vidi 0 Postad 27 Augusti , 2004 Känner någon till ett bra bottenskydd som kan sprejas eller strykas på mellan lyften ca en gång per månad. finns det? funkar det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 27 Augusti , 2004 Menar du bottenfärg, eller? Berätta lite närmare vilka egenskaper du är ute efter, vilken båttyp du har, var i Sverige den ligger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vidi 0 Postad 28 Augusti , 2004 Hej Peter, jag har en tung segeljolle som ligger i här i Kalmar. Jag kan ta upp den på släp då och då men vill helst slippa det gröna skägget strax under vattenlinjen. Jag har seglat i Öresund förr och är förvånad över hur mycket det växer här. Båten har någon slags bottenfärg sedan tidigare ägaren. Förr fanns det bottenskydd i sprejform och jag har hört tals om något som var lanolinbaserat. Finns det något som inte är en färg som håller skägget stången? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser