Edd1e 0 Postad 19 Maj , 2010 Yes, nu kommer ett mycket amatörmässigt inlägg men jag måste fråga och vänder mig till den breda publiken på maringuiden. Jag är på gång att köpa ny båt och har tidigare haft mycket hjälp av min pappa som kan det där med motorer men han kan inte just nu så jag försöker klara detta på egen hand. I alla fall så har jag fallit för en båt vars motor med stor sannorlikhet har skurit sig. Om detta är fallet och motorn är gammal (88) är det då helt kört att få detta fixat så att säga?Jag har från nuvarande ägaren fått lite luddig info där han skriver att cylindrarna inte går runt och att han tror att motorn har skurit sig. Det gäller en Mercruiser V8 m. 260 hk Jag är mycket tacksam för hjälp, tipps och råd. /Emma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hamnkapten 0 Postad 19 Maj , 2010 Hallå! Och här kommer ett amatörmässigt svar. Pruta i duktiga tag, få tag i en utbytesmotor och behåll den skurna att plocka delar av. Tror att det är kört om det har skurit i cylindrarna. MVH Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Blubb 0 Postad 20 Maj , 2010 En av dom gångerna jag har blivit bogserad så var jag 100% säker på att motorn skurit, men det var en fjäder på vibrationsdämparen som hade gått av och kilat fast sig. Vad jag menar är att man vet ingenting fören man har plockat ner motorn och hittat felet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riro 115 Postad 20 Maj , 2010 Håller med hamnkapten. Pruta ner båten till ett pris som om den vore utan motor. Argumentera med säljaren att eftersom honom själv så har motorn skurit och måste bytas då du också får omaket med att lyfta ur den. Går han med på det så kan du kolla om den går att reparera och om så är fallet, ta det som en bonus och gläd dig åt en bra affär. Om inte så har du i alla fall inte gjort en dålig affär. Misstänker att säljaren gärna vill bli av med problemet. /Robin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser