karnor 0 Postad 21 Maj , 2010 Hej!Har nu börjar rota i ett irriterande oljeläckage någonstans vid oljefiltret.Det läcker bara när jag har kört långt.Ligger jag vid brygga och varvar så läcker den inte.Någon som haft samma fel?Jag har 2 teorier. 1 Oljetryckgivaren som ibland på nåt vis andas ut olja.Ny givare ca 1500kr... 2 läckage i mellan konsolen till oljefiltret och oljekylare.Att motorn när den är belastad så blir oljan så tunn så det börjar sippra. Kommer att få ligga med spegel och hörselkåpor medans någon annan kör för att få reda vart det läcker därför slänger jag ut en fråga här innan jag börjar grotta ned mig. Hoppas på svar!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 22 Maj , 2010 Har likadan motor men inte dina problem och ingen klar uppfattning om orsaken. Däremot kan jag tipsa om ett litet knep jag brukar använda för att hitta platsen för olika läckor. Om man först torkar absolut rent och sedan fäster t.ex. hushållspapper på ett smart sätt på misstänkta ställen kan man sedan vittja fällan efter en provtur. Om papprena varit rätt placerade kan man se väldigt tydligt var läckaget finns. Klart enklare än att stå på huvudet i motorrummet under gång Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser