Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
jorgensoderberg

mercruiser 5,7 l efi spikar,knackar

Rekommendera Poster

den börjar spika vid 1400varv under gång.i övrikt går den bra man kann höra liten tendes av spikning når man varvar upp någon som kann hjälpa mig.från en pitebo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade liknande och då va det lagret i spännhjulet till remmen. Idler Pulley som det heter så fint på engelska.

prova och lossa på remmen och kör motorn och se om ljudet är kvar eller inte så kan du utesluta om ljudet kommer ifrån ventilerna eller inte.

Sedan är det oftast vattenpumpen eller spännhjulet.

Jag tog loss mitt hjul och snurrade på det och man kunde känna att det inte kändes 100. Nu har det iofs slutat låta efter att jag grejat med det lite, men har ändå beställt ett nytt. Inte kul om det skär.

Obs kör inte så länge då den inte kyler som den skall, men det går om man bara skall kolla var ljudet kommer ifrån.

/Christopher

Senast ändrad av christopheri | 19 maj 2010 | 07:34

Senast ändrad av christopheri | 19 maj 2010 | 07:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Prova att sanka tandningen en eller ett par grader  tror att du har felet dar. Typiskt fel nar du belastar motorn vid hogtand motor. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

rör inte tändningen om du inte har koll på vad du håller på med, den e självsjusterande!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan det vara så att du har bytt tändstift och har fel värmetal? Håller med föregående talare om att inte röra tändningen i första läget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har inte rört tändningen , har kört ett deagnostikprogram på motorn men hittade inga fel så nästasteg är att kolla kompen eller

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får den för lite soppa spikar dom. Är det en USA båt så slå bort danken ur backventilen vid tanken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du testat att starta den utan remmen ? Det är enklast att testa först innan du börjar byra massa saker.

Mvh

Christopher

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...