te-el 2 Postad 23 Maj , 2010 Hej Hur ska jag förkorta ankarolinan? Tänkte ta av en meter av den, men hur gör jag med kättingen, hur får jag fast den i ankarolinan? Blir det sy-arbete? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 23 Maj , 2010 Går det inte att använda Krokolina till det? http://www.bataccenten.se/productImages/stora/063790.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 23 Maj , 2010 Varför inte försöka med en gammaldags skotstek? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gustafspappa 0 Postad 24 Maj , 2010 Eller en pålstek... Min favoritknop som passar till det mesta när man skall sammanfoga tamp i en annan ögla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 24 Maj , 2010 Band försvagas av knopar och stekar. Sy är den enda rätta metoden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 24 Maj , 2010 Är det inte enklare att kapa en meter i början av bandet???? Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 24 Maj , 2010 Inte om sista biten är skavd eller UV-skadad. Men å andra sidan kan man ju vända hela bandet. Jag har för mig att även innerändan har en sydd ögla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 24 Maj , 2010 jag har vänt anarolinabandet en gång och det blev till att sy ordentligt - himla lätt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
te-el 2 Postad 25 Maj , 2010 Nuvarande ändan är ganska rejält skavd. Ska ta o kolla om det finns en öggla i andra ändan också. Annars så blir det att sy då... Ska jag använda nån speciell tråd? Jag har faktiskt ingen syvana, helt nybörjare på sånt Hoppas bara att nysydda ögglan håller ankring också Senast ändrad av te-el | 25 maj 2010 | 06:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 25 Maj , 2010 vänd på bandet så får du den minst solskadade delen ytterst! använd stark syntettråd och sy över en minst 5 cm lång yta. sy kors från hörn till hörn i mitten flera gånger och sedan runt allt flera gånger. helst symaskin annars små täta stygn. gör öglan tillräckligt stor så du slipper göra om det. det är inte svårt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 25 Maj , 2010 Fint att döpa en lina till Ann-Karolina !! Då borde ju förkortning (=smeknamnet) vara Anki ? (Ursäkta min OT, kunde inte låta bli. När man säger det så låter det verkligen som Ann-Karolina !!!) Senast ändrad av jan_af_lisoe | 25 maj 2010 | 10:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 25 Maj , 2010 Ja pustlustiga namn för båtprylar finns det ju gott om. Länspumpen länsman eller bojfångaren bojfriend t.ex. Frågan är om inte flytbojen bränningen tar priset, med ett par enkla handgrepp så förvandlas flytbojen till något som just har med bränning att göra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
berntallanw 0 Postad 25 Maj , 2010 Ta med hela bandet till en skomakare. Han syr med proffsgrejor medan du väntar. Om han har lite känsla för service. Ballan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
te-el 2 Postad 25 Maj , 2010 De där var ingen dålig ide... Måste ta och fråga! - Vill ni sy lite på en Ann-Karolina... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser