toye 0 Postad 23 Maj , 2010 Jag bytte axel-tätningen idag, satte in två nya flätor i den. Men jag testade och snurra på propellern med, och får ett skårrande ljud från axellagret, ungefär som torkarblad på bilen kan låta när dom är gamla. Men kom på att det är väl ett vattensmort lager va? Kommer det bli bra när man får i den i vattnet igen kanske? Kan man smörja lagret på nått sätt? Eller är det dags att byta ut det? Axeltätningen var rätt kass och kastade ut fett ur tätningen, ska fettet tryckas ner till lagret med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 23 Maj , 2010 Om du menar det sista lagret vid propellern (cutlesslager) mäsingshylsa med gummirillor innuti så ska detta inte smörjas det fixar havsvattnet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toye 0 Postad 24 Maj , 2010 Jag spolade in vatten i lagerhuset och det gjorde susen. Det är tydligen normalt att det blir så enligt Drevia. Blev lite orolig nu precis innan sjösättningen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser