Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
thopal

Motorfråga Merchruiser 7.4 MPI

Rekommendera Poster

Hej, var ute och körde en runda med båten och när jag gick in i hamnen för att lägga till vid Y-bommen så blir det att man tar det lugnt när man är ovan. Fram, friläge, fram friläge och oops man kom in rätt mellan Ybommen - lite back för att få stopp ---MEN just då när jag lägger ur backen i friläge börjar motorn gå ojämt. Upp i varv och ner i varv om vart annat i jämna cykler ca 2-3 sek mellan varje cykel. Under båtturen gick motorn jämt o fint.

Jag stängde av motorn efter som den gick upp och ner, väntade några minuter och skulle starta igen men den tände bara till pös och inget mer. Försökte sedan fem gånger till innan jag tänkte att det får vänta tills jag frågat någon om vad detta kan bero på. Jag misstänker att det beror på att jag höll på med reglaget fram-friläge-fram-friläge back??? Reglaget går lite trögt, går det möjligen göra något åt detta ellermåste man köpa nytt?

Tacksam för goda råd då jag är ganska okunnig på motorer. Förklara som du pratar med en nybörjare.

Tack på förhand

post-10012224-1394236353,3694_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sök svar här på forumet, skriv microbrytare i sökrutan och du får 94 träffar.  Stavar du med k = 28 träffar och ck = 6.  Hur har ni det med stavningen egentligen? Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ring Värmdö Motorteknik de är grymma på Mercruiser 08-57034400.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...