Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Florina

Sista roliga helgen 0,2

Rekommendera Poster

Då vill jag åter fråga: Vilka anses som invandrare?

I mina ögon är varenda person som INTE kommer från Sverige, invandrare... D v s ÄVEN norrmän, tyskar, finnar, danskar, belgare, engelsmän, amerikaner, thailändare, australier... m fl... och inte bara araber eller andra som har en musimsk tro... Vi har en herrans massa muslimer som är infödda svenska sedan många generationer tillbaka, skall dessa heller inte få vara här, i det som är deras hemland...?

Hur kan det vara en intressant punkt att SD vill bevara traditionella byggnader, och vad f*n är det? Våra s k traditionella byggnader är tagna från tyska, franska och belgiska arkitekter...

Men som sagt tidigare: Våra åsikter går isär, och enligt dig själv så är detta något du respekterar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst var det folkomröstning om biltullarna. Nästan alla kommuner som berördes höll folkomröstning i frågan. Dvs Sthlms kommun = innanför tullarna, och alla kommuner som direkt gränsar till Sthlm. I alla kommuner utom en Sthlms innerstad blev det alltså ett rungande NEJ till biltullar! I Sthlms kommun=innanför tullarna,  blev det ett knappt ja. Är det demokrati? Man körde helt enkelt över den största delen av Sthlms innevånare. Trots tidigare politiska löften från både de röda och de blå. Trots folkomröstningar som tydligt visade vad folk tyckte om saken. I Lidingö kommun ex är det omöjligt att ta sig ut på riksvägnätet utan att passera en biltull. Ännu så länge får Lidingöborna (genom ett undantag som förhandlats fram i ett par omgångar) passera igenom utan att betala. Men då måste du alltså åka UT genom någon annan tull inom en viss tid. Hela biltullsfrågan,  och hur dessa kom till, stinker värre än en överjäst surtrömmingsburk! Jag har läst attt det var Peter Eriksson (MP) som tvingade Göran Persson att driva igenom dem, enligt konceptet Inga biltullar= inget samarbete i riksdagen. Så gick det förmodligen till.

Angående välmående 40-talister. Såvitt jag förstår så är det de som genom sitt idoga arbete, OCH genom att betala världens högsta skatter, åstadkommit den välfärd som de nu åtnjuter. Att de fick räntesubventioner var ju ett villkor för att de skulle köpa konceptet med skyhöga skatter. Inflationen kan du för jäsingen inte skylla på dem. Den stod våra socialdemokratiska politiker för!

Du kanske tycker att det vore mer på sin plats att våra pensionärer satt i en liten etta i en stinkande trappuppgång i något av miljonprogramsområdena?

Invandringspolitiken. Ja jag undrar också hur man kan låta 20-30 personer bo i en trerummare? jag undrar också varför ex Södertälje kommun tillåts ta emot fler flyktingar än hela USA? Det fungerar inte, flyktingpolitiken har totalhavererat. Vi kan inte ta oss an hela världens flyktingar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns en missuppfattning om invandring som jag passar på att skjuta i sank, när vi ändå diskuterar saken.

Bland andra Jan Guillou brukar ju ofta hävda att vi alltid haft invandring osv.....Han har naturligtvis en poäng där. Men det är den politiskt korrekta versionen.

Tidigare bjöds nämligen endast speciellt eftertraktade yrkesgrupper in eftersom de hade något att tillföra. Tyska bergsmän (Gruvexperter som Engelbrekts släkt, ni vet frihetskämpen och upprorsmannen) Tyska köpmän för att få fart på handeln. Släkten de Geer och Vallonerna, som genom att vara fantastiska yrkesmän när det gällde att bearbeta järn berikade landet. Turkar, på 1960-talet, som bjöds in för att arbeta i stora industrier som Scania, Asea osv.........Duktig arbetskraft, goda yrkesmänniskor Man importerade alltså  arbetskraft som med ett modernt ord innehade spetskompetens, eller på annat sätt gynnade Sverige.

Idag tar vi emot flyktingar, vilket är helt rätt. Självklart ska vi i Sverige hjälpa till att minska lidandet i världen. Men vi kan inte ta emot hur mycket människor som helst utan att det blir stora problem.....

Det ÄR tyvärr redan stora problem. Ser man inte det så har man förmodligen politiska skygglappar på sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Påminner inte Trängselskatten om 0,2?

Ett ökat kontrollsamhälle och medborgare som känner sig överkörda av politikerna i Stockholms stadshus

För att den verkliga folkviljan ska kunna tas till vara vill Junilistan utvidga folkomröstningen om trängselskatter till att omfatta hela Stockholms län.

http://www.larswohlin.se/default.asp?id=190

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trängselskatt_i_Stockholm

Ingen demokrati heller när Trängselskatten infördes.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men ditt citat av mig besvarar ju ändå INTE frågan: VILKA SES SOM INVANDRARE, VILKA SKALL BEGRÄNSAS???

ALLA som kommer in till Sverige idag, ÄR invandrare... oavsett VILKET land de än kommer från... SÅ VILKA SKALL BEGRÄNSAS???

Har fortfarande inte fått svar på det...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Keddy.

Kan svara för egen del.

Ingen invandring alls så länge vi har denna höga arbetslöshet, speciellt för  ungdomar som har ett elände att få jobb.

Sedan anser jag att detta med burka..en massa Spökplumpar!

Moskéer OK, de har sin tro..det har vi accepterar men då måste det finnas acceptans tillbaka.

Men nu är vi rejält off-topic.

Vad Labibla m.fl försöker säga (ta o läs lite inlägg) är att det måste röras om i grytan, nu, tack vare 0,2 (m.m) som fick fick bägaren att rinna över.

post-21494-1394236495,4488_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har läst de allra flesta inläggen i denna tråd, som nu på slutet stotalt spårat ur från originalandemeningen...

Ingen invandrin all, säger du: Då hoppas, antar och tror jag att du även menar att det inte ens får komma in en norrman hit...? Jag har fått den tron att du är arbetsgivare själv, i så fall: Hur många arbetare med nordiskt namn har du kontra hur många med ickenordiskt namn...? Skulle du t ex anställa någon som är klart kvalificerad för arbetet fastän personen i fråga heter något i stil med Abdallah ibn-Mohammed, och talar hygglig svenska fast med någorlunda kraftig brytning före en som heter svendsen och inte alls har de kvalifikationer som du efterfrågar...? Denna frågan ställs endast om du -som jag tror och har fått för mig- att du är arbetsgivare...

Moskéer tar du upp... Det finns väldigt stor acceptans bland muslimer angående vårt motstånd till vart de byggs... men det är -som vanligt- inte den vanlige msulimen som bestämmer vart den skall ligga... Gå till vårt eget kära ursvenska (hhhrrmmm... nåja...) prästerskap som med våld, kraftigt våld och övervåld slog ner, kväste och mördade alla hedningar och vildar som inte anslöt sig till vår kära kristna tro... Sean stal de alla rikedomar som de kom över, och detta var i kyrkans tjänst...!

Röras om i grytan... På vilket sätt skulle det ö h t vara bra om SD kom in och rörde om i grytan...? Iofs skulle det kunna bidra till att de ordinära, traditionella partierna kom överens helt plötsligt och väljer att trycka ner vartenda en motion, yttrande och utsago som kom från SD´ s håll...

Men som du själv säger:, vi är rejält OT nu, flera nautiska mil från TS´ s grundtanke med att KBV nu firar julafton i stort sett hela sommaren, under det att 0,2-begränsningen blivit lag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Keddy. på V-kusten såg jag en båt med McRill på.

Eftersom vi är OT så svarar jag i korthet.

Haft 10-anställda, sålt företaget och investerat i annat.

Att konkurrera med länder där semester är en lyx, månadslön 500kr, man sover på fabrikerna och arbetar non-stop är inte möjligt. Nu gäller det att vara snabbfotad när det gäller entreprenörskap.

Häromdagen ringd det från Soliditet, vi har visst kvalat in för någon sorts A-diplom eller vad det heter.

Ja, jag kan mycket väl tänka mig anställa Mohammed om det inte skulle inverka negativt i min krets, affärsmässigt. Finns en bra uppsida, de kommer ur bidragssystemet, men eftersom det kommer in nya invandrare hela tiden så är det ett ymnighetshorn som belastar Statskassan då det är en omöjlighet att skapa arbete till nysvenskar. Nej, jag är ingen rasist, men någon Moske vill jag inte se i mina kvarter, i ärlighetens namn Kenny.

Röras om i grytan, Du besvarar nästan själv frågan, men jag tror det är omnämnt tidiagare, en sorts pay-back med SD eller PP för allt övefrmynderi från Alliiansen att nu får de tampas med SD/PP.

det måste in något annat i Rosenbad, utvecklingen (Förmynderiet m.m) måste både avbrytas och repareras, 0,2 ska vara minst 0,5.

Hämnd för bl.a 0,2, nytt blod i Rosenbad, i korthet. 0,2 har ju retat upp många till riktig ilska.

Senast ändrad av Ljungbergarn | 30 augusti 2010 | 13:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehehehe... Detta med politik och religion, är kära ämnen som kan diskuteras in absurdum... och vidare kommer man inte hellerFlört

McRill är ett ganska vanligt båtnamn på västkusten... Har sett två båtar i Grundsund som heter så samt ett par till när vi åkt upp från Askim (hemmahamn före och efter semester) till Brofjorden (hemmahamn under semestern)

Ha ett helt underbart liv, Ljungbergarn. Vi kommer säkerligen till att diskutera i fler trådar... för diskussion, det tycker jag om, bara man håller den på saklig nivå och inte blir ovännerSkrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan säga det rent ut, begränsa ASYL-invandringen! Som vi varit inne på tidigare, Sverige kan inte ta emot ALLA. Vi har väl facit i hand idag hur det fungerat hittils? En invandrare från en västerländsk kultur vet hur västvärlden fungerar och kommer ganska snabbt in i det svenska samhället. En ASYL-invandrare, som ofta kommer från krigsdrabbade områden, där man fortfarande krigar, har lite svårare att anpassa sig till samhället. Man har inte samma kultur, inte samma kvinnosyn osv. osv.. Och som sagt, med facit i hand så vet vi ju att en viss % aldrig kommer att få ett jobb, att en viss % kommer att kosta samhället x miljoner osv. I och med att detta, likt allt annat, handlar om kostnader, så måste det begränsas, den ekvationen är ganska enkel, eller hur? Och begränsar man inte ASYL-invandringen så måste något annat som kostar pengar bli lidande, som t.ex. det man pratade om på radion idag. 3 fritidspedagoger på 93 barn i Linnestaden i Gbg, 31 barn/pedagog!!

En annan grej som jag hörde på radion idag som gjorde mig jä-ligt förbannad var testet dom gjorde med 2 jobbsökare, varav en med burka på huvet. Alltså vad människor har på huvet det skiter jag i, men hela denna diskrimineringsgrejen är ju för f-n helt sinnesjuk! Dom frågade nån dåre där i radion vad hon ansåg om att den utan slöja fick 4ggr fler intresseförfrågningar från företagen än hon med burka. -Om detta var ett verkligt fall, skulle du då gå till domstol och stämma företagen för diskriminering isf.? -JA. Alltså va i helvete!!! Nä jag sökte 10 jobb men det var en annan som fick jobbet men han hade mindre näsa än mig, jag ska f-n stämma dom för diskriminering!. Nog ska väl ett företag få bestämma själva vem dom vill anställa?!?!?

Skulle inte förvåna mig för 5 öre om man i framtiden kan bli stämd när man ska sälja sitt hus och en av budgivarna stämmer en för diskriminering för att dom inte fick köpa!

Ja det var inte mycket om 0,2 där men jag blir förbannad på hur samhället är på väg ner i diket med dumheter!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja tompamannen, det har spårat ur, det måste till något helt nytt än de maktgalna betongklossar till Politiker vi har idag.

Måste vara kul i deras värld att bara styra o ställa som de vill, utan betänkande, att få styra oss som marionetter.

Om NYD fanns idag så skulle de ha massor av röster, Junilistan kommer aldrig in..

men någon borde eposta runt och fråga alla partier om de kan tänka sig riva upp 0,2, där lägger jag min röst!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nåja svenskar är förmodligen de mest konservativa som går att uppbringa på denna jord.. Således är det inte helt lätt att placera en Invandrare med tex burka på vilken arbetsplats som helst... När kulturer skär sig så mycket som dom i vissa fall gör så är det den bistra verkligheten tyvärr.. Så länge vi har arbetslöshet så bör vi inte ge ut permanenta uppehållstillstånd så äre bara.. Sedan om d så är Norskar, Tyskar, Muslimer det hör inte hit..

Men oftast tyvärr är det inte Tyskar, Engelsmän eller Finländare som kastar sten på polis och brandkår samt springer runt och rånar närbutiker... Det gör iaf inte jag när ja besöker dessa länder.. Ja är heller inte missnöjd över vänstertrafiken man har i England eller 0,5 promille som man har på vägarna i tex Danmark ja anpassar mig till det land ja kommer till. Och försöker inte hitta på egna lagar som passar mig.. Är man i annat land så får man ta seden dit man kommer..

Schweiz är ett land som är mycket hårda med Asyl frågor.. Där kommer inte vem som helst in, där är en skål för varje påskrivet kontrakt en tradition.. Och där har också folket stort inflytande på makthavarna, och så länge det fungerar så har makthavarna inga problem med folket och vise värsa.. Sverige kunde lika gärna ha styrts av en elaksinnad diktator det är ingen skilnad, för folket i detta landet har ingenting att säga till om... Därav missnöjet mot dom etablerade partierna..

I detta landet är vi påväg mot ett mindre inbördeskrig, landet som helhet är en tickande bomb...  Idag Rosengård imorgon hela Malmö osv.. Ingen annan som ser ett problem här, förr eller senare kommer tålamodet att tryta på ordningsmakten (det har den föv redan gjort hos en del av dom). Och då får vi mer eller mindre fri skottlossning.. Folket är trötta på detta slöseri med skattepengar och kommer att se invandrarna som problemet. Det är ju inte Toblerone Mona som bränner bilar och kastar sten på poliser med mera...

Således glömmer invånarna bort att det är politiken som har havererat och ger sig på invandrarna... Inom bara några år om inget ändras till det bättre kommer vi få se ett kaos av både det ena och det andra... Detta har våran politik själva skapat och ja hoppas dom är nöjda då...  För att förhindra detta så finns det faktiskt ingen annan utväg än att rösta på ett missnöjesparti och hoppas på förändring..

Dom etablerade partierna kommer oavsett vad dom säger idag att tvingas samarbeta med missnöjespartierna.. För annars visar dom öppet för hela folket att Demokratin är körd i botten och då blir missnöjespartierna helt plötsligt martyrer och får ännu mer stöd av folket..

Det är inte bara 4% spärren som hindrar ett parti. Det räcker med en valkrets över 12% om ja inte mins fel så har man rätt till en plats i rikstagen.. SD och PP kan mycket väl klara det med så många ny väljare som kommer till... Och ja när man ser hur mycket arbetslös ungdom det finns så kan dom mycket väl rösta på ett missnöjesparti bara för att få sin hämnd på samhället...

Tv4 försökte med påtryckningar uppeifrån att vägra sända SDs reklamfilm, tack vare det fick dom bara mer sympati och den stora tvkanalen en knäpp på näsan.. Hade Piratpartiet gjort en liknande reklamfilm så hade skivbolag och övriga inblandade gjort likadant..

!!!MVH REXCO!!! Och ja vi är toalt off topic. Kan ingen lägga upp någon bild på båt med fyllo i så vi iaf håller oss lite till ursprunget... Har redan hört på radion att endel har åkt fast.. Bara ett problem alla dessa blåste över 1 och hade således gått fint att lagföra med sjölagen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon sa att man skulle fråga politikerna om någon var redo att riva upp 0.2 gränsen är i grunden ett bra förslag men….

… inför förra valet när vi som körde diselbilar straffbeskattades (och fortfarande gör) för att vi trots att vi släppte ut mindre koldioxid än bensinbilarna och att man fått för sig att partiklarna var farligare frågade jag runt bland partierna vad de ansåg och om någon var beredd att sänka dieselskatten fick jag till svar att Moderaterna hade det på sitt valprogram. Som vanligt tomma löften naturligtvis.

Nu är plötsligt dieselbilar rumsrena vilket dom i övriga Europa varit i årtionden.

Summering att fråga om något parti är villigt att riva upp 0,2 lagen är meningslöst. Man kommer att av några politiker få svaret att vi naturligtvis kommer att göra det men sen… TYST.

Men försök gärna kanske någon politiker får en tankeställare.

När det gäller invandringen är det klart att vi ska hjälpa de som har problem. Problemet är att nuvarande politiker har varit för lama när det gäller att placera invandrarna.  Integration i ”getton” är rena dynamiten.  Placera invandrarna över hela Sverige mot deras protester är lösningen.

För några år sedan beslutade migrationsverket att utvisa en familj man placerat i Dorotea, ett litet samhälle i nordvästra Ångermanland. Hela samhället gick ut och protesterade för att man ville behålla denna familj och ansåg att det var omänskligt att utvisa dom.

Hade denna familj bott i Rosengård eller Rinkeby hade det inte sagts ett ord i media, förmodligen hada man klappat händerna.

Lösningen på en varsam och mänsklig invandring är segregation över hela landet enligt min åsikt.

Tack än en gång för ordet

PS. Om någon inte läst mina tidigare inlägg vill jag bar ata om att jag tycker 0,2 lagen är skit och ett frihetberövande trot att jag inte är alkoholist. DS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sunda inlägg fast det är en hel del Off Track..

Ingen tror att lagen 0,2 kommer att ändras, vi får väl se, värt ett försök.Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du läser mitt inlägg noggrant så inser du att jag är av samma åsikt.

Jag vet också att lagen aldrig kommer att ändras.Rynkar

Av erfarenhet kommer jag i alla fall inte att försöka.

När det gällde diselfrågan skrev jag till och med till EU utan resultat så om någon vet jag hur hopplöst det är.

Fick en massa brev om att mina frågr var mottgana och skulle bahandlas men sedan blev det VÄLDIGT TYST....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sant Ajonsson, men båtregistret försvann, tänk positivt!

Nu finns en protestlista som e-brev, namninsamling, värt ett försök.

Vi får iallafall göra våra röster hörda och belysa en del elände.

Bra nu så här inför valet.

den som vill ha den eposta till:

ljungbergarn@hotmail.com

Då har vi gjort lite mer än att pipa här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ljungbergarn: ( lite Rexco...)
Först vill jag börja med att säga att jag vid tillfället för omröstningen om biltullar 2006 bodde (och bor) i Stockholms kommun, och då röstade nej. Jag trodde då, och tror fortfarande att införandet av biltullar var ett helt meningslöst beslut om man tittar på att förbättra miljön i hela Stockholmsregionen, som ju inte bara består av innerstad. Men, det var faktiskt den rödgröna majortiteten som drog upp riktlinjerna för omröstningen, och alliansen som efter valet valde att följa utslaget. Att man valde att lägga omröstningen på det sättet från början kan man tycka är jävligt idiotiskt eftersom det påverkar andra kommuner också, men det är faktiskt i Sthlm stad som betalstationerna sitter, och då ska väl den kommunen också få vara den som röstar om det?

Sedan tycker jag du ska läsa vad jag skrev om PP och barnporrfrågan igen. Först säger man i en intervjuv att det ska vara OK att inneha barnporr eftersom det ananrs bryter om den fria fildelningen, sedan blir man upplyst att detta kanske var dumt och tar tillbaka vad man sa.

Rexco:
Tror du på riktigt att jag är ute efter att det ska köpas lyxvillor till invandrare? Vad jag är ute efter är att man istället rustar upp de nedslitna ghettoliknande områden vi talar om, bygger lite sjyssta radhus etc så att folk inte väljer att flytta därifrån när det börjar gå bra. Lite hjälp att komma in i samhället för de som bor här vore fint också, kanske se till att det blev en bättre fördelning av invandrare - hur många flyktingar bor det t ex i den rika kommunen Danderyd? Varför ska t ex Södertälje dra ett tungt lass där? Varför inte ordna med bostäder i andra delar i t ex Stockholmsområdet där det nästan bara bor svenskar idag - skulle sannolikt leda till bättre förståelse och mindre rädsla och fördomar från alla sidor.
Kallas visst integration har jag hört..?

Labbibia:
Glöm inte bort att pensionärerna faktiskt har fått lägre skatter och mer i plånboken nu är för fyra år sedan. Jag tycker också att INGEN ska behöva sitta i en usel lägenhet, däremot ser jag det inte som en rättighet att folk ska bo kvar i sin stora lägenhet eller stora hus när barnen är utflugna om man faktiskt inte har råd till det, vilket är vanluigare än man tror. Har jag inte råd med mitt boende för att livssituationen förrändras och trivs i området, tja då får man väl bo mindre i samma område? Är det konstigt?
Och Södertälje tar f ö inte emot fler flyktingar än USA, man tar emot fler IRAKISKA flyktingar, vilket iofs också är fel. Men rätt ska vara rätt.
Källa, http://www.dn.se/nyheter/sverige/sodertalje-tar-emot-fler-irakier-an-usa-och-kanada-1.599238

Ljungbergarn igen:
Hur kommer det sig att det ofta kommer en jag är ingen rasist, men... precis innan någon häver ut sig något jävligt fördomsfullt?

Rexco igen:
Att det inte är finnar, engelsmän osv som rånar och kastar sten... Vad baserar du det på? Var det inte något om källor som skulle redovisas tidigare? Förresten, var Juha Valjakkala arab? Eller kurd..?

Ljungbergarn - igen, dårå...
Bra initiativ!
Du kommer inte att få mitt namn på listan eftersom jag tycker att det är en OK lag med 0,2 (förrutom att jag tycker den ska gälla alla fartyg över 7 meter och 7 knop...), men det är ett bra initiativ. Då har min omrörning i grytan faktiskt bidragit med något bra, jag väljer därför att lämna tråden med det här inlägget.

Puss alla!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Peter K!

Jag håller inte med dig alls! Det finns en mängd exempel där man varvat radhus med höghus och invandrare. Tyvärr så ser det snart ut så att invandrarna blir majoritet, priserna på radhusen sjunker, och svenskarna väljer att flytta, tyvärr! Precis som jag skrivit tidigare så verkar fenomenet vara att invandrarna samlas på samma ställe. Detta har inget med nån placeringsorder från staten att göra, utan dom områdena där invandrarna samlas, av nån anledning så tenderar svenskarna att flytta därifrån och invandrarna ökar i antal. Varför? Det får du fråga dom som bott där om. Kan bero på kulturskillnader osv. Konflikthantering är en orsak, dvs. man löser inte en konflikt på samma sätt som vi svenskar som inte legat i krig på flera 100 år.

Nu hinner jag tyvärr inte skriva mera för jag måste åka till kneget. Det är många som slåss om mina skattepengar så...Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Tompamannen för bra svar till Peter_K, slipper jag besvara.

Vi kan konstatera att Peter_K listade upp en del namn på de som skrivit inlägg, och de har fel och han har rätt?

Peter_K skriver o tänker med den drucknes envishet..inga 0,2 där inteGladOskyldig

trist..ingen eftertanke..förshastade slutsatser.

Men om jag är rasist (och mer)

så kan vi ju säga som så här då.

Ursprungsbefolkningen i USA är de som bor i reservat..men detta är så off-topic så låt oss hålla till 0,2.

Nu cirkulerar listan, vi får se vilken spridning den får.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den flyern har man ju sett på nån bil ibland. Amerika tillät invandringen nu sitter dom i reservat. Riktigt så illa är det väl inte kanske. SD's enda mandat i Gbg pratade i radion idag. Sunda tankar och värderingar måste jag säga. Inget dumprat om P för invandring eller annat utan i princip det som gemene man tänker och vissa säger. Kort o gott, dom som är här ska assimileras (hur det nu stavas) och dom som kommer hit, med lite begränsning mot idag, ska erbjudas bättre förutsättningar att komma in i det svenska samhället med allt vad det innebär.

0,2 sades det inget om tyvärrSkrattande. Nån kanske kan maila iväg frågan och se vad dom anser om det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

åter till tråden...

1 är för mycket 0,2 för lite

0,5 vore lagom

personligen möter jag hellre en motorbåtare med 0,5 promille än en helnykter seglare som nödvändigtvis måste kryssa i trånga farleder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nåja Peter K så länge samhället är korrupt och styrt av folk med makt och pengar så kommer det aldrig att bli någon flykting flytt till Danderyd iaf.. Och inga andra rika kommuner heller för den delen. Det räcker med att någon storpamp hostar till lite så ändrar politikerna åsikt och så är det med det mesta..

Varför tror du att flyktingarna har placerats i områdena från början. Jo för att dom områdena där det är mest invandrare och flyktingar, där bor heller inte folket med makt o pengar... Så är det och så kommer det förbli tyvärr...

Sedan ang statestik på vad ska man säga Finnar, Tyskar och Norrmän som kommer hit som flyktingar o kastar sten på polisen och eldar upp våra bilar är väl knappast något ja ens behöver plocka fram eller.. Hur många Tyskar tror du det bor i dom invandrartäta områdena där saker som detta händer.. Bryr mig inte om att ens sätta ett frågetecken. Anledningen till att du frågar efter statestik är bara för att du inte har något mer att komma med..

Men nu lämnar vi dom frågorna och fokuserar på hur man ska rädda landet ur korruption.. Vill man ha ett land som styrs av Kontakter, Pengar och Mygel ja då röstar man blått eller rött..

Vill man däremot försöka få ett slut på detta röstar man på ett missnöjesparti eller blankt.. S med toblerone i spetsen borde om alla i landet hade den minsta verklighetsuppfattning och allmänbildning få noll i röster... Att partiet överhuvudtaget kunde sätta henne som partiledare eller ens som partimedlem säger väl en hel del om partiet i övrigt..

Den blåa sidan då, ja vad ska man säga en del skattesänkningar har gynnat mig. Men i sin jakt på att privatisera allt och göra stora ändringar i systemet som nu har skapat stora oroligheter på arbetsmarknaden har inte varit bra för folket i övrigt... En del saker är infrastruktur och den borde vara statlig punkt slut.. Således har ett jidder med bemanningsföretag skapats en del mer oseriösa än andra.. Och med dagens system kan man alltså bli utsparkad ena dagen och anstäld med lägre lön och utan förmåner nästa dag..

Ett bra sätt att ta sig förbi Las och göra sig av med dom som inte presterar 110% ute på arbetsplatserna.. Detta har skärpts upp lite på senare tid men är inte på någotvis bra.. Således får det följdeffekter av att medborgarna känner sig oroliga.. Vissa måste ha en sup andra knaprar tabletter och olyckor händer ute på byggena.. Finns ju faktiskt arbete där stress kan leda till att man själv eller andra mister livet och dom är ganska många...

Vet flera som står inför stora förändringar ja är en av dom som klarat mig tills nu.. Linjemontörer/Kabelreparatörer och VVS representeras av flera bemanningsföretag så om 2 år eller mindre kan man räkna med att få åka landet runt med dålig lön och förmodat dålig arbetsmiljö.. Det blir så när man ska ha det billigaste, man får vad man betalar för..

SD är ju föv emot dagens Las regler.. Och det är en av punkterna där ja inte sympatiserar med dom.. Men i jämförelse med M och S och dess forna stödpartier har dom iaf ett bättre partiprogram.. Finns föv inget parti som har ett bra program som helhet.. Bara för att klargöra lite, och det är fullt naturilgt det går helt enkelt inte att göra alla till lags alltid.. Någon måste få bli missnöjd så är det bara...

Sedan om en röst på ett missnöjesparti blir till det bättre det får vi väl se. Men ja har sett vad dom andra har orsakat och ja är allt annant än imponerad.. Så för min del så blir det till att antingen rösta på ett missnöjesparti eller blankrösta och på så sätt visa mitt missnöje mot samhället.

!!!MVH REXCO!!! Sedan vad andra anser är bäst för folket och samhället det får stå för dom..

Senast ändrad av Rexco | 31 augusti 2010 | 20:26

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så då fick man skriva av sig lite bra då återgår även ja..

Inget parti utom möjligtvis (Livsnjutarpartiet) kommer riva upp den här lagen det är något som är säkert.. Föv finns det inget sådant parti.. Men sakfrågan, vi lever i Sverige, och det är landet nr1 på överförmynderi. Det har det alltid varit oavsett blått eller rött styre..

Men att kräva våran rätt till 0,5 är nog att hoppas förmycket, vi kommer heller inte att ha något att säga till om i toa frågan... Men vi kan iaf visa vårat misstycke mot dom som skapat det vi färdas åt mer o mer.. Dvs ett kontrollsamhälle reglerat in i minsta detalj.

Men om politiken gång på gång blir ifrågasatt som tex här på ett öppet forum där vem som helst kan titta in och läsa.. Ja även fast dom håller sig i det mörka så har vi nog många partimedlemmar från olika partier som läser dylika trådar som den här av ren nyfikenhet..

Finns ju föv andra forum där det är riktigt högt i tak där man öppet bara diskuterar politik och hur rutten den är i detta land.. Flashback är väl ett av dom stora forumen dit merparten av Googlelänkarna går som handlar om politik och där kan man ju läsa vad deras medlemmar tycker om bla det vi diskuterar här...

Etfersom internet har blivigt var mans kanal till övriga invånare och världen så kan det vi skriver här mycket väl fungera som ett språkrör.. Även om vinsten är liten så har även politiker ett intresse för båtar.. Och av ren nyfikenhet så om ja satt i ett parti som klubbat ett förslag som detta så hade ja förmodligen tillslut blivigt tillräckligt nyfiken på o se vad dom berörda tycker om det i det tysta...

Nu har denna tråd blivit en spinnoff helt åt helvete men ja räknar inte med att någon orkar läsa alla dessa 1000 inlägg som handlat om precis allting.. Så dom första 20 inläggen räcker sedan är forum på forum och tråd på tråd som tar upp massor av missnöje mot den etablerade politiken och om hur politisk makt utövas felaktigt...

Ja tror inte att man behöver skriva ett brev som man gjorde förr missnöjet når tillslut ut iaf.. Men det är ju bara vad ja tror, kanske därför man är missnöjd hehehe...

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klockren!

Ja, hur många gånger har man inte svurit över just detta.?

Låt mig ta ett strålande exempel!

I somras skulle jag dra ett motorseglare på 4,5Ton som fått roderihaveri.

Rodret låst sig båten ville åt SB hela tiden. I den värsta delen av farleden så blir det trångt, måste hålla höger i farleden.

Drar med ca 15 meter lina. När jag ska ut genom den trångaste delen av farleden så möter jag  en enda båt, en segelbåt med vinden i aktern. Jag, på högersidan tjärande prickarna och med en båt på 4,5Ton som ville ut bland grynnorna hela tiden hade små marginaler.

Segelbåten kör vänstertrafik, rakt på oss.

Jag tutar 5 gånger, ingen reaktion, kollisionskurs, tutar 5 gånger igen, ingen reaktion och det är bara vi  i denna del av  farleden och fTystskapet till seglare som ska köra vänstertrafik likt förbenat!

Nu är det kris, jag hänger på hornet! Om jag girat BB (dvs kört vänstertrafik i farleden) så hade jag spärrat av farleden med den långa tampen och båten bak som ville SB hela tiden.

Läget akut, seglaren skiter fullständigt i min tuta som tutar ilsket hela tiden.

Jag kan se hur han tänker, schas motorbåt, jag har rätt att köra vänstertrafik i farleden för jag går för segel och du för motor fast det är bara Du och jag i farleden så ska Du flytta på Dig!

De bakom som jag bogserar börjar då vifta med allt de kan, vi med, alla signaler vi kan mobilsera, då stryr han upp högertrafik i sista sekunden! Ja, dessa är värre än 0,2 !!!

Rexco.

Men att kräva våran rätt till 0,5 är nog att hoppas förmycket, vi kommer heller inte att ha något att säga till om i toa frågan... Men vi kan iaf visa vårat misstycke mot dom som skapat det vi färdas åt mer o mer.. Dvs ett kontrollsamhälle reglerat in i minsta detalj.

Kloka ord det med.

Ingen frihet kvar nu, ingen alls.

Senast ändrad av Ljungbergarn | 31 augusti 2010 | 21:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att demokratin börjar likna ett skämt i det här landet är vi ju rätt många här i tråden som är överens om. Nu kommer även kritik från Danmarks regeringspartier.........Man menar att yttrandefriheten är i fara i Sverige och att det förekommer valcensur. Detta med anledning av att TV 4 vägrade sända SD:s valfilm.......

http://svt.se/svttext/web/pages/112.html

Danmark kommer att ta upp detta i Europarådet och rekommendera rådet att sända valobservatörer.......Så långt har det alltså gått! Vi har blivit en j-vla bananrepublik!

Det är iofs ingen nyhet för mig som följt klimathotsfrågan på nära håll........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag till Folkpartiet skicka detta och frågat var de står om 0,2. Även att de kan titta in här och kommentera. Här är ny lUppropet/Namninsamlingen som vi gjort och som nu snurrar runt på Internet. Den/det är uppskattad.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPPROP/NAMNINSAMLING MOT MAKTMISSBRUK!
Ta Dig tid att läsa detta, något viktigare finns inte!
Elpriser, FRA, Nya Sjö-lagen, Vägtullar!

Staten beskär hederliga medborgares frihet bit för bit. Makthavarna har fullständigt tappat kontakten med de som har tillsatt dem, dvs  medborgarna. I stället för att ta itu med de allvarliga problem som finns i samhället, i form av exempelvis alltmer utbredd grov organiserad brottslighet, så vänder man sig mot sina egna medborgare. Exemplen de sista åren kan göras många.
Med detta sägs inte att rösta på (S)!

1.Vägtullarna,  eller de så kallade trängselavgifterna
Ett av de största politiska sveken i  Sverige i modern tid. Vid 2 tillfällen, lovade de partier som satt i opposition: Inga vägtullar. Socialdemokraterna vann ett val på det, svek sina väljare och införde dem på ”prov” De borgerliga gick till val gången därpå med sin slogan ”bort med vägtullarna” Det vann de valet på. Hur gick det? Vägtullarna permanentades!
Detta visar tydligt att politikerna, de må vara röda eller blå, struntar fullständigt i folkviljan!

Den som råkar missa att betala in ex 20 kr, påförs en påminnelseavgift på 500 kr, vilket motsvarar 2500% ränta.  Förr kallades sådant ocker, och gav fängelsestraff.
Nu har Staten istället gjort ocker till en affärsidé som man praktiserar i stor skala!

2. FRA-lagen
I grundlagens andra kapitel som handlar om grundläggande fri och rättigheter för medborgarna i Sverige finns att läsa i sjätte paragrafen…
6 § Varje medborgare är gentemot det allmänna skyddad mot påtvingat kroppsligt ingrepp även i annat fall än som avses i 4 och 5 §§. Han är därjämte skyddad mot kroppsvisitation, husrannsakan och liknande intrång samt mot undersökning av brev eller annan förtrolig försändelse och mot hemlig avlyssning eller upptagning av telefonsamtal eller annat förtroligt meddelande. Lag (1976:871).

Ändå driver vår regering igenom FRA-lagen. Staten bryter alltså i och med FRA-lagen, mot sin(vår) egen grundlag! Fullständigt horribelt!
Alf Svensson i en Radiointervju den 22 Aug-2010 medgav att övervakningen av medborgarna gått för långt.
En kunnig, påläst initierad röst inifrån Maktens boning, dags att reagera nu läsare av detta Upprop!
Google om FRA-Lagen, ”Sådant hör hemma i Kina!

3. Den nya sjölagen
Från och med den 1 juni i år ändrades sjölagens promillegräns. Från 1,0 promille till 0,2 promille. Om fylleriet till sjöss hade varit ett problem, orsakat många allvarliga olyckor osv, så hade det varit berättigat. Men det finns inget sådant problem! Enligt Sjöfartsverkets statistik, dör ca 35 personer i fritidsbåtsrelaterade olyckor i Sverige varje år. Av dessa 35 dödsfall , sker alla utom 3-4 st i samband med kajakpaddling, fiske från roddbåt etc….
Nu kriminaliserar man alltså 100 000-tals båtägare i ett svep vanliga skötsamma, hårt arbetande människor, kan inte längre dricka ens ett par öl i samband med ex grillning vid en dagsutflykt. In frihetsinskränkning utan motstycke!
Det är alltså en stor del av de människor som bär upp samhället som nu riskerar att bli kriminella, trots att det bevisligen har gått alldeles utmärkt att dricka något glas vin eller ett par öl till sjöss. Den låga olycksstatistiken bekräftar detta!
Men nu säger vi stopp! Nu är det nog! Vi accepterar inte att bli omyndigförklarade på detta sätt!

4.Elpriserna! (klicka på bilden!)
Oligoplets myglande o trixande med elpriserna måste upphöra!
Detta är menligt för hela Sverige!
Har Regeringen flyttat Fastighetsskatten till proppskåpen!!!??
Inga små Elskatter som kommer till Staten via de höga elpriserna.
Företagens vinster hamnar i kassorna på Eljättarna, folks löner likaså.
Hur det myglas vet vi, här är ett facit!
Titta på NORDPOOL.COM prisstatistik.
Priset i juli månad 2010 är 45,81. Titta sedan på januari 2008,  smällkalla vintern!
Priset är nästan detsamma! Då är det inte tillgång och efterfrågan som styr!!
Hur mycket El drar Sverige mitt i Industrisemestern och hur mycket El drar Sverige i januari månad?? Ändå samma pris?? Undrar Du inte? Svaret är att Regeringen har hela armbågen
i Godisskålen och blundar för Oligopolet stölder av våra pengar, för Staten får en stor del av bytet.
Inga gryningsräder här inte!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi kräver att vägtullarnas påminnelseavgifter skrotas!
Upphör med ockrandet! (Trängselskatten)
Vi kräver en riktig Folkomröstning av Biltullarna!
Ingen diskriminerande styrd folkomröstning som skedde i Stockholm!
Vi kräver att FRA-lagen skrotas!...... Bryt inte mot våra grundlagar!
Inkränkta inte i våra e-brev, lika lite som i våra pappers-brev!
Vi kräver att den nya sjölagen skrotas! Fånga brottslingar!
Inte hederliga människor!
Vi kräver att El-Oligopolet upphör och att El-marknaden konkurrensutsätts!

Skicka detta runt till alla Du känner.

Vart 20e: skickar namninsamlingen till: fredrik.reinfeldt@riksdagen.se

Senast ändrad av Ljungbergarn | 01 september 2010 | 00:02

post-21494-1394236496,3493_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu börjar tråden komma på banan igen.

Varit borta en vecka i Shanghai för att jobba. Inte hunnit läsa allt men ni har varit rejält utanför utgångsämnet. Of topik heter det eller 主題 på kinesiska

Så varför inte fortsätta lite.

Ta och skicka några från miljöpartiet till Kina och Shanghai. Be dem kika lite på bilism och miljö. 20 miljoner innvånare som inte lägger speciellt mycket energi (vitsigt) på att göra något åt energiförbrukningen. Nja inte på att minska den. Men de har en körstil som säkert medför 50% högre bränsleförbrukning än den vi har i Sverige.

Nu tillbaka.

Här ska vi jävlas med befolkningen och straffar allt till döds med miljöavgifter och skatter. Ett överförmyndigande utan dess like. Gör att kostnaderna för att producera här i Sverige blir omöjliga och samtidigt inte fattar att jobben glider mot Asien. Det man då gör är att endast ytterligare försämra för miljön. Här vill de föbjuda kärnkraft och ser mellan fingrarna när varor tillverkas i Asien med energi från kolkraft.

När man ska göra något kraftfullt här så sätter man in mer lagar för att kuva folket. Senast vår hatade 0,2 lag.

Folk här är så kuvade att man inte längre bryr sig om att protestera när lagar införs utan fakta.

Åter till Shanghai. Var där första gången 2003. Då var det sunkiga bilar på gatorna och medelmåttig standard på husen. Nu är det modernare bilar på gatorna än i Sverige och centrala stadsmiljön ser modernare ut än New York.

Snacka om utvecklning. Här satsar vi på inveckling.

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Harry. Väl talat!

När man ska göra något kraftfullt här så sätter man in mer lagar för att kuva folket. Senast vår hatade 0,2 lag

Folk här är så kuvade att man inte längre bryr sig om att protestera när lagar införs utan fakta.

Exakt! Men vi kan ju försöka att någon gång vara lite Syderuropeeér?

D.v.s som Fransmännen, försöka med något mer än att whina här.

Jag gör vad jag kan, har satt ihop en uppropslista som nu snurrar på Internet, läs mitt senaste inlägg och

kom med  Ditt bidrag = Ditt namn på listan och skicka den vidare till alla Du känner.

Jag har dessutom skickat den till FolkPartiet, innget svar ännu.

VAd gör alla andra som hatar 0,2 (m.m?) Nu är det naminsamling som gäller!

Ställ upp! Kom igen!

Senast ändrad av Ljungbergarn | 01 september 2010 | 18:14

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror dock att det är lönlöst. Var det inte samma efter Gudruns härjningar. Det var en stackare som var med på tv som startade ett upprop mot Sydkraft. Vad hände sedan? Man bytte namn till Eon, troligtvis eftersom Sydkraft var draget i lervällingen. Sedan blev det tyst.

Just 0,2 tror jag blir en svår nöt att få stöd för. Det är väldigt svårt att motivera en höjning av gränsen, hade det varit tvärtom så är det ju för den goda sakens skull så att säga. Att använda 0,2 som argument i en misstroende-grej mot regeringens sätt att utöva sin diktators-makt mot medborgarna är nog oxå svårt att få gehör för. Det talar ju liksom mot sig själv, det kommer enbart att skapa gliringar, tyvärr! Det hade varit skillnad om flertalet hade hamnat i kläm av nån anledning, medicinska skäl eller så. Att man kunde påvisa att lagen var fel utformad så det blir en diskriminering, men det är nog svårt som sagt.

Annars är jag med er, fatta beslut utan underlag känns inte okej, oavsätt sakfråga!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...