Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
Stockiz

Tändstift?

Rekommendera Poster

Letar tändstift till Mercury 50hk 4takt EFI 2004.

Har varit till  ett par båthandlare som har problem att hitta vilket stift som det ska vara.

Ett nr jag fått är:NGK RA8HC4 ,kan någon bekräfta att detta är rätt stift(sitter 6mil från båten så jag kan inte kolla vad som sitter i nu)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok

Men visst är väl detta ett Champion nr,eller??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Normalt håller jag med wanmar i det mesta, men nu blir jag motvalls.  Champion?  Burrrrr!  Nä köp NGK, enligt krosslistan ska du ha NGK DCPR7E

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var precis vad som satt i !

Dom ser bra ut men ff går den inte riktigt bra, misständer svarar dåligt på gaspådrag och dålig tomgång,så det blir till att prova med nya stift.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ett tips ,ett fel som förekommer dålig jord till fästet som tändspolarna sitter monterade kolla jordflätans bultar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack!

Det ska jag kolla upp direkt.

Jag hoppas att det inte orsakas av detta:http://www.maringuiden.se/forum/;thread=302098

//Stockiz

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart att Amerikanarna skruvar i amerikanska stift i sina motorer och inte japps-dito Flört Det här med stift är lite som religion, själv höll jag på att bli galen på min Mercruiser big block innan jag bytte från AC-Delco till NGK.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nya stift nu,men ingen större skillnad.

Den startar på tomgång men om jag ger på gas och sedan går tillbaks till tomgång lägger den av direkt.

Det funkar om jag smygertillbaks gasreglaget,men inte om man gör som vanligt.

Kan man ställa upp tomgången,eller nån som har nåt annat förslag?

Har ingen större lust att sätta den efter bilen i 12mil enkel resa

Jordflätan ser bra ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har även varit lite problem med den mekaniska bränslepumpen som sitter på ventilkåpan ,prova o pumpa på bränsleblåsan om den inte går bättre då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går nog fan bättre om man pumpar,och när den står och går på tomgång så ligger det ytterst lite bensin på botten i flitret,men har jag någon som sköter gasreglaget samtidigt som jag pumpar stannar den inte.

Vad gör man åt detta problem?

Tomgången ligger på 900varv,tycker ff de känns lite lågt,jag testade med att lägga ett rakblad emellan reglaget och och stoppskruven framtill i motorn(hoppas du förstår var jag menar;-) och då går motorn som jag vill att den ska gå.......

Ska iaf stoppa den i vattnet idag och köra den riktigt varm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har den gått i två dagar men problemet kvarstår,har fått en sup K-sprit också.

Någon som vet vad tomgången ska ligga på,och om den ställs via dator hos märkesverkstad?

Ang bränslepumpen:Kan man göra nån service/rengöring av den?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...