Gå till innehåll
söndag 09 mars 2025
skepp1

elektrisk rullfock

Rekommendera Poster

Är det någon som har erfarenhet av elektrisk rullfock, och i så fall vilka fabrikat finns på marknaden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

inte hört talas om det men elwinchar finns som kan hjälpa till att dra ut alt in focken. Vi har bara provat Andersen-elwinchar ett par dagar men det var fantastiskt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå visst finns det både elektriska och hydrauliska rullfockar. Jag var själv på väg att bygga om min ena till elektrisk. Jag har Facnor och dom har fina elektriska rullfockar. Och i deras fall kan man t.o.m bygga om sin befintliga Facnor rulle till elektrisk. Men när jag fick priset från Beens så var den idèen borta ganska fort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även Selden har både hydraliska och elektriska rullfocksbeslag. Furlex http://www.seldenmast.com

Är väl mest frågan om inrullning. Kan väl va bra i vissa fall, men så länge jag kan och orkar rulla in focken själv för hand är det inget alternativ för mig.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har elektrisk rullfock, otroligt praktiskt. Men det är antagligen en Amel-konstruktion, dvs special från varvet som tillverkat vår båt.

Viktigt att tänka på är att det måste gå att koppla in manuell hantering utifall att strömmen skulle ta slut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...