Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
Kjelle11

Spricka i limpa (kyl)

Rekommendera Poster

Hej

Jag har haft limpan på lagning (svets) för den läckte vatten. Motorn blev het - inte varm som den andra motorn. De är även bytt vattenpump samt rengjort växlare. Nu när jag testar båten var/är samma problem kvar, alltså läcker som tidigare och het motor - vad kan det bero på?

Ska ut idag och kontrollera impellern, men den bör vara fin eftersom den byttes när pumpen byttes och har endast gått i 15 timmar. HJÄLP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Impellern var som ny. Jag behöver ett ställe som kan provtrycka limpan och svetsa/laga sprickan. Någon som vet ett bra ställe man kan anlita, här i Bohuslän?

Senast ändrad av Kjelle11 | 28 maj 2010 | 22:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänker till båten i morgon, ska försöka slipa och lägga på kemisk cement - någon som provat det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kanske köpa nya limpor istället för att svetsa o hålla på med tuggummi o annat skit

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så sant, men dock en ganska stor prisskillnad, 5´ jämförelse med 30´

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Limpan är kanske igenrostad inuti

Vad har du för motorer?

Kan varmt rekommendera Coastal Rides i England när det gäller motorer och delar. Bra priser och snabba leveranser. Betalade tex 3000 spänn för två motorer på vardera pall levererat hem till dörren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Nej limpan är ej rostig inuti.

Det är två Ford-motorer 2704 ET, á 180 hk.

3000 skrev du , men menade säkert 30000 kronor -?? Låter MYCKET billigt - vad är det för motorer och till vilka drev passar de??

Jag har sett nyrenorverade motorer (lika som mina) för allt mellan 60´ - 120´ kronor, så det du säger verkar, nästan - för bra:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja ja - på svaren blev jag inte klokare påFlört Nu åker jag till båten för att slipa o cementa - har inget att förlora.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Kjell!

Svetsa en limpa så att det blir hållbart tror jag inte på

men ta kontakt med INDUMARIN (0304-20531) de har bra pris

och kanske beganat eller Rodahl marin i Lidköping.

lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen Kjell!

Glömde tlf nr till RODAHL MARIN 0510-62150

Ha det bra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack, Catinka. Jag har varit i kontakt med Indu-Marin och de hade en limpa för 14´ , de sa att det borde gå att svetsa och att det till och med borde fungera med kemisk cement. 

Jag provar dessa två alternativ, skulle det inte fungera får jag köpa en nyRynkar 

Rodahl har jag inte varit i kontakt med, ska ringa dem i veckan. Åter igen - TACK

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var själva fraktpriset jag tog som exempel. Dom har kanske limpor till dina motorer till vettigt pris

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...