Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
sodton

mercury 402 problem

Rekommendera Poster

Hej alla! är ny här och tänkte höra om någon kanske har en ide om en lösning på mitt problem.

Jag har en gammal mercury 402 som jag försöker få snurr på problemet är att startmotorn inte orkar dra runt när tändstiften sitter i, men när jag tar ut dom så är det en j-a snurr, har mätt och har 11,4 volt in till startmotorn. har någon råkat ut för dettaoch kanske kan dela med sig av sin erfarenhet?

trevlig söndag

mvh

Tony

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Uttan belastning komprission räcker säkert 11,4V men med belastning så räcker inte 11,4 V det är för dåligt har du laddat kollat upp ditt batteri? Om det är ett vanligt med lock mät med en provare att du har 1,28 i alla 6 hålen jag ganska säker på att det är ett batteriproblem. Det kan oxå vara så att det är något med laddningen batteriet är just men efter en tid så orkar den inte starta. Börja med ladda batteriet mät det gör det med en syraprovare i hålen alt ta det till en verkstad så kan de belastningsprova det. //Havstulpan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej! tack för snabb respons. jag provade även från bilen med motorn igång, kan det vara något med startmotorn som är fel?

mvh

tony

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade samma problem med min mercury 402a som jag har.. och problemet med min var att kolen i startmotor var slut (var bara två av 4 som funkade) och då orkade den inte dra runt motor med stiften i men tog man ut dom så snurrade den av bara f_n..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tackar ska genast undersökas.

mvh

Tony

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var berädd på att det är rätt mycke pyssel att få ihop startmotorn igen när du har bytt kolen..

men det finns enkla men att använda sig av.. Hoppas det löser sig för dejGlad

Senast ändrad av Sportis | 23 maj 2010 | 21:24

post-10014666-1394236365,5806_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...