Dejsa 1 Postad 18 Maj , 2010 Hej! Jag planerar att transportera en 36 fots motorbåt från Irland. Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag sökte information här på forumet utan att hitta något bra. Vad kostar det? Hur har ni gått tillväga? Har ni tips på transportföretag? Vad ska jag tänka på? Tacksam för all information. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 18 Maj , 2010 Det är inte omöjligt att köra hem den... Irlands östkust till England är ca 60 sjömil. Du kan ta dig från Englands västkust till Engelska kanalen via kanaler om inte båten är för stor. Du har en dagstur över Engelska kanalen, sedan kan du gå på kanaler till tyska gränsen och därifrån är det en dagstur till Kielkanalen, två dagar genom Kielkanalen och sedan är du i Östersjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 18 Maj , 2010 En kamrat som köpte en 39 fots segelbåt hösten -08 fick betala 30,000:- för att 3 män i en båt skulle segla över den. Överseglingen tog 10 dagar, ett par dar för mycket pga, dåligt väder då de var inblåsta. Fundera på om du tillsammans med ett par ressugna vänner kan klara det själva? 30 tusen är mycket pengar som istället kan ge dig ett minne för livet. Nu kostar ju en motorbåt en hel del att ta hit för egen maskin så alternativet kan ju vara en trailer. Kolla isåfall med olika speditörer som jobbar mot GB. Speedcargo är ett företag jag har kontakter med om du är intresserad av det? Priset är lite beroende på om båten ligger på Englands sydkust eller på Irland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wtf_mate 2 Postad 18 Maj , 2010 Det är inga problem att köra hem den sjövägen. Jag har själv kört en 35 fots Bavaria Sport från UK till Kielkanalen. Vill du trots allt få den fraktad så hade www.petersandmay.com de bästa priserna när jag undersökte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dejsa 1 Postad 7 Juni , 2010 Hej! Jag aktiverar tråden igen. Nu undrar jag om någon kan tipsa om någon besiktningsman som man kan anlita i Dublin/Irland? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser