Gå till innehåll
torsdag 10 april 2025
pzrshrek

Göra sig av med rutten segelbåt

Rekommendera Poster

Hej, jag har en segelbåt av typen J17 som är i risigaste laget. Den har dessutom stått otäckt i vinter med mögelskador invändigt, behövs en redigt intresserad för att få bukt med båten, dock fungerar allting och storseglet är nysytt.. Båten är väldigt ful men brukbar

Min fråga är hur gör man för att bli av med båten, sälja känns nästan dålig stil.. vad gör man med båtar som tjänat ut sitt syfte, hyra båt-transport och köra den till skroten? Isåfall vart, bor i sthlms området..

Har somsagt ägt denna segelbåt några år men anser mig fortfarande vara nybörjare/söndagsseglare så har väldigt dålig koll, är därför väldigt tacksam för alla tips/svar jag kan få! :-)

post-10014402-1394236340,1807_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förutom de kontakter du kan få med detta inlägg, testa med blocket och säljes, t.ex 100 kr och berätta om skicket som du gjort här.

Rätt många kan nog tänka sig båten som ett repobjekt och vara jätteglada att du inte kört den på skroten vilket kan vara lättare sagt än gjort.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller sälj den i delar, nytt storsegel kan nog intressera rätt många?

Här är en som exempelvis är intresserad av pulpit till J 17 ...
http://www.batskroten.se/nm_allparts.php?type=2

Så länge du är helt öppen och ärlig om skicket, så skall du naturligtvis försöka få hyfsat betalt utan att skämmas. Sen går det ju alltid snabbare och enklare ifall priset är löjligt lågt.
Kolla gärna begagnatpriser på delar, att iaf ha som argument, även om du sen säljer hela båten i befintligt skick.

Mvh Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu ska jag segla iväg, men annars hade jag lätt gett dig 500 - 1000:- för båten. något liknande bör du kunna få på blocket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tradera

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lägg ut den på Tradera! Du kan säkert få några tusingar för den.
Bara storseglet är värt några tusen.

J 17 är en, i grunden, gediget byggd båt. Dessutom är konstruktionen extremt spartansk och simpel. Sammantaget gör det att den är tacksam att pyssla med.

Det vimlar säkert av ungdomar, åldrade herrar/damer eller andra som kan tänka sig att lägga ner lite kärlek på en sunkig Julle!

Själv köpte jag en julle som förefaller ha varit i samma situation som din. Nu är det.... Ja! Jag törs säga.... en av de finaste J 17 i landet! Och det har varken kostat skjortan eller tagit extremt mycket tid i anspråk!

Allt är litet, enkelt och förhållandevis billigt på båten!

(Du har föresten inte en spinnaker till salu?
Min är ganska risig)

----------------------------------------------------------------

Titta gärna in på http://hem.bredband.net/struten

Senast ändrad av Janken | 10 maj 2010 | 09:36

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klart du inte ska skrota båten. Jag skulle själv köpa den till min son om det inte vore så svårt att få en till båtplats i stockholm. Tror nog att t.ex sjöscouterna (där grabben är med) skulle vara intresserade om du i stort sett tänker skänka bort den.Glad

/Robin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var finns båten någonstans, jag kan nog  ta hand om den om den inte är allt för långt borta.

MVH Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...