alias99 0 Postad 17 Maj , 2010 Funderar på att importera en segelbåt från England. Tycker man får en rätt ny båt för en billigare peng än här hemma. Någon som har erfarenhet av det? Hittade en firma Nautic-Yacht: www.nautic-yacht.se är det någon som har använt dessa?? Hälsningar Annica Senast ändrad av alias99 | 17 maj 2010 | 09:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 17 Maj , 2010 En god vän köpte hösten -08 en Bavaria 39 Cruiser -2006 genom Nautic som förmedlade denna. Förmedlaren ordnade även överseglingen av båten till en skälig kostnad. Priset på båten var mycket förmånligt om man som du skriver jämför med svenska priser. Båten kostade 1,150,000:- överseglingskostnaden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alias99 0 Postad 17 Maj , 2010 Ok, tack för infon! Hoppas på fler svar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
3511 0 Postad 20 Maj , 2010 Dessutom bör väl pundet gjort det än billigare idag skarv Senast ändrad av 3511 | 20 maj 2010 | 08:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
grebonicke 0 Postad 20 Maj , 2010 Vi har med varit i kontakt med Johan på Nautic Yacht ett tag för att leta båt. Vad jag uppskattade var att de kan bistå med hela processen vad gäller besiktning, avtal, betalningstips och transport. Framförallt att transporten sker vattenvägen oftast och inte är så himla dyr. Ifrån England tror jag att transportkostnaden var ca 20'. Lycka till med köpet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 28 Maj , 2010 Hej. Jag tycker absolut att Englad är ett bra land att köpa ifrån. Köpte min Fairline för 1 år swedan i England. Min erfarenhet är att samtliga båtar säjs via mäklare. De mäklare som jag har haft bäst erfarenhet av är Ancasta, Power to sail och Dickies. Samtliga kunniga och har en ambition att köparen ska vara nöjd inte bara säljaren som betalar mäklaren. Pundet gör det mycket fördelaktigt att köpa i England. Sedan är utbudet enormt gämfört med Sverige. Kontrollera om båten har septiktank, detta är ett tillval på nästan alla båtar som säjes i England. Tydligen skiter de i havet och badar i pool ? PS! en båttransport UK-SWE kostar ca:30-40000 inkl allt. Lycka till önskar /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mainship 2 Postad 29 Maj , 2010 Tycker också att England är ett bra land att köpa båt. Jag har köpt tre kappseglingbåtar i England genom tiderna. Pga det låga pundet är priserna fördelaktiga och det är relativt billigt och enkelt att flyga dit och inspektera objekten. Kulturen är också relativt lika den Svenska likaså är språket för det flesta ett ringa hinder så man kan gå igenom köpprocessen, bedömma säljaren och känna sej komfortabel att det det går rätt till. Att i utlandet köpa från en mäklare och inte en privat person är också en fördel tycker jag. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser