dymo 0 Postad 20 Maj , 2010 Hej! Har en yamaha 60hk 1985 och tänkte byta impeller. Vad behöver jag göra förutom att lossa skruvarna till växelhuset? Behöver jag göra något uppe i växlingen på motorn? Vissa modeller måsta man lossa växlingen upp till. Denna motor har inbyggd växling och ej någon spak på sidan av motorn. Har bytt impeller på en evinrude och där var det bara att lossa skruvarna och dra ut paketet. Mvh: Matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qsecofr 0 Postad 20 Maj , 2010 Du har en femte skruv under trimfenen, men det kanske du redan visste. Bytte på min 60hk Yamaha som jag tror är 85:a, det är inte en autolube iaf. Där behöver man inte dela växelstaget, jag sökte med ljus och lykta efter delningen då jag hade en 30hk innan som man behövde dela växelstaget på. Kolla när du växlar om växelstaget under motorn rör sig upp och ner eller fram och tillbaks, är det det senare som på min så behöver man inte dela något, det delas automatiskt via en splineskoppling framför vattenpumpen när man för växelhuset nedåt. /qsec Senast ändrad av qsecofr | 20 maj 2010 | 16:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 20 Maj , 2010 växelstången har splines så du behöver inte lossa något på växelstången,underlättar mycket om du lossar växelvajern vid montering så du kan röra lite på växelarmen vid motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BuddySeaWeed 0 Postad 20 Februari , 2013 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser