Rubinen 0 Postad 17 Maj , 2010 Idag provstartade jag min Mariner 50 hk -90, i tunna, bara för att se så allt var ok efter att jag bytt impeller i helgen för första gången i mitt liv. Hon startade direkt, som vanligt, och kylstrålen såg fin ut. Hon går klockrent hela tiden. Låter henne gå medans jag går runt och tittar bakifrån. Det har jag faktiskt aldrig gjort förut och jag blev lite förvirrad. Kylstrålen var, som sagt, jättefin, men samtidigt pissar hon vatten ur, vad jag tror är avgashål. Två rektangulära hål på riggen just under kåpan. Är detta normalt? Ursäkta en blondin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinen 0 Postad 17 Maj , 2010 Inser nu själv i efterhand att jag självklart skulle ha öppnat kåpan för när jag kollar min lilla video igen så tror jag att jag hittar ev. fel där. Får åka ut i morgon och köra tunna igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 17 Maj , 2010 Det är helt normalt. Blondiner är inte att förakta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinen 0 Postad 18 Maj , 2010 Om det är normalt. Talar vi mycket vatten då? Jag menar: jag får känslan av att det är som en kran som står på. Får nu efter intensivt tittande på min lilla film även för mig att vattnet faktiskt inte kommer ifrån avgashålen utan runt ikring... alltså typ från under kåpan. Jag skickar med en bild på en liknande motor för att visa vart jag menar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinen 0 Postad 18 Maj , 2010 Här är det på min. Hoppas ni förstår vad jag menar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 18 Maj , 2010 Kylvattnet lämnar motorn via skvallerhålet (kylstrålen) och ned i riggen för att kyla denna. Vid låga varv, med motorn nedsänkt i vatten, så orkar motorn inte trycka ut avgaserna genom propellern. Därför finns hålet i riggen ovan vattenytan och det är normalt att det kommer vatten ut genom detta. Vattnet lämnar ju motorn tillsammans med avgaserna.. Men, om det som du beskriver kommer onormalt stora mängder så kan man ev. misstänka att röret som går från pumpen till blocket inte sluter tätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 18 Maj , 2010 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=1&path=MM~~C0014125&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=&hideLinkOnPath=false&docId=336&docName=KVICKSILVER | 1988 | 50 | 50/60 H.P. (3 cylinder) - 1050312BC&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0014134 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 18 Maj , 2010 kolla detalj nr 33 nippel kylvatten kontroll den är av gummi så den brukar spricka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rubinen 0 Postad 18 Maj , 2010 Du hade så rätt. Tack för det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser