Spader 0 Postad 17 Maj , 2010 Tja. vilket varvtal kör ni era MD32or på? Jag har renoverat en sådan motor och monterat den med nytt drivpaket i min 8m halplanande. den går kanon, men JAG blir stressad över 1500varv ;-/ men de skáll väl köras med högre varvtal eller? Hur är era erfarenheter? vilken ekonomi har ni (vad den drar)? //Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
repen_1 0 Postad 18 Maj , 2010 Hej, Enligt VP så varvar den 4000 rpm men det är en nödlösning för att få upp HK antalet dom brukar inte hålla för det. Låste mina på max 3000 rpm o körde dom mest på ca 2800rpm då håller dom utan några större problem. Bytte mina mot TMd 40 då jag anser att 32-orna inte är någon vidare bra motor,mycket känslig för varmgång pga aluminiumtopp o börjar bli svårt att få tag på delar till, specielt avgaslimpan som gärna vill rosta sönder. Hade mina i en Storö IV o vid ca 2700-2800 rpm så drog dom ca o,60l distansen st båten väger 7 ton.Mille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spader 0 Postad 18 Maj , 2010 Jo jag vet att den är lite sisodär och det är därför som jag undrar vad ni har för erfarenheter. det står ungefär det du säjer i manualen (dok för arbetsbåtar då) men manual och erfarenhet är ju inte riktigt samma sak. //Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser