gladden 1 Postad 16 Maj , 2010 Hej Jag skall byte impeller på min gamla trotjänare. Dock lyckas jag inte dela på riggen mer än ca. 1cm. Jag förstår att det är växelstaget som håller emot. Däremot blir jag inte klock på hur jag skall haka av den. Någon som kan tipsa om det? /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 16 Maj , 2010 http://ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=5&pCode=C0069311&path=BRP~A0000003~M0004195~M0004227~M0004229~C0069311&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 16 Maj , 2010 skruva ur bulten nr 74 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladden 1 Postad 16 Maj , 2010 Var hakar man av den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladden 1 Postad 16 Maj , 2010 Så ... ut med 74:an och sedan dela växelhuste och dr rakt ner? Vilken växel skall ligga i? Behöver jag ta av propellern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 16 Maj , 2010 har ingen betydelse vad för växel som ligger i men lägg i framväxeln du ,propellern kan sitta kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 16 Maj , 2010 bulten nr 74 den går rakt igenom växelstången i ett hål så den måste bort helt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladden 1 Postad 16 Maj , 2010 Tack. Hur får jag den att passa in igen vid monteringen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 16 Maj , 2010 gör i omvänd ordning skruven består av en pinne i ändan obs! skuva ej på växelstången för då ändra du växelsjusteringen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladden 1 Postad 15 Juni , 2010 Jaha Jag råkade förståss ändra växeljusteringen. Blev ca 10 mm på reglage vajern. Kan det finnas risk att jag nästan gängat ut växelstaget? Hur som helst fungerar den nu igen. Och det var ju minst sagt frustrerande att få i skruv 74 igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 15 Juni , 2010 ja det kan vara på gränsen att den kan släppa gäng i växelföraren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladden 1 Postad 15 Juni , 2010 Aj, Aj Jag vill ju inte påstå att jag är sugen på att plocka ner den igen då skruv 74 tog mig flera timmar och mer tålamod än vad jag egentligen har. Finns det något trick som förenklar detta moment? Och Tack för snabba och värdefulla svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 15 Juni , 2010 Nä skruven måste ur men du behöver inte ta bort växelhuset om du vet hur många varv du har skruvat på växelstången upp eller ner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gladden 1 Postad 15 Juni , 2010 Ja det förstår jag. Tänkte mer på strulet att få skruven att passa in i hålet på stången vi återmontering. Jag plockade bort startmotorn för att komma åt. Rekomenderar du något mer? Den sitter ju riktigt taskit till den lilla rackaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser