Stockiz 1 Postad 18 Maj , 2010 Letar tändstift till Mercury 50hk 4takt EFI 2004. Har varit till ett par båthandlare som har problem att hitta vilket stift som det ska vara. Ett nr jag fått är:NGK RA8HC4 ,kan någon bekräfta att detta är rätt stift(sitter 6mil från båten så jag kan inte kolla vad som sitter i nu) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 18 Maj , 2010 TÄNDSTIFTET SKA HETA RA8HC . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 18 Maj , 2010 Ok Men visst är väl detta ett Champion nr,eller?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 18 Maj , 2010 http://www.marinaman.se/champion-tandstift-ra8hc-p-4661.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 19 Maj , 2010 Normalt håller jag med wanmar i det mesta, men nu blir jag motvalls. Champion? Burrrrr! Nä köp NGK, enligt krosslistan ska du ha NGK DCPR7E Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 19 Maj , 2010 sitter som orginal ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 19 Maj , 2010 Det var precis vad som satt i ! Dom ser bra ut men ff går den inte riktigt bra, misständer svarar dåligt på gaspådrag och dålig tomgång,så det blir till att prova med nya stift. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 19 Maj , 2010 ett tips ,ett fel som förekommer dålig jord till fästet som tändspolarna sitter monterade kolla jordflätans bultar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 19 Maj , 2010 Tack! Det ska jag kolla upp direkt. Jag hoppas att det inte orsakas av detta:http://www.maringuiden.se/forum/;thread=302098 //Stockiz Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 19 Maj , 2010 Klart att Amerikanarna skruvar i amerikanska stift i sina motorer och inte japps-dito Det här med stift är lite som religion, själv höll jag på att bli galen på min Mercruiser big block innan jag bytte från AC-Delco till NGK. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 20 Maj , 2010 Nya stift nu,men ingen större skillnad. Den startar på tomgång men om jag ger på gas och sedan går tillbaks till tomgång lägger den av direkt. Det funkar om jag smygertillbaks gasreglaget,men inte om man gör som vanligt. Kan man ställa upp tomgången,eller nån som har nåt annat förslag? Har ingen större lust att sätta den efter bilen i 12mil enkel resa Jordflätan ser bra ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 20 Maj , 2010 Har även varit lite problem med den mekaniska bränslepumpen som sitter på ventilkåpan ,prova o pumpa på bränsleblåsan om den inte går bättre då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 21 Maj , 2010 Det går nog fan bättre om man pumpar,och när den står och går på tomgång så ligger det ytterst lite bensin på botten i flitret,men har jag någon som sköter gasreglaget samtidigt som jag pumpar stannar den inte. Vad gör man åt detta problem? Tomgången ligger på 900varv,tycker ff de känns lite lågt,jag testade med att lägga ett rakblad emellan reglaget och och stoppskruven framtill i motorn(hoppas du förstår var jag menar;-) och då går motorn som jag vill att den ska gå....... Ska iaf stoppa den i vattnet idag och köra den riktigt varm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stockiz 1 Postad 23 Maj , 2010 Nu har den gått i två dagar men problemet kvarstår,har fått en sup K-sprit också. Någon som vet vad tomgången ska ligga på,och om den ställs via dator hos märkesverkstad? Ang bränslepumpen:Kan man göra nån service/rengöring av den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser