Slaggarn 0 Postad 9 Maj , 2010 Hej. Mitt tanklock sitter fast..Det är liksom en flerp man viker upp (Om jag förstått rätt) Sedan ska man bara snurra den moturs, vad jag kan förstå. Den sitter stenhårt, och jag är rädd att flerpen går sönder. Vrider jag åt fel håll? Kan man smörja upp det någonstans, typ 556?Mycket tacksam för tips Mvh Lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niffe 0 Postad 9 Maj , 2010 Det är en skruv Skruva upp den som du skruvar upp en ...skruv... Ta en tång om du inte får loss den (vad har du för alternativ?) (snart har du soppatorsk....) Cheers Niffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 9 Maj , 2010 Plast eller gummiklubba som du knackar lite försiktigt med, först rakt ner och sedan moturs för att slå loss locket. Det sitter väl en gummipackning som håller emot rätt bra. Senast ändrad av Matrix | 09 maj 2010 | 21:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slaggarn 0 Postad 9 Maj , 2010 det klart jag får soppatorsk vad det lider. om jag drar sönder flerpen kan jag då mosa ner en mejsel i skåran å på det viset få en större hävarm? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slaggarn 0 Postad 9 Maj , 2010 plast eller gummiklubba får ja prova med. tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 9 Maj , 2010 Jag brukar ta en skiftnycke. Tar man det lite bambino så märker man innan matrialet ger vika. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 Maj , 2010 Brukar också använda en liten skiftnyckel då tanklocket har en förmåga att suga fast på grund av O-ringen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser