lagunen 0 Postad 25 Maj , 2010 Hej på er och tack för tipsen! Senast ändrad av lagunen | 25 maj 2010 | 20:29 Senast ändrad av lagunen | 26 maj 2010 | 10:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersR 0 Postad 25 Maj , 2010 Det är kompessorremmen som slirar. Det kan räcka att spänna den, men lika ofta åker man på att byta den. Tror inte det är många KAD-ägare som inte någon gång hört det ljudet =) //Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 538 Postad 25 Maj , 2010 Det är förmodligen multi-V remmen, som går mellan vevaxeln och cirkulationspumpen som slirar.När kompressorn går in, blir det stor belastning på denna rem. Den ska vara väldigt spänd, inte alls som en kilrem som ska gå att trycka in ca 10mm mellan remskivorna. En multi-V rem som slirar, blir utsliten väldigt snabbt. Jag tycker du ska byta remmar, och se till att de blir riktigt spända. Jag tror att KAD 43, har den nya typen av remspännare, där man använder en momentnyckel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 538 Postad 25 Maj , 2010 Om det vore kompressorremmen som slirade, skulle inte varvräknaren, som drivs av generatorn reagera som den gör i det här fallet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersR 0 Postad 25 Maj , 2010 Den gör så! Fråga mig inte varför men jag såg det senast igår. Och många gånger tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersR 0 Postad 25 Maj , 2010 Kan som sagt vara den inre remmen åckså. Lika bra att byta båda. 43an har den gamla spännrullen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco23 2 Postad 25 Maj , 2010 Hej. Som Rollen skrev så bör du nog byta remmar, har din Kad43 högre motornummer än 2204303259 så skall cirkulations och kompressorrem dras med 35-40Nm på momentnyckeln.Det står att läsa i Gör det själv 31-300 serien.Boken går att tanka hem från bla www.baatplassen.no //Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 25 Maj , 2010 Hej, hej.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser