batjohan 0 Postad 11 Maj , 2010 Hejsan alla glada! Har en johnnson 70 från 1991 som jag har tänkt och byta impeller på,har dock några frågor om detta! Förståt att ja måste släppa växelstaget till drevet,gör jag det genom släppa bulten under nedre förgasarn,eller sprinten till växelstaget,eller kanske till och med både och? Måste jag skruva ur bulten helt,är ju rätt trångt där? Antar sen att det är bara och släppa ner drevet och byta impellern,fick även med nåt sorts clips till impellern,är det nåt sorts monteringsvertyg? Tacksam för svar snarast! =) Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 11 Maj , 2010 På min tidigare motor en johnson 55hk så skulle man även ha loss den lilla bulten till fenan på drevet om jag minns rätt så var det 4 stora bultar 2 på varje sida 2st mindre bultar en till fenan å en till som jag har för mig satt på framsidan av drevet men det ser kanske anorlunda ut på 70hk ? Denne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batjohan 0 Postad 11 Maj , 2010 Jo det vet ja,men som sagt tacksam för svar angående växelstaget,om nedre bulten under förgarsarna,låssprinten,och dom frågorna jag ställde! =) Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 Maj , 2010 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=5&path=BRP~A0000008~M0010020~M0010118~M0010120~C0180555&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ&hideLinkOnPath=false&docId=&docName=&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0180550 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batjohan 0 Postad 11 Maj , 2010 Jo sprängskisser har ja sett förut... Men ute efter svar på hur man mekar bort impeller,om hur man tar bort växelstaget?? Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 Maj , 2010 Lossa på sprinten 87 o tryck in axeln nr 88 det finns en pinne i andra endan på axeln som låser växelstången du frigörväxelstången när du trycker in axeln,clipset ersätter kilen till impellern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 Maj , 2010 lugn lugn det tar tid att skriva. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batjohan 0 Postad 11 Maj , 2010 Hehe tack för snabbt svar,ska ut å prova bums! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser