Racinguista 0 Postad 14 Maj , 2010 Hej till alla........Jag har ett par båtar och nu fem utombordare. Nyss köpte jag en Mercury 2/t 7,5HP och skulle gärna serva och prova den. Ideen är att kanske kunna ersätta min Suzuki 2/t 2HP som trollings motor, på min Cressent 490 sport som har en Jhonson 2/t 50HP huvud motorn till denna köpte jag en trimfena och ska montera och prova den snart........ Jag är händig och kan mekaniken, el, plast och fiske.........Men det finns söker som jag är lite osäker som till exempel; Hur byter man växelådans olja på Mercury motorer, eller är det kanske så att det är bara så på denna 7.5 som inte har som Evinrude-Jhonson, Yamaha, Suzuki, Arkimides, Zanella, Yumpa, m.m. två skruvar, en till tömning och en till påfyllning-nivå. Även hur byter man impeler på den den ska sitta där vid ryggen. Jag skulle mera än gärna ha sprängskisser till mina motorer, så att jag vet och inte behöver plocka isär i onödan. Suzuki 2t 2HP (2 styken köpte en lite i delar, för att ha lite reservdelar, men fick igång den perfekt) Jhonson 2t 50HP 80-90 tal Jhonson 6HP 4t 2001 eller 2000 Och denna berömda Mercury 2t 7.5HP Så,......svara gärna med rodd eller internet adresser var jag kan hitta dessa. Naturligtvist är ni välkommna att fiska här på mina trakter.....båt finns och om man är inte så kresen det går även att söva i den. Tack så mycket och ha det så bra. Racinguista (som betyder anhängare av RACING CLUB bästa futbols lag i universum och den är från Argentina liksom jag) Ursäkta men bilden blev fel.........Kulle vara min båt, en lax på 7.7Kg och jag i småbåthamnen i Simrishamn och ni ser vad det blev. Förlåt att jag klarade ej att ändra det, fast jag provade. Senast ändrad av Racinguista | 14 maj 2010 | 11:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HannesK 0 Postad 14 Maj , 2010 http://www.boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/parts.html Här har du sprängskisser på dom flesta modeller. Bara välja i listan till vänster. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser