andtom 2 Postad 10 Maj , 2010 Jag har en AQad40 och en 25 liters varmvattenberedare. De ska kopplas ihop. Jag kan inte se något pluggat utlopp eller inlopp för kylvattnet på motorn. Finns det någon med samma rova som vet om det behövs extra delar till termostathus, expansionkärl eller dylikt. En fråga till: När jag ändå kikade i motorn så såg jag 2 kontaktbleck som inte är kopplade till något så jag passar på att fråga om någon har en idé vad dessa är till för? Motortemp har jag redan från annan givare. Bifogar bild på expansionkärl (I think) där även nämnda kontaktbleck syns. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
repen_1 0 Postad 12 Maj , 2010 Hej ,har TMD-40or o det är ju i stort sätt samma motor,om du tittar under elboxen på toppen av kylvattenpumpen där du har oljetryckskontakten så ser du en plugg i pumpen med ett fyrkantigt 10mm fästedet har jag på mindär tar du ut vatten till beredaren,returen ska in innan termostaterna i värmeväxlaren OBS kylvattensidan ej sjövattensidan.Kontakterna vet jag inte något om ,har vanliga pluggar där, men det måste ha med några temp givare som har varit extra.Mille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser