Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
gubel

Båtplats Stockholm innerstad

Rekommendera Poster

Hej,

Har precis inhandlat en 22 fots motorbåt (efter mkt letande) och inser nu att det inte var så lätt att hitta en båtplats som jag hade tänkt mig.

Jag bor i stockholm innerstad så vill vi gärna ha en båtplats där. Är det någon som har tips på en lista med båtklubbar eller båtplatser centralt i stockholm, typ hammarby sjöstad, Södermalm eller resten av innerstan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj, ideella båtklubbar är det typ 20 års kötid på. Marinor finns det några stycken, men då får du nog räkna med 20-30 tkr/säsong i hyra för en båt av din storlek. Jag hade nog försökt hitta något utanför.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förteckning över klubbar finns på http://www.smbf.org/ . Kötiderna varierar säkert, men själv fick jag plats direkt för några år sedan. Förutom att ringa runt är nog bästa tipset att gå ner till de klubbar man är intresserad av och presentera sig och säga att man söker plats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns kommunala platser lite varstans, men endast boj ingår. Inget staket eller bevakning. Du kan säkert få en klubbplats med tålamot och lite tur, speciellt om du även kan tänka dig ute i förorterna emedan du bevakar innerstan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte typ 20år inte, kanske 10 på västkusten, men i Stockholm har vi det rätt förpänt, men normalt rekommenderas att ordna båtplatsen innan köp, men visst finns det säker marinor som har plats. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jag kan tänka mig förorten med... vill dock att det är mot havet (nordöst) i sådant fall..

Ifall ni har några tips så hör av er..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skickad PM. Hoppas det funkar!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...