamhet. Det är betydligt mer effektivt att hjälpa baltländerna rena sitt avfall som går ut i östersjön än sila mygg här i Sverige.

osv

Kunde skriva massor. Är ingen politiker men tillräckligt mogen för att fatta att vi kan gå frammåt och utveckla landet istället som nu köra det sakt men säkert nedför genom att skrota välförden eller genom att skatta ihjäl landet. Jag tror det finns många här som har liknande åsikter men jag tror in SD är lösningen på detta.

Folk ska känna trygghet och de friska ska ha ett jobb att gå till.

Hur svårt kan det vara?

Senast ändrad av crabfish | 03 september 2010 | 05:59

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg Statsministern på TV igår, tuffa frågor.

Jag tyckte han aldrig svarade rakt, bara krumbukter.

JAg håller med, SD ingen höjdare, men igen, som ren pay-back för 0,2 så kör jag SD

då det uppenbarligen ställer till det för de som nu tagit bort en stor betydelsefull sak från oss.

Kastar helt enkelt skit tillbaka för 0,2 kosta vad det kosta vill.

det blev för mycket för mig att bli en brottsling helt plötsligt.

Fasen, jag är snart 60 bast, av dem så har jag varit till sjöss 20år, aldrig någonsing kört en båt utan att veta vad jag gett mig in på. Jag känner mig vuxen nog att fortsätta ta det ansvaret utan att någon från Statens sida ska avgöra det, bara för att en o annan fyllskalle får rubriker emellanåt.

det kommer aldrig att upphöra ändå, men vi skötsamma ska bli berövade vår frihet och livskvalité?!

Hur kan Ni acceptera detta? Jag gör det inte..jag agerar. Men så typiskt Svensson, knyta händerna i fickan, pipa i ett och annat forum, men sedan..?

NAmninsamlingen! Ställ upp någon gång och AGERA!!

Var osvensk för en gångs skull.

ljungbergarn@hotmail.com

Trevlig helg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan är hur medievinklad hela sjukförsäkringsgrejen är? Som jag skrivit tidigare så har vi en liten klick som missköter välfärdssystemet genom att sjukskriva sig och jobba samtidigt, och vissa uppbär samtidigt a-kassa. Detta ville regeringen sätta P för. När nya lagar träder i kraft så är det ju alltid vissa som kommer i kläm, ungefär som 0,2'arna i denna tråden, och när dessa kommer i kläm så ser oppositionen sin chans att använda medierna emot regeringspartierna och tar upp dessa orättvisorna.

Som du var inne på tidigare Harry, uppfostran och vanligt jä-la hyss så hade vårt samhälle fungerat, och det fungerade i många år, sedan hände något, och det fungerar inte så bra längre. Då måste blåslampan fram och det blir en massa gnäll.

Jag tror dom allra flesta kan skriva under på att när våra asyl-svenskar inte klarar av att följa våra lagar och regler så ska dom skickas hem. Nu har vi ju ett parti som stödjer denna linjen, men både den rödgröna soppan och högern är livrädda för att dom ska få en vågmästarroll därför har dom intagit försvarsposition och säger nej tack.

Personligen så kommer mitt röstförfarande se ut som så att det blir blått i riksdagen och demokratiskt i kommunfullmäktige, landstinget har jag inte bestämt mig ännu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Många verkar ha ett stort behov av att dricka alkohol... Är det så jäkla svårt att vara ute på sjön utan alkohol i kroppen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya sjukförsökringssystemet är helsjukt. Att man ett tag hade med så att döende i allvarliga sjukdommer var tvugna att söka jobb var bara toppen på ett isberg. Folk som verkligen är sjuka hamnar i samma kvarnar som de som mygglar och kläms.

Alltså blir du utsliten i arbetsskador och sedan utförsäkrad och orimligen kan jobba mer så blir utvägen socialen och få tigga pengar. Har du då under ditt liv kämpat dig till en liten somamrstuga som du tänkt att mysa vid då du går i pension så får du först sälja den före du får några pengar. Detta trots att du slitit hela ditt liv och betalat skatt. Rättvist?

Men här är det samma regler som gäller och man klämmer åt alla precis som för 0,2 lagen.

Tidigare röstat på Sossarna men med muppen som leder dem nu tillsammans med övriga pajasfigurer är detta ett omöjligt alternativ. Trotts ett stycke blått i min syn på styrning och att sossarna tidigare haft detta så är det nu omöjligt. De återstår de blå men till vilket pris?

Är idag frisk och kry men man vet aldrig vad som händer och då hamnar man i samma kvarnar trotts man slitit och betalt massa skatt ett helt liv. Hade man haft ett par miljoner på banken hade det säkert fixat sig men nu finns inte sådant.

Men över till kontrollsamhället som jag vill gör mer mänskligt.

Lösning 

Återgå till riktigt ansvar och bort med kontrollsamhället. Kommunicera ansvaret för dina handlingar och sätt in åtgärder då man inte tar sitt ansvar

Exempel.

Kör du med sommardäck då det är 10 cm nysnö så åker du dit för vårdslöshet i trafik. Behövs inge vinterdäckslag med tramsiga datum.

Kör du båt under färhållanden du inte klarar av så ska du åka dit. Alltså åker du med 1,0 promille kan du orimligen göra det på ett betryggande sätt men med 0,5 och fint väder och med betryggande avstånd till övrig trafik och med lugn fart så är det ok. Precis motsvarande gamla sjölagen.

Sjukskriver du dig eller myglar med sjuka barn Wabbar fast de är friska så är det bedrägeri och du får straff därefter. Då kan de som behöver få full ersättning från första dagen.

Inakasserar a-kassa fast du redan har ett jobb så är det bedrägeri.

Är du arbetslös så ska du få ett tillfälligt arbete så du inte lockas av att jobba svart. Dessutom är du redo att klara ett riktigt jobb då du har rutiner för att gå upp på mornarna, klara ett socialt liv på jobbet och kunna utföra en uppgift på rätt sätt. Detta ger även betydligt bättre singaler till övriga som har ett fast jobb.

Vi andra som sköter oss och tar vårt ansvar via utvecklat omdöme behöver inte bry oss och våra kära politiker behöver inte stifta lagar utan fakta.

Hur svårt kan de va?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det så jäkla svårt att fatta att friheten om du vill dricka alkohol har tagits bort!!!!!

Om det blir aktuellt med att dricka alkohol så görs det säkert i 90% i hamn och där avgör väl var och en vad man gör med sin tid.

Följden med dagens idiotiska regel är att 0,2 ger bara en massa kriminella vanliga människor ett straff av en väldigt liten förselse som inte leder till någon mening.

Nä för 0,5 och gälla alla som handhar en båt.

Ps  alkohol kan vara en mysfaktor om den används med sunt förnuft. Är det svårt eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Forward skrev:
Många verkar ha ett stort behov av att dricka alkohol... Är det så jäkla svårt att vara ute på sjön utan alkohol i kroppen?

FLORINA:Är det så jäkla svårt att fatta att friheten om du vill dricka alkohol har tagits bort!!!!!

Forward, ta och läs ordentligt inläggen här. Vad FLORINA säger, ta det till dig.

Vi är många som INTE gillar att vår frihet har beskurits på det sätt det gått till, m.m.

När Du läst varför, så lär Du sälla Dig till vår skara, om Du har förmågan att värna om Din frihet

(fast det kanske Du inte bryr dig om ) samt om visa principer, med mera. Läs som sagt inläggen och återkom sedan. det handlar inte alls om svårt eller inte svårt.

Senast ändrad av Ljungbergarn | 03 september 2010 | 18:07

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att denna tråd har gått över till ett politiskt forum men det var endast ang 0,2 som det var tanken att forumet skall handla om.

Nu förstår jag att det kan vara lockande och att det är närma valet, men vi hade aldrig hamnat på snart 900 inlägg utan era inlägg.

Tack för era inlägg vad gäller skärgårdsproblemet 0,2 helt otroligt att man kan fatta beslut efter ett tv program och stiffta en lag????????????.

För att återgå till politiken så tycker jag att KDS faktiskt gör en sattsning på att mäniskan skall ha frihet att ta egna beslut hur man vill göra tex barnledighet etc.

Jag är inte kristen men jag tycker att etik och moral borde finnas med i en framtid.

Jag hoppas att det omfattar att människor skall ha ett omdöme och ansvar för sina egna handlingar.

Båtlivet verkar inte vara lätt, jag tror jag skall köpa en husvagn och slitta på vägarna istället, för det kostar väl inget?  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att det blivit lite politik är nog helt normalt när vi snart har val och det handlar hur våra politiker förvaltar den makt vi gett dem via demokratins system.

Att det sedan dyker upp folk här som tror att vi är alkoholister och har ett behov av att dricka sprit för att leva är bara att beklaga. Alla har inte begåvats med en hjärna och dessa är det synd om.

Tråden handla om våldtäkt på den frihet vi haft att råda över våra egna beslut och detta utan en seriös fakta utan bara tyckande.

Läst igenom SD:s program. Stämmer mycket bra med mina åsikter. Dock tror jag fortfarande inte på dem i en regering. Men det gör jag inte på tomtarna som finns där nu heller.

Det fanns en på vänsterflanken som sjöng, ni vet Mikael Wiehe i Hoola Bandola Band

Vem kan man lita på...

attans vad rätt han hade.

Här har ni texten så ni kan nynna den när ni går till valstugan

http://lyricsplayground.com/alpha/songs/v/vemkanmanlitapa.shtml

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi talar om en livstil, ingen dålig sådan dessutom som funnits i århundraden.

Alla gillar inte ketchup till spaggettin, jag respekterar det men förväntar mig samma respekt tillbaka.

Jag gillar ketchup till spaggetin, jag gillar gräddsås till köttbullarna, och jag gillar ett par öl till min ansjovismacka utan att bli klassad kriminell för det..

Ska Överhögheten sno detta från mig så vill jag se fakta på varför, är det för mycket begärt?

med 0,2 så är jag kriminell för jag vill ta mína öl till ansjovismackan, INGEN, absolut INGEN kan ta det ifrån mig!

Inte ens USAs hela arméGlad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ansjovismacka borde bli körförbud med den för den innehåller föroreningar från båt wc större än 10 m och 15 knop. Skrattande  

Riksdagsfråga!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nåja även ja lever ett hyffsat normalt liv med medelmåttig inkomst.. Precis som du Harry så har inte heller ja några miljoner på banken som skulle kunna rädda mig ur något.. Ett hus, en bmw och en bayliner, samt en Utternbåt är det ja har.. Vissa tänker nog fasen vilket lyckat liv, ja det hade det väl varit om man slapp o jobba... Ska man med klent begåvad hjärna skaffa dessa grejer innan man fyllt 40 så får kroppen slita..

Och då är det inga 8 timmars dagar.. Alltid undrar man hur länge man ska orka, snart kanske man själv råkar ut för något.. Med nuvarande system kan man bli utskickad på jobb fast man egentligen inte skulle lämnat sjukhuset känns det som... Därav har man 2 val, antingen slutar man med skitjobbet man gör idag och trimmar upp sin klent begåvade hjärna till något inte fullt så slitsamt. Eller så röstar man på något som kanske kan ge sitt skitjobb en bättre framtid med bättre förutsättningar...

För att en vanlig svensson idag ska kunna ha någon fritid eller hobby att prata om så krävs det ju att man har ett någolunda hyggligt arbete.. Alla som har ett hus eller en fastighet vet vad det kostar att driva.. Och jämfört med vad en normal villa kostar om året så är båten helt plötsligt inte så dyr i drift längre.

Förra regeringen hade ju sin trevliga fastighetskatt, och även fast man inte har någon lyxkåk så sprang den iväg (Beror ju lite på område osv).. Men man brydde sig inte så mycket om det då för man hade ett tryggt jobb som vart svårt o ersätta... Men idag med alla dessa bemanningsföretag hit o dit så är man ersättningsbar på ett ögonblick.. Får detta fortlöpa så är man helt plötsligt till salu för lägsta budet.. Man kan lika gärna vara en dåligt betald prostituerad som tvingas jobba under slavliknade förhållande för hallikar landet över...

Således var detta spiken i kistan även för mig.. Tryggheten i arbetslivet putts väck! den lilla ynka frihet till att dricka sin öl ihop med maten på restaurangen för att sedan åka vidare är väck den med... Nu bryr ja mig inte så mycket om det sista utan tar min hof endå.. Men det känns inte lika bra nu som förr.. Kanske bara för att man vet att det är olagligt...

!!!MVH REXCO!!! Får la se om man bara deppar för att båtsesången håller på o ta slut eller om det är något annat... Nåja den som lever får se...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

900 inlägg ja...
Arga sådana.
Majoriteten skrivna av ett tiotal motorbåtsägare.
Elda inte upp er för mycket nu, men ni är inte direkt i majoritet kring det här med att vilja kunna kröka. Jag önskar er däremot lycka till med namninsamlingen. Av nyfikenhet, hur många namn är den uppe i nu?

(Kunde inte hålla mig borta i alla fall...) :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Peter.

Jag vet inte, den har ett eget liv, så konstruerad.

Vart 20e skickar in den till Statsministern.

Min gissning? Ett fåtal, Svenskar är ett tåligt kuvat folk som har skräck för Storebror

som Staten kan behandla som hundar.

Skickar in en bild på min  instrumentpanel som jag gjort själv med goda vänners hjälp.

Hmmm.bilden vill inte komma med, kanske för fet?

Senast ändrad av Ljungbergarn | 03 september 2010 | 23:33

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...ett kuvat folk, eller ett folk som faktiskt tycker att 0,2-lagen är rätt OK i grunden..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nudå?

I stora plottern har jag AIS..mycket behändigtFlört, stoppade i AIS i år av en viss orsak.

Varför jag har 2 plottrar?

Säkerhet, jag kan ha olika zoom på dem samt ibland när vi fiskar så kör jag sillbion på den stora, navigerar på den lilla

post-21494-1394236497,1312_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Suck. det finns tillräckligt med svar på detta peter_k, svårt att fatta?

Då får jag väl ta i lite..

det kommer alltid att finnas folk som skriker på lagar och förbud och övergrepp in i absurdum

som måste ha Storebror att förlita på sig på för de kan inte lita på sig själva och klarar inte hantera ansvar. Kan liksom inte klippa navelsträngen, måste ha en beskyddare jämt.

Frihet är ett fult ord, sådant ska inte finnas utan lagar som talar om exakt allt i detalj, som i vilken Öststat som helst.

Jag vet inte vem som lade upp en bild som visade vilka länder som hade som Sverige, lika låg promillehalt, det var Öststatsländer och Sverige, sedan var det bra kliv uppåt på promilleskalan

till övriga länder.

Här i Sveriger är vi sådana dumma medborgare så vi ska inte ha någon frihet utan lagar på precis allting, 0,2 är ett skolexempel på det.

0,2 är sådan lag, och Du är ett skolexempel på en sådan person.

Resten, varför vi är förbannade på 0,2 står att läsa i nästan 900 inlägg, räcker inte det?

Senast ändrad av Ljungbergarn | 04 september 2010 | 00:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför vi är förbannade?

Jo man satte ihop något för att lösa ett icke-problem

Dessutom gör det oss skötsamma till kriminella för något som inte är ett problem.

Och sedan försvarar man skiten och kan inte erkänna att man gjort fel och tänker inte åtgärda felet.

De blå kommer säkert införa högfatsbevis för båtar från 25 knop för att få fast bratsen. Bor man i Fjollträsk så tror man hela Sverige ser ut så.

De röda kommer införa båtskatt för att finnansiera alla arbetslösa man inte kan ta hand om och kommer skapa ytterligare arbeslösa genom att bromsa ner landet till konkurs via massor med nya skatter.

Miljömupparna vill förbjuda alla båttrafik som är för fritidsnöje. Säger nej till allt, Segelbåtar blir förbjudna för vinden behövs till vinkraftverk.

Det sista är säkert trovärdigt då politiker saknar verklighetsanknytning. Se bara på 0,2 lagen.

Man låter riksbankschefen höja räntorna vilket kommer ge ökade kostnader för alla med lån på hus mm. Ger ökade krav på ökade löner vilket bara försämrar vår konkurrenskraft. Är problemet överkonsumption och skenande villapriser så finns det andra metoder att ta till. Vi ingången till förra lågkonjunkturen så gjorde idioten samma och höjde alla räntor trotts att de flesta insett att vi var på väg ner.

Orsaken nu var att man vill höja räntorna för att vid behov av att stimulera konsumptionen kunna sänka igen.

Ja säg vem som kan bli klok på sådanna idioter. Jämfört med att du åker bil till jobbet och norrmalt kör i 90 km på stora vägen. Då ska du sänka farten till 70 för att kunna gasa på i slutet när du upptäcker att du är på väg att komma för sent.

Låga stabila räntor skapar trygghet för att folka ska våga köpa hus. Det ger dessutom lägre krav på ökade löner och därmed ökad konkurrenskraft. Vi behöver inte dessa jojo muppar som låter allt skena.

Vi behöver inte heller dessa banker som spekulerar med våra pengar och som sedan får räddas med skattebetalarnas pengar.

Och vi behöver inte högavlönade politiker som stiftar lagar för att lösa icke-problem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här måste jag lägga mig i. Det som Marexxx skriver. Finns det oerhört mycket bevis för om man nu mödar sig att kolla fakta som kan belägga via forskning. Om någon nu råkar ha en annan upplevelse  som grundar sig på egen erfarenhet kallas det Anekdotiska bevis och dessa är ju rätt värdelösa.

Vad det gäller alkohol och havet/båtar. För fan om ni nu så gärna vill dricka öl, vin, sprit mm blås upp en gummibår och sätt dig i badkaret så kan du hinka bäst ni vill. Jag vill i alla fall möta opåverkade kaptener på sjön....

/J

Senast ändrad av mares | 04 september 2010 | 09:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du hittills haft problem med oss som någon gång då och då tagit ett par glas vin till maten och sedan sakta åker hem igen?

I denna tråd argumentarar vi inte för att få hinka i sig massa alkohol samtidigt som man kör båt.

Vi argumenterar bl.a. för att man inte ska få stifta lagar utan fakta men det har du tydligen missat.

Senast ändrad av crabfish | 04 september 2010 | 10:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mares, Crabfish har rätt i vartenda ord han skriver, och till Dig med, vill Du inse vad vi som anser och fått vår frihet beskuren ett snäpp för mycket anser så är det bara att läsa uppåt. Du kan börja med trådstartaren?Glad

Jag har just kommit på en negativ sak jag inte tänkt på.

Jag tänker inte köpa att plötsligt dricka mjölk till ansjovismackan. JAg kommer att leva precis så som jag gjort i 20år på sjön.Kosta vad kosta vill. På sikt efter detta så är mitt mål att ta mina kommande pensionspengar och spendera dem i ett land med frihet, där man har högre tanar om sina medborgare och inte behöver ha dem i koppel.

Så till vad jag kommit på. Har barn och på väg att få barnbarn. JAg tänker köra full ändå,

precis som jag gjort ialla år. Finns ett aber, barnen man har med sig kommer att få en skev bild av alkohol och framföra bil/båt. Om de vuxna skiter i lagar (de idiotiska som 0,2) så förmedlar man fel signaler till barnen vilket kan bli som så att de tar samma beteende till bilkörning. Finns inte chans i hela världen att Sveriges stora båtsläkte kommer lyda 0,2-övergreppet.

Crabfish. Betr Ingves (Åsa-Nisse) instämmer även till fullo i allt det Du skriver, det är en ekonomisk vettvilling! Visste Du att stollen var en av dem som ansåg 500%-ränta var receptet när Soros speckade mot kronan? Undrar vad det receptet kostade oss?

Sådana här galenpannor bestämmer över oss.

Det här landet är det inte mycket kvar av..Sverige, en sluten anstalt av Ulf Nilsson, länken finns ovan

ofattbart att folk vill ha sin frihet beskuren..talade just med goda vänner i Nya Zeelnad, båtfolk, finns ingen promillelag, men de tar dig om du är för berusad, helt OK.! Men det ska finnas på båten flytvästar till alla ombord, inte som så att det är tvång/lag på att ha dem på, men det om något lär komma här, och jag ger mig fasen på att det kommer att bli Trängselskatt i Skärgården förr eller senare! Nu har dårarna till Politiker inga spärrar, helt maktgalna.

SD, ställ till det för Politikerna som ställer till det så här för oss som älskar friheten  på sjön.

Jag skulle ALRDIG rösta på SD om det inte vore för 0,2-lagen men hämnden är ljuv..

Senast ändrad av Ljungbergarn | 04 september 2010 | 11:22

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Harry. För mig är det rätt solklart om man faktist läser om hur alkohol även i små mänder påverkar kroppen mm. Man vet att även dagen efter att man har konsumerat mycket små mängder alkohol, så fungerar både omdömmet och reaktionerna sämre.. Allt det dä behöver jag inte gå in på eftersom det är allmänt känt. Vad jag vet var det någon av våra svenska bottidningar som just testade (om än ovetnskapligt) hur några personer med olika erfarenhet klarade en enkel tillläggning efter att man konsumerat alkohol. Där visade det sig att även vid mycket små mängder alkohol att både erfarna och oerfarna förare hade svårare att lägga till. Vi högre andel alkohol i blodet ökade problemen  där en av personerna inte klarade av att lägga till.

ärligt talat får du/nu för mig göra som ni vill. Så länge inte någon/något skadas. Kanske är det så att man ibland får Gilla läget. och acceptera att det sker en utveckling även på sjön.

För mig är inte promillegränsen något problem utan att den inte gäller alla flytetyg.

Vi kan nog konstatera att vi inte kommer finna någon samsyn i frågan. Nej jag är rätt säker på att det grundläggande i lagen kommer ändras möjligen kommer den att justeras.

Ett tipps är att läsa denfoskning som finns i ämnet. både för allmän hälsa, bil och båt och sen bilda sig en egen uppfattning utifrån fakta istället för godtycklighet precis som du säger Harry. Skriv gärna vilken studie du syftar på.

MVH

J

Klart Slut

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...