RolandM 0 Postad 24 Maj , 2010 Hej! Powertrim och tilt funktionen klickar då och då, vilket är frustrerande. Det sitter en brytare vid gångjärnet som kanske är felet, men jag vet inte. Tacksam för goda råd på vad jag kan göra. // RolandM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 24 Maj , 2010 om det är brytaren vid motorfästet du menar så är det bara en sensor till trimmätaren. där tror jag inte felet kan ligga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RolandM 0 Postad 24 Maj , 2010 tack för info . . . märkligt är det . . man kan höra hur reläet slår av och på när jag trycker på brytaren, men inget mer händer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 24 Maj , 2010 du får kolla med ett mätinstrument om du har 12v ut till powertrimmotorn när reläet klickat. har du det är det med stösta sanolikhet kolen som är slut i povertimmotorn eller så är den död av annan orsak. har du ingen spänning ut så bör du kolla innan reläerna att det finns spänning. alt kan reläerna vara trasiga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RolandM 0 Postad 24 Maj , 2010 Det händer när motorn stått still länge och i upphissat läge. Efter en stunds mixtrande går pt/tilt motorn igång. Kolen verkar troligt, var sitter kolen någonstans. Har inte haft isär motorn än. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RolandM 0 Postad 24 Maj , 2010 ett tillägg bara . .när det väl fungerar så finns inga störningar under hela hela turen (2-4 tim) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser