Elvan 0 Postad 13 Maj , 2010 Hej ! Jag har en 21 fots WA båt där jag skulle vilja montera in en liten toalett. Helst skulle jag vilja ha en riktig toalett med en löstagbar septitank. Det är väldigt trångt och det är lite svårt att göra en traditionell montering med tanken under toalettstolen. Helst vill jag placera tanken en bit från toalettstolen och på ungefär samma nivå eller t o m högre än stolen. Är detta möjligt? Kan man använda en pump? Septitanken skulle jag vilja ha löstagbar för enkel tömmning. Jag vill undvika att tömma ut direkt i vattnet. Finns det sådana lösningar till båtar ? Har ni några tips eller ideér? /Hasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 13 Maj , 2010 Det närmaste ditt önskemål jag kan tänka mig är en portabel toalett. Det finns en som heter Porta Potti som blivit en egen standard där alla kallas porta potti oavsett märke. Löstagbar sepitank som man bär med sig. Passar i bilar, (hade en i en skåpbil på semestern) husvagnar, båtar, sportstugor osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 13 Maj , 2010 Har haft två stycken i olika båtar. Fungerar alldeles utmärkt. Den första köpte jag när vi, pga ett missförstånd med turistbyrån, blivit dubbelbokade med badgäster. Vi fick bo på utvinden i 14 dagar. Sen hade jag med den på scoutläger där den tjänade som toalett i sjukvårdsbyschan. När jag köpte en båt utan toalett hamnade den där. Det behövs en plan yta stor som underdelen där den skall stå på. I den förtsa båten (20 fot) fick den egentligen inte plats. Satte den lite på snedden under en lucka i förpikskojerna. Har för mig att locket inte fick plats under luckan, men väl sittringen. tommy Senast ändrad av toaen | 13 maj 2010 | 17:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 13 Maj , 2010 Vi hade en gång en liten engelsk båt som hette Felicity. Där fungerade portan som nedsteget i ruffen. Det var samtidigt precis vid pentryt så man kunde laga mat, göra sitt behov och äta på tronen. Lite alltiettlösning som det måste bli på små utrymmen. I skåpbilen en amerikansk van var det på semesterturen perfekt i större städer där man hade svårt att hitta toalett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elvan 0 Postad 18 Maj , 2010 Jag är nog ute efter en mer fast monterad toalett än en porta potti. Finns det löstagbara septitankar som man kan tömma själv på exvis en vanlig toa? Det finns sådana till husbilar !? /H Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser