Vargskar 0 Postad 16 Maj , 2010 Hej har en johnsson 40 89a med tilt(ej pwer trim)hjälp till att fälla upp motorn manuelt som sitter fast,kolven sitter fast,motorn går ej att få upp.Vad göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ryds568gti 0 Postad 16 Maj , 2010 Hej Jag har själv en 40 hk Johnsson från 95 med en spak med vilken man kan få motorn att tilta upp. Är det vajern som inte fungerar som den ska?. Jag har fått byta fästet som håller vajern som gör att man kan tilta motorn. Det går även att justera längden på vajern så att den är lagom lång för att frikoppla motorn. Bertil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 16 Maj , 2010 Min tanke var också spaken.. har du glömt dra upp spaken som sitter på babords sida på motorn/riggen? I annat fall är det väl ett byte av kolv som du har att se fram emot om det inte går att renovera den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 16 Maj , 2010 svindyrt med ny kolv eller vajer ,går ej att renovera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vargskar 0 Postad 23 Maj , 2010 Tack för alla svar,blir nog att hiia en rigg med OK kolv!Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser