mtoroseglare 0 Postad 25 Maj , 2010 Är det någon som vet var man kan köpa 2 sanitetslang? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 25 Maj , 2010 Tror att du menar 38mm innerdiameter? och i så fall finns det i vilken båttilbehörsbutik som helst, och även hos Biltema. edit: ändrat från 48 - 38mm, feltänk! Senast ändrad av Westfjord26 | 26 maj 2010 | 07:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 25 Maj , 2010 Jag har inte heller hittat sådan slang (varken Hjertmans, Erlandssons, Seasea eller Biltema har, så vitt jag kan se), jag tog bränsleslang istället. På min båt har det suttit vanlig armerad PVC-slang tidigare och det har inte luktat eller läckt, trots att den nog suttit där i över 30 år (under vattenlinjen, och nej, det var inte jag som satte dit den!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
repen_1 0 Postad 25 Maj , 2010 Om du menar 2utvändigt så är det ju en vanlig som är 38mm innvändig o 50mm utvändig o den kan du köpa på dom flesta båttillbehörs butiker, om du har 2 innvändig så bör den vara över 60mm utvändigt då är det nog svårare men hör med Hydroskand dom brukar kunna ha det mesta.Mille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 26 Maj , 2010 www.kuntze.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan65 0 Postad 27 Maj , 2010 Jag hade samma problem. På Hydroscand hjälpte de mig att hitta en slang till en slamsugbil. Fungerade jättebra, men den är ganska dyr( över 500 kr metern). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser