memike 0 Postad 14 Maj , 2010 Hej. Jag funderar på att slänga in en stereo i min ryds 478 Gt. Tänkte bygga en aluställning och fästa under styr konsollen. Frågan är vart kan man placera ett par högtalare ? Funderar på 3-vägs 5,25:or eller 6.9:or Någon som har erfarenhet av att byggt i ljud i sin plast båt???? /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas478 27 Postad 18 Maj , 2010 Du kanske får fler svar om du lägger ut en ny fråga Var placera högtalare i liten styrpulpet?, för problemet (främst hur man drar kablarna till högtalarna snyggt) är nog ungefär samma på alla styrpulpet. Jag gjorde ett försök att dra igenom fler kablar framåt på min 478, genom att dra igenom dessa med kabeln till röd/gröna lanternan fram. Det gick inte, den kabeln var fastklämd. Ringde även till Ryds och frågade, de hade inget tips. Bäst vore väl att ha 2 högtalare fram och 2 bak. Jag skaffade inte stereo i min gamla 478, hade med en bärbar radio istället ibland (vid dagsutflykter vill jag gå iland och sitta på en klippa). Mitt förslag är att sätta två större högtalare i framväggen på förarsoffan (ovanför bensintanken), två mindre högtalare i framsidan eller ovansidan av styrpulpeten. Då går det i alla fall lätt att dra kablarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser