Freddee 0 Postad 18 Maj , 2010 Hej! Har en båt med en 75 hk Evinrude som går bra på lägre farter men tappar kraft då jag kör på full gas. Den dör liksom av hoppar fram och tillbaka med motor varven Vad tror ni? Kan det vara nått skit någonstans vid bränsle systemet? Mvh Fredde Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
buzzola 0 Postad 18 Maj , 2010 Hejsan Fredde....... förmodligen har du rätt ang smuts,,, det finns förmodligen en lågvarvsnål samt en högvarvs nål = inställning i förgasaren/förgasarna.... Jag skulle i alla fall demontera och kontrolera/göra rent förgasarna.... eller så ligger kanske problemet tidigare !! mellan motor och tank !! kolla så att soppan kan komma fram obehindrat... Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freddee 0 Postad 19 Maj , 2010 Okej tack för svar! Får ta å kolla det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 19 Maj , 2010 Det kan också vara nåt så enkelt som en lös tändkabel... Det råkade jag själv ut för häromdan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lirare 0 Postad 19 Maj , 2010 tror nog du fått någe skit i en av förgasarna,töm koppen och blås ur ordentligt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser