Gå till innehåll
lördag 02 november 2024
batjohan

impeller johnnson 70 hk 1991

Rekommendera Poster

Hejsan alla glada!

Har en johnnson 70 från 1991 som jag har tänkt och byta impeller på,har dock några frågor om detta!

Förståt att ja måste släppa växelstaget till drevet,gör jag det genom släppa bulten under nedre förgasarn,eller sprinten till växelstaget,eller kanske till och med både och? Måste jag skruva ur bulten helt,är ju rätt trångt där?

Antar sen att det är bara och släppa ner drevet och byta impellern,fick även med nåt sorts clips till impellern,är det nåt sorts monteringsvertyg?

Tacksam för svar snarast! =)

Mvh Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På min tidigare motor en johnson 55hk så skulle man även ha loss den lilla bulten till fenan på drevet

om jag minns rätt så var det 4 stora bultar 2 på varje sida 2st mindre bultar en till fenan å en till som jag har för mig satt på framsidan av drevet

men det ser kanske anorlunda ut på 70hk ?

Denne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det vet ja,men som sagt tacksam för svar angående växelstaget,om nedre bulten under förgarsarna,låssprinten,och dom frågorna jag ställde! =)

Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo sprängskisser har ja sett förut... Men ute efter svar på hur man mekar bort impeller,om hur man tar bort växelstaget??

Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lossa på sprinten 87 o tryck in axeln nr 88 det finns en pinne i andra endan på axeln som låser växelstången du frigörväxelstången när du trycker in axeln,clipset ersätter kilen till impellern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

lugn lugn det tar tid att skriva.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...