Frolunda 0 Postad 17 Maj , 2010 Hej alla där ute, jag står i begrepp att köpa en Flipper 700. Vad säger ni? BÄ eller BU? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 514 Postad 17 Maj , 2010 Hej Flipper 700 är en mycket populär båt bland många. Den ger bra innerutrymmen i förhållande till sin storlek till en ganska låg peng och har ganska bra bränsleekonomi. Själv tycker jag den är dåligt planerad, har stötig gång och en toa som man måste dra ner brallorna innan man backar in i. Men gillar man planeringen och inte kör i för stötig sjö och står ut med lite camping så får man en ganska gedigen båt som ger relativt mycket för pengarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordmaling 0 Postad 18 Maj , 2010 Hej. Jag har just köpt en Flipper för säsongen och har ej sjösatt än. Dock är jag väldigt nöjd med den. Jag har en Vp 5,7 som inte kommer att ha problem med att åka upp i plan. Se till att du har en motor som orkar. Finns inget värre än att ha för lite(n). Vidare bör du kolla upp när bälgar, impeller och dylikt är bytta. Vårt behov är kortare transporter för två vuxna och en 12 åring med enstaka övernattningar. Vi hoppas, (än så länge) att den kommer att fylla våra behov, men lär återkomma om vi inte är nöjda. Andrahandsvärdet är dock solitt... Lycka till // Jens Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lillis 0 Postad 18 Maj , 2010 Sålde min 700:a i höstas till förmån för en Nimbus 26. 700:an tycker jag är en bra, prisvärd båt som står sig bra i pris. Anledningen till mitt byte var dock den trista (och gamla) designen och det stötiga skrovet. Toaletten är dessutom ingen höjdare som sagt, även om det funkar. Hade en 431:a i min (205hk) vilket passade väldigt bra både i styrka och förbrukning. Inga jättebra betyg kanske det låter som, men jag anser att båten är väldigt prisvärd. Säkert andrahandsvärde och bra bobåt för 150-200' är det hur som helst. Hittar du ett fint ex så köp en om du gillar båten. Se bara till att inte köpa en med för klen motor! Senast ändrad av Lillis | 18 maj 2010 | 09:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordmaling 0 Postad 20 Maj , 2010 Hej. Igår sjösatte jag båten. Vilken känsla!! Båten ifyllde mina förväntningar. V8 drog upp båten i ett schwung och barnen bara log öra till öra. Nu väntar en stereo och lite pyssel. Vilken härlig sommar som ligger framför oss!! // Jens Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser