Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
Jonaslatt

Får ej ordning på Chrysler start anordning."Snörstart"

Rekommendera Poster

Hejsan alla Köpte mig nyligen en roddbåt ryds satt en chrysler 10 hästars äldre model. Ur funktion. byte impeller,stift,tändhattar m.m och fick igång den. Dock så va fjädern borta på den som sitter i startanorningen.

Köpte en ny fjäder montera i. och Vips den funka. Drog några gånger och det rassla till i fjädern och den typ kuggade över. Tog i sär allt och sätta ihop det igen.

Men nu får jag det inta att funka.

Tycker inte fjädern ser ut som den gjorde vid köp.

Bifogar bild på nulägget.

när jag tex köpte den satt den svarta fast på fjädern nu sitter det löst på fjädern och man kan ta av den.

Plus jag tror inte fjädern va utsträckt som den e på bilen.

Är fjädern kass eller ska den se ut så?

post-10002341-1394236351,7424_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt att se på den bilden om fjädern är ok. Behöver fler bilder för att konstatera om den är ok eller trasig. Båda ändarna på fjädern skall vara avslutade i samma ända. En ända skall vara invikt mot centrum (innervarvet) på fjädern och den skall man fästa hylsan med pinnen som du använder för att förspänna fjädern med. Den andra ändan (yttervarvet) skall peka rakt i fjäderns förlängningsriktning (axiellt). Den skall fästas i hålet på den svarta plaständan som i sin tur sätts över rörpinnen i startapparatens hållare. I ändan på den delen av fjädern skall det sedan sitta en låsning. Det finns en sprängskiss på www.ishopmarine.com . Välj sedan Mercurystore och sedan Chrysler, sedan kan du välja 1976 10Hp och därefter starter. Hoppas du förstår vad jag menar kan vara svårt att förklara i ord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...