Tur5011 0 Postad 20 Maj , 2010 Hej! Har en vp 2003. Nyligen justerade jag ventilerna. På en ventil var jag tvungen att skriva ner justerskruven så mycket att låsmutterns gängor inte kommer till att att gripa ordentligt. Vad tror ni är felet. Är det skålen på tryckstången som är sliten eller ventilfjäderbrickan eller justerskruven eller något annat? Någon som haft liknande problem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 21 Maj , 2010 Ventilen kan inte ha varit stängd!!!!! Sot, rost på skaftet så den har kärvat i styrningen. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 21 Maj , 2010 Eller också är ventilen eller sätet bränt så den inte stänger. Ta ett kompressionsprov. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tur5011 0 Postad 30 Maj , 2010 Hjärtligt tack för era svar! Jag har konstaterat att det är stötstängerna och justerskruvarna som är slitna. Hela vipparmsbryggan hade beckat igen. Jag har fiskat ganska mycket och kört väldigt många timmar på tomgången. Jag vill passa på att att ge alla er som sysslar med trolling ett råd: kör motorn riktigt varm innan du börjar fiska och kör motorn på fullgas emellanåt. Men nu en ny fråga: jag har skaffat en ny ventilbrygga och nya stötstänger. Tycker ni att man ska byta ventillyftarna samtidigt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser