Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
didde_pil

bränslemätare som visar tvärtom!?

Rekommendera Poster

När jag köpte min båt sa han jag köpte den av att bränslemätaren visar tvärtom, alltså när tanken är full visar mätaren att den är tom. Han sa att i USA hade dom så och i Europa hade vi att det visade vanligt. Och det var bara att ändra en knapps position under själva instrumentet så skulle den vara normal. Kan verkligen detta stämma? Varför skulle amerikanerna vilja att det visas så?? Någon som har ändrat detta själv? Hittar inte vart man ska ändra detta!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förmodligen har du en givare med amerikansk standard och ett instrument med europeisk standard (eller tvärt om) då blir det som du beskriver. Om du inte hittar någon knapp för omställning måste du byta någon av delarna.

/Claes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag hjälpte faktiskt en kompis med detta förra året.
Han har Yamaha's instrument.

Med hjälp av instruktionsboken konfigurerades instrumenten om men eftersom det inte var min båt så har jag inte tillgång till instruktionsboken idag.

Konstigt...

Cheers
Niffe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Amerikaner är lite udda över lag.. ;)

110 V istället för 230
I bilar kör de t.ex. ( ) till karossen istället för (-) som vi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste fråga, är det verkligen någon mer än Engelska LUKAS som har Jordat elsystem?

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har fixat problemet nu. Det skulle ju finnas några switchar i bak på mätaren, men det gjorde det inte på min så jag köpte en ny orginalmätare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, jag har aldrig hört talas om detta. Jag har haft 7 jänkebilar av olika fabrikat och alla hade minus jord. Kanske mycket tidiga amerikanare , typ tidigt 50-tal eller tidigare, hade plusjord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...