godisgris 0 Postad 19 Maj , 2010 Hejsan! Undrar om det är nån som vet vad det är för fel på min Mercury 70 hästare av modell sent -80 tal. Gick hur bra som helst sen bara tvärdog den och vill inte starta. Bensin får den men verkar inte få nån gnista till stiften. Att 3 tändspolar har pajat verkar inte troligt så om nån har några ideer om felet så är jag mycket tacksam. Hälsningar S-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allard87 0 Postad 19 Maj , 2010 Jag hade ett liknade fel på min. Fast i mitt fall vägrade den att starta 20min efter att jag hade stängt av den. Jag fick inte heller gnista på något av stiften. Orsaken var statorn. Hoppas inte det är samma för dig, den var rätt dyr, Men om det visar sig att det är något annat tex cdi boxen som jag trodde det var först på min, så har jag en över Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qsecofr 0 Postad 20 Maj , 2010 Om du har ett dödmangrepp kolla så att det inte glappar eller så... /qsec Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
godisgris 0 Postad 20 Maj , 2010 Finns inget dödmansgrepp på den vad jag vet. S-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
godisgris 0 Postad 20 Maj , 2010 Var sitter statorn? Och vad kostar en sådan? S-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allard87 0 Postad 20 Maj , 2010 Under svänghjulet och den kostar ca 5000 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 20 Maj , 2010 Om man inte beställer från USA... då får man den för nästan halva priset... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser