lillwerner 0 Postad 13 Maj , 2010 Undrar om någon har en Nora 20 dc med störe inombords motor än en volvopenta AQ130 i hur den går i vattnet ? Funderar nämligen på å byta snurra i min Nora det är en AQ130 i min men vet ej hur mycket dessa båtar klarar i tyngd å hk väg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Br0m 0 Postad 18 Augusti , 2010 Hade en med 240 i. den gick så fint så. har nog några bilder kvar på den. fick upp den i 43knop en gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Trollkula Postad 18 Augusti , 2010 Hej Mitt första inlägg här.. Jag har en Nora 20 med AQ240/280 förövrigt mycket troligt den som Br0m har haft en gång i tiden (fick du mitt mail Br0m) Det är helt rätt motor i den och den funkar kanon i hög sjö (svallet efter Poker Runn) en ren fröjd.... Så sätt du i en större spis, du ångrar dig ikke ! Jag har haft en Nora 20 tidigare med AQ140/280.... inte så kul som nu !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser