Dodger 0 Postad 19 Maj , 2010 Tänkte byta impeller på min Johnson 15 från 1983. Har lossat de sex 3/8 bultarna som verkar vara det som håller ihop växelhuset med riggen, men växelhuset går bara att dra ner en knapp cm. Finns det nåt annat man måste lossa eller är det bara att den kärvat fast efter alla år och behöver lite milt våld för att förstå att den ska dela sig. Är det nåt annat man ska tänka på innan man delar den (typ växelförarläge eller dyl.)? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 19 Maj , 2010 Växelstången måste delas annars får du inte av växelhuset. Kollade impellern på en likadan för nån vecka sen och jag delade den under förgasaren så den fick oxå tas bort. Kolla in under förgasaren och växla så ser du den och var du kan dela den. Kanske finns nåt enklare sätt men så gjorde jag och det funkade.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dodger 0 Postad 19 Maj , 2010 Tack för det Anade att det kunde vara nåt sånt eftersom skarven mellan rigg och växelhus gick isär mer när jag rörde på växelspaken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser