Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
Malas73

Navionics versioner???

Rekommendera Poster

Har nyligen köpt en Lowrance HDS-7 som jag imoprterat från USA (kanon billigt!)

Håller nu på och kollar på om jag skulle köpa ett begagnat Navionics guld kort över Stockholmsskärgård, det brukar kunna gå på runt 700kr.
Närman kollar på begagnade kort så står det vanlligtvis versionsnummer på dem. Är det någon som vet när de olika verionerna är i från.

Såg ett kort 5G482S2 (Alholmen till Gräsö) som var märkt 1.20, 1.20 antar jag är versionsnumret? Hur gammalt är ett sådant kort? Var kan man hitta åldern på korten? Vad har de nya korten för version?

Eller ska man beställa ett stort guldkort över hela Östersjön för 2000kr från England?

Hade tänkt köpa ett mindre guldkort begangnat och använda i år och sedan till nästa säsong byta till ett nytt guldkort över hela Östersjön.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis köpt ett nytt Navionics Gold XL9 44XG, alltså över hela Östersjön och hela Sveriges kust, så nu behöver jag inte veta versionerna på gamla korten...

Kanon billigt att beställa från England det gick på knapt 1900:- samt frakt 135:-, totalt alltså precis över 2000:-. Glad

Så nu har jag ny Lowrance HDS7 (bestäld från USA) samt nytt Guld kort över hela Österssjön och allt detta för under 10.000:-, ganska ok tycker jag själv....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gjorde samma sak men köpte plottern (HDS 10m) från England också. Köpte även 45XL så nu kan jag ta mig vidare genom Öresund, till S. Norge och ner till Holland. Allt till 2/3 av vad priset i Sverige skulle vara.

Köp kortet redan i år i stället. Att köpa ett tillfälligt kort för 700:- är att kasta 700:- i sjön.

Köper du ändå ett begagnat kort så tänk på att det finns olika sorters kort för olika plottrar. Du kan inte använda ett som suttit i en Raymarine i en Lowrance

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...