Gå till innehåll
fredag 10 januari 2025
strandad

Försäkring - fråga till experterna

Rekommendera Poster

Har precis sålt båten och undrar hur det fungerar med försäkringen. Är det som en bilförsäkring där man automatiskt får tillbaka pengar man betalat in för försäkringen. Eller får man acceptera att försäkringsbolaget kan håva in två försäkringsavgifter på samma båt? Har förresten Svenska sjö.

Försäkringsbolaget kan ju garanterat svara på detta men idag är det Kristiflygare så det är stängt. Och varför vänta tills imorn när MG´ s finest säkert sitter på svaret?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får inte tillbaka pengarna automatiskt eftersom försäkringsbolaget helt enkelt inte har en aning om att du sålt båten om du inte berättar det för dem, finns ju inget register, när du berättat får du tillbaka för återstoden av försäkringsperioden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt korrekt, det var bara att tala om vilket datum så ramlade slantarna in på kontot. 

Tack för hjälpen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min lilla båt, styrpulpetare blev aningen trasig under vintern.

Det hela slutade med att mitt försäkringsbolag löste ut mig, dvs de köpte både båt och motor av mig.

Försäkringsbolaget, dvs de som var nya ägare till min fd båt avslutade dock inte min försäkring för den samma trots att de torde veta om att båten bytt ägare....

Jag kom dock på det en månad senare och ett telesamtal senare var grejen biff

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...