Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Magne

Garmin 525s blev seg och långsam efter uppdatering 5.30

Rekommendera Poster

Hej, någon mer som upplever att deras Garmin 525x blev seg (slö blid uppdatering) efter senaste mjukvaruuppdateringen 5.30? Jag har inte laddat ner den som kom 28/4 ännu. Jag undrar om hårdvaran orkar med?

/ Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Testade aldrig min med 5.3 utan har nu 5.4 men inte testad mycket ännu. Vilken SW Rel är det du syftar på som är från 28/4?. På svenska sidan finns bara 5.3 och på .com sidan är den från 6/5 och heter 5.50.

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi får snart veta. Uppgraderade just min till 5.50Tyst

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, läste lite noggrannare på installationsanvisningarna. Man skall ha den uppkopplad mot andra enheter ochså. I mitt fall så har jag en GFS10. Måste altså sticka ner till båten för att uppdatera och inte bara sitta hemma med GPS:en

5.50 nedladdad på ett SD kort båten nästa.

/ Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej. Har ni testat ännu, fungerar det bra med 5.50 eller blev den seg? Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Nej det har jag inte hunnit ännu. Jag såg att 5.50 innehöll uppdateringar även för GFS10 (bränsleflödesmätaren) Det stod att man skall ha alla tillbehören inkopplade när man läser på nya uppdateringar. Därför måste jag ner till båten och det har tyvärr inte blivit av. Men lite tid i helgen skall det väl bli över. Återkommer när det är gjort.

/ Magnus Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Sticker till landet snart med båten, ca 15 distans. Uppdaterar på söndag hur det fungerade.

Mvh / Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Har nu kört ca 30 distans och GPS fungerar utmärkt. Jag kan inte mäsrka att den skulle vara segare på något sätt. Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för infon. Då skall jag också uppdatera i veckan :-)

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som har uppgraderat en Garmin 535 med svensk 525 firmware ?

//Rikard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, nu har jag laddat på 5.50 och den uppdaterar kartan mycket snabbare. För ut med 5.30 började den med en dålig kartupplösning som i långsamma steg blev allt bättre. Så vid en in zoomning (med ett par knapp tyckningar i rad) krävde flera sekunder inna rätt upplösning av kart bilden krävde och under tiden gick det inte att se vara man var. Men nu är det klart bättre.  // Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...