Gå till innehåll
lördag 12 april 2025
tiger51

reservdelar stortriss

Rekommendera Poster

Hej!

någon som vet vart man kan få tag på reservdelar till stortriss? , har hört att någon i göteborg sålde sånt, asså typ lister och fönster , sådanna såker som är specialanpassade!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet egentligen inget i frågan, men för att lyfta tråden ifall någon annan som vet.

Det var ju längesen tillverkningen las ner, så om det finns några reservdelar är väl frågan.

http://www.sailguide.com/Triss_stor.htm

De länkar till stortrissklubbar jag hittar verkar inte fungera.

Om det är fönster du skall byta så ätr det väl bara till att tillverka nya. Plexiglas (brukar köpa hos en skyltmakare på orten) och standardfönsterlister ( vilken båttillbrhörsaffär som helst).

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack , men när jag köpte båten så sa han jag köpte den av att han hade köpt bla färdigskuren  relingslist fönster, mm , men det jag igentligen är ute efter denna gången är sittbrunskapell!

Undrar om alla syr dem själva , allaser ju lika dana ut ?   har börjat leta lite på blocket . Tänkte om man kan få köpa ett kapell separat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Hejs.

Sidney Larsson på Kungälvs Plastservice har delarna till Trissbåtarna efter nedläggningen på tidigt 80-tal.

Gubben jobbar från sitt garage och är kunnig i allt.

0303-141 07

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! , Tacka alla , och tack matrix , det var han från kungälv jag letade efter!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men ang kapellet . Vill gärna inte lägga ner mer än 2000 max på ett kapell!  så att gå till en kapell makare blir nog liteväl dyrt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Då får du nog försöka hitta något begagnat, jag köpte för många år sedan en sprayhood till en Triss Magnum och den kostade redan då 2400:- Ett sittbrunnstält börjar på 6000:-

Ett sittbrunnstält till en nyare båt av 30 fots storlek ligger lätt på 15-20 tusen.

Senast ändrad av Matrix | 19 maj 2010 | 12:49

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jojo det är väl så ! , men jag har svårt att tänka mig att alla som har det till stortriss har köp det för 6000 , köpte min för bara 2500över!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...