leffe2 0 Postad 8 Maj , 2010 Hej, Jag har tänkt att bygga en landgång till hunden av en 3m. Alu.stege. Problemet är att jag vill få den vikbar! (visst, kapa den på mitten) Men har någon ett bra tips på hur jag konstruerar vik-delen?? Om någon undrar så ska jag även fästa en träskiva på ena sidan och klä den med matta el. dylikt. mvh/leffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 8 Maj , 2010 Varför av aluminium? Risken med alu är att det kan ge fula märken i gelcoaten. Bättre då att tillverka en stege av trä och snida till ändarna som ett gångjärn där spetsarna viker av så knorran kommer utanför längslinjen, om du förstår hur jag menar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Northtorp 13 Postad 8 Maj , 2010 Hej. Jag köpte en ihopfällbar stege på Biltema som klädde med en skiva. Den är i fyra delar men vi behövde endast två så våra vänner gjorde en likadan till sin hund. Längst ut sätter man på hjul så att den kan röra sig med båten. // Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
leffe2 0 Postad 9 Maj , 2010 hej, tack för era inlägg! jag ska kolla närmare på den vikbara stegen på biltema. mvh/leffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser